- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
Aktív témák
-
nagyúr
Már most is jók a driverek, nem hiszem, hogy ez probléma lenne. Eleve pár sor a programkódban a Multi GPU támogatás
Ezek a jó driverek AFR-hez jók, ami viszont szerintem már 4 GPU-nál is bukta, felette pedig esélytelen. Vagy ebben is várható változás?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahol jól megy a két GPU, ott a 3-4 GPU is jól skálázódik. Erről volt egy AMD-s doksi ... persze ezt ők könnyen ellenőrzik, mert nekik van 5 GHz fölött működő CPU-juk, és lazán kiütik a CPU limitet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zack
nagyúr
Abu!
Dátumot nem tudsz, kb. mikor fog jönni a 9.7 nem beta Catalyst? Mert a beta-t inkább ki se adták volna.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez rég nem gond, az új motorokat frame és scene limitre írják (ez majd feloldhatatlan lesz) ... a jelenlegi motorokat a driver már most korlátozza, a számítás időzítve megy, ahogy a scene limit. A Microstuttering már rég nem probléma ebből a szempontból, gyakorlatilag nem is az input lag okozta, hanem az energiamenedzsment. A HD4000-es driverektől kezdve már most jó a működés, addig nem kerül ki a köv. frame, amíg egy bizonyos limitidő el nem telik (ez az eljárás nemrég aktiválva lett a teljes HD családra). Gyakorlatilag a frame már 4 GPU-nál is folyamatos ha az FPS a scene limittel azonos, vagy a felett van. Az NV is már ezt a megoldást alkalmazza. De igény szerint át lehet majd térni az objektum alapú renderelésre is. Azzal is foglalkoznak már. Bár sokszor az AFR még mindig jobb, de alternatívának jó megoldás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
még mindig nem ugyanarról beszélünk nekem nem a kép folyamatosságával kapcsolatban van aggályom (amiket írtál, azok gyerekbetegségek, amiket szisztematikusan ki kellett irtani, örülök, ha sikerült), hanem azzal, hogy ha a képen látható eseményre reagálok, akkor az mennyire a múlt (mert hogy közben van olyan GPU, ami 4 frame-mel előbbre jár). Ez a 60fps-es példa esetén 66ms, azaz a 200ms körüli reflexidőm megnő 33%-kal. Szerintem ez már baj...
objektum-alapú cucc királyság, de nem lesz nagyon nagy az overhead a lighting kalkulációkkor?
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy játék eleve egy alacsony fix jelenetsebességgel fut általában 25-30 jelenet/másodperc. 25 jelenetnél a proci 40 ms-ot vár, amíg elkezdi számítani a második jelenetet. Ez négy GPU-nál is gyakorlatilag észrevehetetlen input lagot eredményez. konkrétan 160 ms késésben lesz a jelenet és a kép. Egy átlagos ember 500-600 ms sem képes észrevenni, a 300 ms-os tudományos határt pedig csak az veszi észre, aki kifejezetten az alacsony reakcióidőre edz (versenysportolók). Akár nyolc GPU-ig is el lehet menni, ez a legtöbb embernek fel sem tűnik.
Elméletben igen, de most gyakorlatilag milyen más életképes megoldást tudsz az AFR mellé.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
aginor
veterán
válasz csatahajós #4496 üzenetére
Már most is hasonló, és így legalább átlátható..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
nagyúr
nu warte bitte. tudtommal a jelenetgenerálás és a renderelés nincs így összekötve - ha össze lenne, akkor nem is menne semmi az említett 20-25 fps felett. ezért a késleltetést kétféleképpen számolhatod:
- ha az 1 GPU által elért fps felette van a jelenetgenerálás sebességének, akkor minden jelenetről 1 vagy több kép készül, és a késleltetés kb. egyenlő a jelenetgenerálás sebességével (ill. valamivel többel, de ebbe már nem másznék bele)
- ha az 1 GPU által elért fps alatta van a jelenetgenerálásnak, akkor nem minden jelenetből készül kép, és a késleltetést közelítőleg a megjelenítés sebessége fogja "szolgáltatni"hogy őszinte legyek, nem igazán értem a 300ms-es számot, még kevésbé az 500-600-at. nekem 200-250ms körül vannak a reflexeim (end-to-end, azaz az észlelés-felfogás-reagálás lépések mind benne vannak). ha erre a 25fps-es jelenetgenerálási lagot ráteszed, akkor 250-300ms körül járunk. most képzelj el egy olyan jelenetet, hogy az ellenség: a) kihajol a fa mögül b) lő c) visszabújik. mennyi idő ez? szerintem fél másodpercnél biztosan kevesebb. a fenti reflexesdi miatt 200-250ms időm marad arra, hogy célozzak - ha a négy (vagy pláne 8) GPU-s megoldáson megy a játék 60fps-sel, akkor ebből az időből elveszik további 26ms, azaz 10% (8 GPU esetén viszont már 83ms, azaz a harmada!). sztem már a 10% is gáz...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha 25 jelenetet számol a játék másodpercenként (egy jelenet után 40 ms-ot vár - kb ez a megszokott), akkor tök mindegy az FPS, mert 25-nél több scene információ nem kell másodpercenként. Elég egy frame minden sceneből.
