Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz dr.ac #33128 üzenetére

    Nem amatőr kérdés ez. Még a szakmabeliek véleménye is eltér egymástól.
    Jómagam azon párti vagyok, hogy nem véletlen a szav idő meghatározása. Eddig garantál a gyártó. Aztán, hogy utána is jó, vagy nem jó, az más kérdés. Nem nagy beruházás egy flakon új ragasztó, szerintem nem megtérülő kihasználni az utolsó cseppig, ha már öregecske.
    Tudod, amikor az ember már meggyalult, leszabott, benne a fa, a munka, akkor kár kockáztatni.
    Még azt sem merem mondani, hogy végezz próbaragasztást - bár ez most tuti hülyeség, mert most azt mondom, hogy slattyogj másik üzletbe ragasztóért.
    De a próbaragasztás sem minden esetben tuti. Jártam én már úgy, hogy próbaragasztáskor tört a fa, élesben pedig széthullott. Nagyon kínos volt, a saját termékemet járattam le vele. Ha mégis próbaragasztás, akkor egy nap kötés után bele a próbát egy vödör langyos vízbe fél napra. Ha ekkor is a fa törik, és nem a ragasztó enged, az már jó ómen lehet. Azonban fent írt esetem óta számomra legjobb ómen a friss, korrekt ragasztó.

    Na, és akkor ott tartunk, hogy mitől korrekt? Számomra az, hogy bejáratott csatornán keresztül szerzem be. Van ezeknek a ragasztóknak egy fontos jellemzője: Fagyveszélyes. Ez azt jelenti, hogy ha tárolás közben, felhasználás előtt kicsi időre is megfagy, onnan kezdve nem jól fog működni. És tettem én már vissza polcra ragasztót, amikor megtudtam, hogy a kinti fűtetlen raktárból hozták be, mikor kérdeztem, hogy kifogyott a készlet? Ki tudja, melyik üzlet hol tárolja, ki tudja, hogy szállítás közben nem fagyott-e meg?
    Biztos vagyok abban, hogy ez nem az én zsémbességem. Egy festékbolt tanuló eladója simán kint is hagyja a raklapon télen, ha szólnak neki, hogy hagyja a pakolást, álljon a pult mögé, mert vevő van. Aztán elfeledkezik róla. És azt sem tudja, mi fán terem a fagyveszélyes áru. De sokszor még a gyakorlott üzletvezető se tudja, mit is árul? Amit kérnek tőle, azt beszerzi szépen, mert abból van a kes. És slussz.
    Amikor reklamáció van, akkor meg mindenki mutogat egymásra, és a vita tárgya legfeljebb egy flakon ragasztó ára, s nem annak a terméknek az ára, ami sz@r lett a rossz ragasztó okán. Aki futott már ilyen vitába, az kényes lesz azokra, amiket fentebb írtam. Aki nem futott még bele, az lehet, hogy tojik rá ... mindaddig, míg bele nem fut.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák