- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Mini PC
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Samsung LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Albus_D
aktív tag
Nem tudom mikor veszed észre, mennyire gáz, hogy amikor veled ellentmondó tényekkel szembesítenek, az összes reakciód annyi, hogy megpróbálod a forrást negatívan feltüntetni. Vitáidat átnézve nincs olyan a világon lassan, legyen az a DigitalFoundry, vagy Tomshardware, aki szerinted ne lenne dilettáns.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
Szakmailag? Neked? Ugyan már. Minek?
Nemrég összefoglaltam, mennyire szakmai voltál az alábbiakban:
"Abu azt is megmondta, mikor jött az amd a Brazos, Llano vonalon, hogy az nvidia be fog csődölni, mert az amd megoldja apu-ból, amit az nvidia dvga-ból. Azóta az nvidia részesedése a dvga piacon 80%
Azt is megmondta, hogy a switch eladhatalan és bukta a konzolok mellett. Csak eladtak belőle több százmillió darabot.
Aztán az is mondta, hogy a Stadia mellett a geforce now életképtelen. Azóta a Stadia-t lassan lelövik, a geforce now jól van.
Azt is mondta 2018-ban, hogy az epyc mellet senki nem vesz xeon-t, mert értelmetlen. 2022-ig az intelnek ha jól számoltam 7 rekord negyedéve volt datacenter részlegen.
És ez csak ami eszembe jut."De elég szakmai voltál a leckét adott Lisa Su a médiának sztoriban, meg legutóbb a Frontier-rel kapcsolatban is. Akkor is az összes "érved" az volt, a számodra ellentmondó adatokra, hogy kritizálni tudtad a forrását. Mondjuk arra már nem tudtál te sem mondani semmit, hogy lassan egy éve ugyan azzal a problémával küzdenek.
Azzal is nagyon szakmai voltál, hogy szándékosan magas a zen4 ára, mert a zen3 -at pucolják a raktárból, aztán jött a kínai árvágás.
Ezek után, mit kezdenél te egy szakmai cáfolattal? Senki nem akar veled flamewarba kezdeni, mert értelmetlen, ha csak annyit tudsz hogy minden érvet, tényt semmibe veszel, és ódákat írsz a semmiről, azt gondolva a mennyiséggel bárkit megtéveszthetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
Egyetlen egyet nem tudsz megcáfolni abból, amiket felsoroltam. Úgyhogy ezt lehetett várni, kedves
Zuby, Punchman,vagy akarom mondani Abu, amit megint csináltál. Milyen érdekes, megint csak azt tudod, hogy a vitapartnered kritizálod, és vélt indokokra hivatkozol, hazug kifogást gyártasz. Persze, mert a mondandómat nem tudod.[ Szerkesztve ]
-
félisten
nem kardoskodok semmiért már megbántam hogy írtam is bármit. Általánosan van a téma felvetve. A Gotham, FC6 semmi előremutatást nem jelent RT terén tehát pont mindegy van e benne RT vagy SSR DE egy CP2077 vagy Control vagy Metro elég látványos és valóban terheli a VGA-t. Én azt gondolom fordított helyzetben már szét lenne szedve Nvidia hogy vissza fogják a fejlődést. ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Azt nem tudom nem én írtam. Sőt nagyjából egyetértek veled ebben hogy amiben nincs értelmesen kihasználva az RT ott egy felesleges hardverzabáló ficsőr,de ilyen eddig leginkább ( nem ,nem azért ) de elsősorban AMD támogatott játékokban született , pl FC6, Dirt, meg az a kaszabolós játék nem jut eszembe a neve.. ezért írtam hogy általános felvetésként érdemes nézni a problémát, nem egy játékra levetíteni.
Amíg a fejlesztők azt akarják hogy fusson normálisan egy közép szintű( 6900XT vagy 7700XT) AMD kártyán( RDNA 3 ra is igaz) akkor az RTX 3060 ra kell még mindig optimalizálniuk az RT effekteket egy játékban., aztán jöhet a DLSS és FSR és társai. Persze hogy hozza ezt egy SSR,de az mellett ott a G.I. RT hez és a többi finomság, nem csak a tükröződés számít.Innentől el lehet dönteni hogy az SSR minősége van vissza butítva vagy az RT minősége van vissza butítva, Szerinted az SSR szerintem meg az RT képességei nincsenek kihasználva még a mostani Nvidia hardverek tudásához képest sem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
szerintem felesleges megint áldozatnak beállítani az AMD-t az RT szempontjából és mindenkit is hibáztatni,felmentést keresni nekik . Azt mindig jónak gondolni amit az Amd csinál és mond, még a valóban felesleges effekteket felvonultató FC6 ban és Dirtben is szerinted jó ,a többi játéban meg pocsékolás az RT. Egyértelműen az Ubisofttal kötött AMD partneri megállapodás miatt mi mást is írnál erről, véletlenül. Igen pont rájuk illőnek gondolom az elkurvulás szót.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
Nekem aztán mindegy, mert engem a legkisebb mértékben sem érdekel ez a játék, ahogy az egész franchise sem, szóval részemről aztán tök mindegy milyen foskupacot raknak össze, viszont a PC piacnak ez nagyon nem tesz jót. Itt nem az SSR felbontása a kérdés, hanem, hogy nem mindenhol van van látható előnye az RT-nek, sőt néhol inkább úgy tűnik, hogy RT kikapcsolásával az SSR egyszerűen eltűnik, vagyis RT bekapcsolásával az SSR-t kapcsolod be. A rendkívül minimális különbség az árnyékok és megvilágítás miatt az RT értelme ebben a játékban igencsak megkérdőjelezhető.
Ezt itt is jól összegezték:"- Ray Tracing decouptable justification. Apparently, it is applied globally for shadows, reflections and lighting, but the differences in shadows and lighting are minimal.
- As for reflections by ray-tracing, they show more elements in some closed areas than with classic techniques, but in exteriors (especially puddles) they are not well applied."A Gotham Knights-nak amúgy az igencsak kérdéses RT a legkisebb problémája, számos más nagyon súlyos gond van a játékkal, amiért teljes joggal ekézik a fejlesztőket, nézd meg a korábban linkelt videót és érteni fogod, hogy miért fikázták/fikázzák sokan, mert egyszerűen a PC port annyira pocsék, hogy játszhatatlan az extrém CPU limit és giga akadások miatt, a rosszul működő Frame Rate Limitert meg se említem. A Cyberpunk után ez lett a második legnagyobb hulladék PC port a AAA piacon. Amúgy a csúcskonzolok még a 30 fps-t sem tudják tartani, annyira fos lett a CPU kódja a játéknak. Amíg az alapsebesség (RT nélküli) és a frame pacing ennyire katasztrofális (az iszonyatosan rossz CPU kód miatt), addig nincs is értelme RT-ről beszélni ennél a játéknál.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Alogonomus
őstag
A "miért" az egy következő kérdés, a hozzászólás lényege az volt, hogy valószínűleg a Cyberpunk langyos eladási mutatói hatására egységesen az univerzálisan kompatibilis RT megoldások felé mozdultak el a fejlesztőcégek, aminek hatására az AMD már messze nem veszített annyi teljesítményt a sugárkövetés bekapcsolásakor.
Persze az is fontos, hogy tehát az Nvidia fixfunkciós RT megoldása komolyabb geometriai részletesség esetén "fut ki" az erőforrásokból, míg az AMD az igény szerint szabadon átcsoportosítható erőforrásaival rugalmasan tudja kezelni a helyzetet. Ezek alapján érdekes kérdés, hogy mennyire lesz észrevehető a visszavett geometriai részletesség a továbbra is fixfunkciós RTX kártyák esetén. -
Petykemano
veterán
Tök jó
Igazából ennek csak akkor van jelentősége, ha az AMD által mutatott számokból ennek hatása valamiért épp kimaradt.van itt pár slide [link]
Kepler csiripel egy 256bits N31-ről [link]
Abu, az már a Zen4 chipletes PRO Radeon, vagy csak egy mégjobban vágott változat?
7800XTX?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
PuMbA
titán
Ezen a képen azért elég feltűnő a különbség. Na meg az SSR minőségét is annyira levették, hogy az is elég feltűnő. Kikapcsoltam az RT-t és az úton a tükröződés egyből nagyon kásás lett.
"Szerencsére már ez sincs messze, és akkor nem ilyen nyomi minőséget fogtok látni."
Várjuk
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Háátt ja....hamarosan jön az RT Overdrive mód, ez lesz valószínűleg érdekesebb
- NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) gives each neon sign, street lamp, car headlight, LED billboard, and TV accurate ray-traced lighting and shadows, bathing objects, walls, passing cars, and pedestrians in accurate colored lighting;
- Ray-traced indirect lighting and reflections now bounce multiple times, compared to the previous solution’s single bounce. The result is even more accurate, realistic and immersive global illumination, reflections, and self-reflections
- Ray-traced reflections are now rendered at full resolution, further improving their quality;
Improved, more physically-based lighting removes the need for any other occlusion techniques."[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ezt a pár métert hogy kell értelmezni? A víz RT tükröződésen látom a távoli felhőkarcolókat is, ami nem pár méter és a kocsim hátsó üvegén is tükröződik a mögöttem lévő felhőkarcoló magasabb része.
Piszmaty76: Ja értem. Nekem FullHD monitoron nincs gond a textúrákkal, a helytelen fényhatások viszont nagyon feltűnőek.
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
-
Petykemano
veterán
Hát én az eladások bezuhanására gondoltam.
Márrmint arra, hogy a piac egészének volumenének bezuhanása mellett ők részesedést is vesztettek.Értem, hogy raktárkészlet alacsony és nem fog rájuk rohadni, hanem gyártathatják a következő szériát.
De hát úgy tűnik, hogy az.nvidia kártyákra jóval nagyobb a kereslet. Mondhatnánk úgy is, hogy az elmúlt néhány negyedévben az RDNA2 jónak tűnő szereplése nem annyira az RDNA2 versenyképességének volt köszönhető, hanem csak annak, hogy az emberek azt vették, amit lehetett kapni.
Én emiatt gondolnám aggasztónak a helyzetet az AMD helyében, amire szerintem nem.válasz az, hogy nyugiii, nekünk már kicsi a raktárkészlet.
Hiszen ha az AMD kihozza RDNA3-at, akkor azzal nem felvetekedni fogja magát részesedésben, hanem Legjobb esetben is visszaszerezni,.amit elvesztett.És akkor ez a volumen is.még mindig el fog törpülni az nvidiáéhoz képest, de még ahhoz képest is,.amit ők maguk a kriptolázban eladtak (4m)
Lehetne válasz pl az, hogy azért nem aggódnak, mert ez volt a tervezett volumen, vagy ez volt a rendelkezésre álló kapacitás (ami fura lenne az előző évi negyedéves 4m példányhoz képest ) és az AMD terve az, hogy nagyon olcsón gyártható nagy mennyiségű RdNA3-mal árasztja el a piacot. A nagy mennyiség ugye ahhoz.kell,.hogy OEM gyártók szóbaálljanak velük. Nyilván ahhoz kell volumen, hogy kipöcköljék az nvidiát, különben fel sem merül, hogy a.bőségesen és olcsón rendelkezésre álló Amperet lecseréljék.
Ez persze még mindig csak némi marzs-gondot okozhatna az nvidiának.De ha jól interpretálom a szavaidat,.akkor az AMDnek nem áll szándékában versenyezni, piacot szerezni. Hanem belőttek egy mennyiséget, egy kényelmesen tartható piaci részesedést, amiért nem kell sem összetűzésbe keveredni az nvidiával, sem kockáztatni azzal, hogy Nagy mennyiséget gyártat az OEM megrendelésekhez. És ha ez most 10%, akkor annyi.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Albus_D
aktív tag
Akkor az amd-nél nincs pánik a 47%-os vga eladás visszaeséssel, és a raktárak is ürülnek, de az nvidia szorul, mert az amd-vel szemben csak 20%-al esett vissza az eladás, így az ő raktáraik nem ürülnek.
Egyértelmű.
"Overall GPU unit shipments decreased by -10.3% from last quarter, AMD shipments decreased by -47.6%, Intel’s shipments rose by 4.7%, and Nvidia’s shipments decreased by -19.7%."
-
félisten
" -47.6%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 14%-kal nőtt."
magyarázat Amd oldaláról:
"A játékszegmensben különálló grafikus processzorok és félig egyedi játékkonzoltermékek találhatók."Igen ezt már halottam a DXR 1.1 megjöttével, amikor a Turingot kukáztuk.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Hellwhatever
aktív tag
-
Petykemano
veterán
Köszönöm. azt hiszem, ez értelmes magyarázat.
Ezzel együtt azért picit elképedtem a számokon.
14 millió kártyáról beszélünk, aminek a 6% van $300 felett. Ez mindössze 840000 kártya. Ennek is nyilván azért a nagyobb részét a $300 és $600 közöttiek teszik ki. De ha átlagos $700-ral számolunk, akkor is csak ~$600m dolláros piacra jön ki.Ehhez képest az átlag $200-os szegmens volumene 2.5m kártya, ami így szintén ~$500m
És a <$100 piac majdnem ~10.5m kártya mondjuk $90-ért az majdnem $1bHa jól értelmezem az ábrákat, akkor ez nem csak a desktop piacot jelenti, hanem a notebook piacot is.
A fenti ábrákból én azt olvasom ki, hogy az első ábrán van desktop-mobil szerint bontva az összes GPU (dgPU+IGP) a második ábrán pedig az összes GPU van bontva aszerint, hogy dGPU vagy IGPVégülis ez nincs teljes ellentmondásban azzal, hogy az Nvidia Gaming bevétele kb $1.5b volt.
Mindenesetre azt legalább megállapíthatjuk, hogy ha az AMD a <$100 piacra a polaris 23 helyére a Navi24-et küldi be, akkor az a kártya valóban a $100 körüli piacra való, ahogy az mindig is sejthető volt.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Nyilván ez lehet a magyarázata annak, hogy az Intel már 4%-nál jár.
Ugyanakkor felmerült bennem az a kérdés, hogy az AMD miért nem megy az összegszerűen nagyobb piacot jelentő <$100 és $100-300 szegmensekre?
Na szóval persze az világos, hogy a drágább termékeken van nagyobb marzs, ez érthető. De!
Ugye a fix költségek terítődnek a termékeken. Minél nagyobb volumenben adsz el Valamit, egy termékre eső fix költség annál kisebb. Nem is beszélve arról, hogy nagyobb volumenű megrendelés esetén esetleg még a tárgyalási pozíció (súly) is jobb.Miért nem éri meg egy megpröbálni se?
Persze tudom, hogy most azt fogod mondani, hogy az AMD apukkal fogja lefedni a <$100 szegmensr, de közben meg ennek nagy részét továbbra is valószínűleg Intel procival és nvidia gpuval látják el.
Most már persze, hogy az intelnek van saját ajánlata ide, lehet, hogy veszett fejsze nyele, de korábban?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Albus_D
aktív tag
"Az NV ugye eladási darabszámban -19.7%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 53,9%-kal csökkent.
Eközben az AMD eladási darabszámban -47.6%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 14%-kal nőtt."A baj csak az, hogy nem éves szinten, ahogy írtad, hanem negyedéves szinten, vagyis 2022 Q2-ről 2022 Q3-ra....
"Overall GPU unit shipments decreased by -10.3% from last quarter, AMD shipments decreased by -47.6%, Intel’s shipments rose by 4.7%, and Nvidia’s shipments decreased by -19.7%."
-
Yany
addikt
"Ilyen formában az egész RTX IO nem létezik, mert egy szimpla név maradt belőle, semmit nem ad hozzá a szabványhoz. Nem is kell külön támogatni, mert nem történt semmi változás. Olyan, mintha a többi gyártó elnevezné az implementációt jucuskának, és innentől kezdve jucuska technológiaként hirdetnék, de közben működésben nem módosul semmi a szabványhoz viszonyítva."
Itt most a FreeSync-ről beszélsz?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
félisten
az RTX I/O te is tudod, hogy nem ennek indult , cserébe a szoftveres részét nyílttá tették a Microsoft felé és ez lett beépítve a Dx12 be ami a Directstorage alapját adja...Most az hogy szarik rá Intel lehet pár embernek boldogság,de vagyunk páran akik Nvidia kártyát használnak , pont mindegy minek hívják, ha szabványosítva ,de működik.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Nagyobb? Az hogy lehet?
Egyrészt 200mm2-ről szólt az angstronomics cikk
TSMC N6, ~203 mm²
Másrészt
Hát a navi 32.elvileg 200+150
A navi33 kábé a navi32 fele. Tehát N5-ön valahol 100-120mm2 lenne + 74mm2 N6
Ha komoly 2x-es tranzisztorsűrűséget feltételezünk az N6 és N5 között, akkor úgy kb 300mm2 a reális.skyjuice elírhatta és 302mm2?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.