A 200-250 ms az brutálisan komoly reakcióidő, ilyen értéket alig pár embernél mértek a világon. Biológiai megközelítésben ez azt jelenti, hogy minden 11-est kivédenél (megfelelően fitt testtel ugye). Abba gondolj bele, hogy a biológia szerint a pislogás, mint önkéntelen (azaz nem tudatos) reakció és maga az inger érzékelése 220 ms az agy számára. Egy átlag ember reakcióideje bőven 350 ms fölött van. A rutinos gamerek talán tudják a 350-et, de ez is már csodaszámba megy.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
p87
senior tag
Én se értem ezt a késleltetést meg a reakcióidőt.
Ezeket az átlag reakcióidőket, hogy érted vagy, hogy kell mérni?
Ezzel nézve: [link] átlag 215ms a reakcióidőm.
A 40ms várakozás / jelenet 4GPU nál 160ms lehet rosszul látom , de ez nem okozhat olyat, hogy mondjuk mozdítom az egeret és a képernyőn akkor 160ms múlva mozdul -el?
Vagy teljesen rosszul látom? -
Cagm^c
tag
100m-es síkfutásban aki 0,1sec-en belül elindul a lövés után, az kiugrott. Azért mert a 0,1sec-et tartják az emberi határnak. Tehát, aki gyorsabban rajtol, az már a lövés előtt "megfogalmazta a gondolatat", hogy elindul.
Vagy valami ilyesmi.Találtam egyszer a neten egy báránylövögető reflexmérő játékot. Bal oldalt bárányok vannak. Ha az egyik elindul, le kell lőni. De néha csak beijesztenek, és ha akkor lőssz, akkor büntit kapsz. 5x kell lőni, és átlagolja. A legjobbam 0,1248sec-es ÁTLAG. Sprinter voltam (legalábbis kezdetben). Tehát lehetségesek az ilyen reflexek.
Mértem egyet az előttem szóló kolléga progijával:0,2029sec. Volt benne egy 0,104sec-es is.
[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
Gyerekek! Abunak tuti igaza van amúgy mivel mindenki azt mondja (vagy éppen csak amúgy se értjük mint mond és biztos úgy van akkor...
Szal most is hidjetek neki ne csak mikor mást mond!
Szóval mi SUPEREMBEREK vagyunk.
Szerintem alapítsunk ligát! jó?NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Cagm^c
tag
válasz DemonDani #4515 üzenetére
Játék közben átlagos embernél tényleg 0,35-0,5sec lehet a reakcióidó. De nem ez az embirei határ.
Külön is kell választani a kettőt. Reflexmérésnél, 100m rajtnál konkrétan odakoncentrálunk, minden izmunk, idegünk megfeszül, de csak rövid ideig kell ekkora teljesítmény. 1 óra játék során ez kivitelezhetetlen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezekkel a programokkal azért nem lehet reakcióidőt mérni, mert előre tudod mi fog történni. Azaz előre vársz egy információt amire az agy értelmezés nélkül reagál, mert már előre tudod, hogy mit kell csinál. A reakcióidőt váratlan eseményekkel mérik. Ez a program akkor lenne jó, ha nem mindig ugyanazt csinálnád, tehát zöld felvillanás jelentené a jobb klikket, míg az esetleges kék a balt. Ilyen esetben az eredmény akár 100 ms-ot is romlik, mivel belép az értelmezési faktor.
A második kérdésre meg igen. Négy GPU a valós viszonyokhoz képest ennyi input lag-ot eredményez, ez azt jelenti, hogy tökéletesen folyamatos a kép, csak 160 ms-mal később jársz a számolt jelenethez képest.
Cagm^c: Jó hát az agyondoppingolt sportolók már kategóriát képeznek, ők évekig gyúrnak erre, meg ugye a doppingszerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
félisten
válasz DemonDani #4515 üzenetére
Na nem úgy van az azért mindig....jósolt már jövőt sokszor,aztán nem egészen úgy lett... az kétségtelen,hogy nagyon ért ahhoz amihez hozzászól,de mondott már vad zöldségeket is...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
félisten
Ha két csipet raknak egy tokba MCM módszerrel, akkor is CF-el lesznek összekötve a magok? Nem lehet, hogy simán összeadódjon a két mag ereje, mintha egy erősebb GPU lenne - mármint a későbbiekben? Nem is tudom, mi kell ehhez, közös ütemező?
Visszaolvastam, de hirtelen nem találtam rá választ, csak, hogy AFR, meg az ojjektumos renderelés...(#4513) p87: Első próbálkozásra átlag 225ms, másodikra átlag 190ms jöt ki nekem, de itt már nagyon dülledt a szemem.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AFR és az objektum alapú renderelés az elméleti lehetőség. Az AFR a tesszellátorral annyi előnyt szerez, hogy a triangle setup teljesítmény két chip esetén duplázva számít, így nagy poligonszámhoz ez az ideális megoldás. Persze jó a dupla setup egység is, de két chippel költséghatékonyabb, és erősebb is. Már írtam nemrég, hogy ha van két chip, amik közül az egyik shaderben dupla olyan erős, de a Triangle Setupban megegyeznek, akkor olyan programban, ahol a Triangle setup szűk keresztmetszet, mindkét chip ugyanazt a gyakorlati teljesítményt fogja adni. Ellenben két kisebb chip, mindkét megoldásnál 2x gyorsabb lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
félisten
Hát most legutóbb amin tényleg megbotránkoztam az az volt amikor 2560X-os felbontást javasoltál 3DB 512-es 4850-hez...
Ez azért na...★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát ha ki akarod ütni a CPU limitet egyes játékoknál, akkor ez lenne az ideális. Ha ott a CPU limit, nem skálázódik a CF, mert nincs infó amivel számolhat a három GPU. Erre megoldás a részletesség növelése, azaz az egyes GPU-k dolgát megnehezíted, így mind a három cucc csúcsra lesz járatva.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Gonosz15
aktív tag
Kíváncsi vagyok ha egy autóban ülnél, vezetsz épp az úton mész 70-80 -al, körforgó jön az úton. Látod h 1 kocsi várakozik a körforgó előtt, mert egy kamion balról. Az előtted lévő kocsi még pont úgy látod, hogy befér ezért nem lassítasz, mert a kocsi bemegy, mire meg odaérsz a kamion elmegy és a kamion mögött nem jön senki, ergo nyugodtan mehetnél, de az előtted lévő kocsi csak nem akar elindulni te pedig túl későn kezdesz el fékezni, már a kézi féket is behúztad de csak nem akar lassulni az autó.
Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy vajon ott is ekkora lenne a reakció időd h félre rántsd a kormányt nehogy belemenj az előtted lévő autóba?
Csak a tisztánlátás kedvéért, én a kocsi hátsó ülésén ültem és a sofőrnek bizony nagyon, nagyon, nagyon kicsi volt a reakció ideje."Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
nagyúr
az előző válasz alapján már sejtettem, hogy nem egészen ugyanarról beszélünk. az észlelős-elemzős-reagálós sztoriban lehet, hogy megállnak a számaid, de a gyors reakciót igénylő játékokban a reflexeknek is nagy szerepük van, úgyhogy azokkal a számokkal kell kalkulálni. btw. ha igaz lenne a 160ms, akkor lehetne is elfelejteni az fps műfajt több GPU-val, mert rendszeresen azelőtt halnál meg, mielőtt meglátnád a támadót.
itt a birkás cucc
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már sokan kipróbálhatták az AMD Cloud-ot és játékosok is voltak köztük, nem vettek észre különbséget az otthoni környezethez képest pedig a Cloud 350 ms feletti input laggal dolgozik (ugye internetes képszámítás). Csak azután érzékelték a dolgot, amikor megmondták nekik a jelenséget, de mindannyian úgy nyilatkoztak, hogy nem igazán érzékelhető, gyakorlatilag lényegtelennek minősítették. És itt már komoly lagról beszéltünk, 160 ms az nudli, képtelenség felfogni. Már rajta vagyunk, hogy mi is kipróbáljuk a Cloud-ot, majd beszámolunk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VinoRosso
veterán
na ja nem egy gamer ismerősöm van, akinek nem mindegy, hogy milyen egérel tolja a cs-t, mert a szarabb egereknek nagy a késleltetése( pár 100 ms-el több mint a gamer egereké )
kipróbáltam az oldalt, ez jött össze:
Nem tom, hogy ez most jó e? Azt írja h átlagos, pedig ez 300 ms alatt van, milyen lehet akkor a gepárd kategória
-
DemonDani
addikt
100msos kép késéssel mjuk azért megnézném mit kezdene bár ki is a Q3ban a railgunnal
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Med1on
aktív tag
"egy átlagos ember 500-600 ms sem képes észrevenni, a 300 ms-os tudományos határt pedig csak az veszi észre, aki kifejezetten az alacsony reakcióidőre edz (versenysportolók)."
500 milliseconds = 0.5 seconds
További tudnivalók a számológépről.Sztem max ő nem venné észre
[ Szerkesztve ]
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
TTomax
félisten
Abu...
512VRAM...
2560X...
Szerinted belefér?mert szerintem nem...lennének olyan lagok hogy csak na.....inkább arra mondj valamit,hogy a GTA4 miért nem hajlandó 3GPU-t hajtani,mit mondanak erre az AMD-nél?★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
egyre inkább az az érzésem, hogy két külön parallel univerzumban működünk
350ms késleltetés esetén megnyomom a fordulás gombot, várok egy kicsit, és utána a karakterem elkezd fordulni. aki ezt nem veszi észre, annak egész komoly percepciós zavarai lehetnek. másik példa: autóverseny 200km/h sebességgel. az 55m/s, azaz a 350ms késleltetés esetén az autó 19m-rel előrébb tart, mint amit látsz. szerinted mennyire lesz vezethető? 160ms esetén ez csak 9m...birka: Cagm^c kollégának brutálisak a reflexei (élsportolsz?), amúgy a 250 sztem teljesen normális, kevés gyakorlással le lehet vinni 200-ig. a program pontozása az egyszerűségre ment, 100 alatt gepárd, 200 alatt nyúl, ésígytovább.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd, ha azt akarod, hogy a 3 utas CF skálázódjon, akkor valahogy ki kell ütni a CPU limitet. Ez két módon lehetséges, növeled a részletességet, vagy emeled a proci órajelét. A GTA4 is erősen CPU függő játék, a részletességet kell növelni, vagy meghúzni a procit. Mást nem tudsz kezdeni a CPU limittel. Nyilván ebbe téged a memória mérete lekorlátoz, tehát lényegében nem tudod használni a három kártya erejét.
gbors: Ki kell próbálni. Csak a Cloudhoz tudunk hasonlítani, ami közel 350 ms-os laggal dolgozik, és gyakorlatilag akik kipróbálták nem érezték zavarónak a jelenséget, sőt nem is vették észre, amíg nem szóltak nekik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#65755648
törölt tag
Hát, bizony nekem is elég soknak tűnik az a 0,35sec. Sztem annál sokkal jobbak az emberek reflexei.
birkám És ne felejtsük, hogy ennyi idő alatt reagáltunk is már a monitoron bekövetkezett változásra, tehát még ennél rövidebb idejű eseményt is képesek vagyunk észlelni, észrevenni, csak már nem marad időnk reagálni.Már csak ha a Track Mania Nations Forever-re gondolok, ami neten megy, mégsem tudom elképzelni hogy a lag 350ms legyen. Abban van hogy 5-700km/h-val száguld a kocsi (nem tévedés) és ennél a sebességnél is be kell tudni venni a kanyart, sőt sokszor korrigálok ilyen sebességnél a kanyar közepén! Ez azért sokkal-sokkal kevesebb mint 350ms... ha 350ms lenne, akkor mielőtt egyáltalán meglátom a kanyart, a valóságban a kocsi már túl is kéne legyen rajta kb.
-
-
félisten
Nem tudom biztosan, de mintha olyat olvastam volna, hogy a TFT monitoroknak natív felbontásban átlag 50ms körüli bemeneti késleltetésük van - ez nem az utánhúzás - kisebb felbontás esetén még több is lehet az átméretezés miatt.
Kiváncsi lennék, hogy egy 4GPU-s rendszernek összesen mekkora a késleltetése mindenestül.
Abu: Esetleg ilyen teszt a jövőben?
Hátha az új dx11-es nV kari mellett csak ez fog szólni.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
DemonDani
addikt
Igen azért.
Abu
Egy 1440es monitoron hogyan képzeled el a felbontás emelését?
Esetleg alap dolog a 30"os monitor ami 2560al lévén megáldva? Mert szerintem nagyon kevés ember van akinek megadatik 300ezer hungáriánpeták ilyen cuccra.Vicces hogy le sem írod az élsimítás alkalmazását. Nade mind1 az túl kézenfekvő
Meg mi van ha 15FPSt tud lökni? tegyek be AA-t hogy 15 melett legalább szép legyen? inkább küldök egy uninstalt az olyan gameknek amik cpuról mennek...[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA RTX 3060 Ti Founders Edition 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- Zotac RTX 3080 - AMP Holo LHR 12GB (Garancia 2025.05. + 2 év)
- Gainward RTX 2060 Super Ghost 8GB használt videókártya eladó garanciával! AKCIÓs
- JÉG Kisbironak!ASUS TUF GAMING RTX 4090
- AMD RX 7900 XTX 24GB EKWB EK-Quantum Vector 2 D-RGB Nickel + Plexi Vizesblokkal Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs