Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Alogonomus #57114 üzenetére
Inkább a 3060 nal van egy árban a 6600XT a 3050 ára még inkább "?"..
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57118 üzenetére
Legyen így,már ideje lenne az árak csökkenésének.
Nekem is most jart le a garim,ha elromlik gondban leszek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jacek
veterán
válasz Alogonomus #57128 üzenetére
Ezt a hatalmas teljesítmény ugrást khhm finoman kezelném mert tuti nem raszter lesz hanem RT-ben gondolom én, raszter meg marad a 30 max 40%-ék. 3000-ért
-
Komplikato
veterán
válasz Alogonomus #57132 üzenetére
Hogy milyen lesz a "végleges" Unreal Engine 5.0-ban, nem tudni. De jelenleg pl. áttetsző anyagokkal NEM működik a Lumen, nem statikus mesh esetén, főleg mozgó fák, növények esetén meg eléggé bugos. A Matrix demoban pont ezért valami öszvér verzió volt, ami megfelelő helyeken HW raytracinget is használt.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #57132 üzenetére
Csak aztan nehogy gyorsabb legyen RT magokkal.
Mert ugye 1.1-nel itt mar dobattak ki a magokat, aztan oscar bacsi meg nem jott.
Varjuk meg mennyi az annyi. -
félisten
válasz Alogonomus #57141 üzenetére
Természetesen az értelmezés megint elmaradt . a cikk azt írja hogy a TSR -rel 1080P-ből felsálázva 4 K ra...amit alapból egy AMD kollaboráció eredménye és elsősorban a Konzolok GPU jához készült . 1080p Epic setting with
FSRTSR (Temporal Super Resolution) upscaling to 4KNem hinném hogy egy Béta Unreal 5 re és egy AMD skálázó eljárásra, megfelelő PC-s API nélkül fejlesztettek volna kifejezetten támogatást a teszt kedvéért a zöldek..
De ajánlom tesztnek azt a 4x RT játékot inkább neked összehasonlításra amikkel játszhatsz is tudod. Metro, Control ,ilyesmi....Amellett :
"With that said, the documentation does admit that software-based ray-tracing comes with its own set of drawbacks, the most notable being that it only works with static meshes such as walls, buildings, stationary vehicles, and other objects that don’t exhibit motion. It can’t be used with skinned meshes either, including NPCs, wildlife, and other creatures that have a skeletal or skinned mesh. Furthermore, transparent materials are ignored by Distance Fields and treat Masked materials as opaque. This can cause significant over-shadowing on foliage, which has large areas of leaves masked out."
Segítek :
egyelőre Statikus elemeken működik, mint falak, épületek, álló járművek, és olyan objektumokon amik nem mozognak.
nem használható skinned mesh felületeken, NPC-k, állatok, csontvázzal rendelkező egyéb élőlényeken. Az mellett nem kezeli az átlátszó felületeket a lombkoronák árnyékolását és egyes maszkolt felületeket.
Jó lesz ez neked. vegyél PS5 -öt azon majd menni fog. Vagy nem.majd akkor lehet az RT dedikált egységekről szilíciumot elhagyni ha képes lesz a BVH bejárást , a Traversalt, meg a kieső teljesítményt majd shader szinten pótolni a GPu vagy a CPU.és lesz hozzá megfelelő API .
Mire ezek eljönnek elárulom neked ,hogy már nem az Ampere és az RDNA 2 lesz a porondon. Mi teljesen jól elvagyunk pár éve a szar dedikált részegységeinkkel, még a Turingot sem dobtuk kukába a javaslatok ellenére sem, pedig aztán jött az új DX...
Van egy olyan érzésem hogy Nvidia nagyon jól látta 2018 ban hogy még 5-6 évig nem lesz szoftveres előrelépés Pc-n itt meg lehet csodát várni.Nézd meg 2020 ból miket olvashatsz az Nv találgatósba . De ismerős: [link]
"A DXR 1.0-nak azzal vége is, hogy a DXR 1.1-ben jön az inline raytracing, tehát a mostani dynamic shader raytracing gyakorlatilag halott, az erre tervezett hardvereknek pedig kampó. Kellenek az inline raytracingre tervezett új hardverek, tehát a terjedést a nulláról újra kell kezdeni. Semmit nem nyertünk végül ezzel az időszakkal, csak csináltunk egy zsákutcát, amire a Microsoft csinált is gyorsan egy sokkal jobban működő alternatívát."
Hát most a Dx 1.1 is zsákutca de majd jön a Dx 1.2...megint a csoda..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57147 üzenetére
Dehogy szakitott.A konzolokban is dedikalt reszegysegek vannak RT re, amik befoghatoak Altalanos szamitasi feladatokra.
Nvidia RT magok kizarolagos celhardverek ennyi a kulonbseg,ezert adott feladatban gyorsabbak ha pedig nincs RT szamitas ,akkor nem csinalnak semmit,ergo feleslegesek.
Kinek melyik megkozelites tetszik.Mivel RT nelkul sem latom hogy ez a szilicium, amit erre pazarolnak lemaradast okoz,RT alatt pedig gyorsabbak ezert egyaltalan nincs problema egyelore ezzel.
Ami gond,hogy Microsoft sem tudja mit akar.
A jovő persze az lesz ,hogy ezek az celreszegysegek eltunjenek de ahhoz meg nagyon sokat kell altalanos szamitasi teljesitmenyben noni,mert a Raytracing amit most latsz a jatekokban igazaból szinte nulla.Olvastal ilyet tolem a DLSS rol hogy ugy nezem egy radeonhoz az eredmenyeket?
En a teszteknel minden felskalazos eredmenyt atugrok dlss,vagy FSR .Nem relevans szerintem.A kollaboracio a fenti jatekoknal egy mukodo jatekot takar, mukodo RT vel,mukodő dx 12 API ra forditva,nem egy techdemot driveres tamogatas nelkul felig sem mukodo RT vel es felskalazassal.
Termeszetesen pont azert irtam a Controlt hogy kb ennyire relevans ez a kis tesztecske.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #57128 üzenetére
"A Navi 31 viszont várhatóan egy Navi 21 vagy GA102 teljesítményének bő dupláját nyújtja majd"
Kizártnak tartom, hogy ekkorát tudnának ugrani. Brutális backend kell ahhoz, hogy 4K-ban ráduplázz a 3090 sebességére. Max olyat tudok elképzelni, mint Ampere-nél, hogy papíron van dupla Tflops, de ez fpsben már közel sem jön ki.
A 4K annyira más megközelítést igényel, mint 1080p/1440p, hogy nem lehet könnyen gyorsulni. Hiába gyorsítják fel a frontendet, mint ahogy régebben szokás volt, a 4K a backenden múlik, ott meg nem tudsz könnyen duplázni/triplázni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #57175 üzenetére
Persze, nem kötelező azt használni. Az UE5 simán tud működni Nanite nélkül is, csak elveszted a Nanite előnyeit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
T.Peter
őstag
válasz Alogonomus #57164 üzenetére
1. A fortnite mar UE5-on megy egy ideje.
2. Attol, hogy tudjak stream-elni meg nem fog kevesebb helyet foglalni az ssd-n. A tarhelyre is gondolni kell. -
Komplikato
veterán
válasz Alogonomus #57175 üzenetére
Konkrétan egy rakás dolog jelenleg még nem is működik Nanite megoldásban. Kapásból a nem statikus objektumok, bármi ami animált vagy a szélben mozgó fák és növények. Bár erre van egy pletyka, hogy 1-2 év és megoldják. Aztán a jelenleg beépített tájgeneráló sem támogatja a nanite-ot, ez gondolom javítva lesz. Viszont bármit át lehet alakítani 1-2 klikkel nanite-ra, ami nem esik bele ezekbe.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Alogonomus
őstag
válasz Alogonomus #57126 üzenetére
Hát így már annyival nem lesznek gyorsabbak a refresh kártyák. Gondolom az N6 kell az új laptop termékvonalhoz.
-
félisten
válasz Alogonomus #57181 üzenetére
értelmetlen mindkét oldalnak ez a fingreszelgetése. RTx 3090Ti -super refresh titanium meg RXR6950xtxtxt... elég lenne ha lehetne kapni őket erre vágyunk páran. Mintha egymás közt játszana két gyerek.
Nagyon ráférne mindegyik gyártóra az, hogy az Intel oda tudjon lépni a tyúkszemükre.Remélem így lesz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #57181 üzenetére
Vagy ezt a refresh szériát nem tartják majd relatíve sokáig piacon. Állítólag az N5 az RDNA 3 felsőház kiváltsága lesz, alatta az a szegmens ami válthatja a mostani refresh-t pedig N6 lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57189 üzenetére
De most arról beszélünk, hogy technikailag mennyire lenne kivitelezhető, vagy hogy meg van-e az ehhez szükséges politikai akarat?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
sakal83
addikt
válasz Alogonomus #57200 üzenetére
Azert 10% nem rossz foleg 4kn
-
Yutani
nagyúr
válasz Alogonomus #57215 üzenetére
Érdekes, hogy amíg az Radeonból a középkategóriát viszik inkább (6600/XT), addig a GeForce-ból inkább a felső kategória alját (3070 Ti). Az meg magáért beszél, hogy ez utóbbiból majdnem annyit adtak el, mint az AMD legjobban fogyó két kártyájából.
#tarcsad
-
KillerKollar
senior tag
válasz Alogonomus #57219 üzenetére
Majd meglátjuk, hogy a fejlesztők is így látják-e. Vagy azt mondják, hogy ja, hogy a 7600-7700 hozza a 6900 szintjét? Akkor ez az új középkategóira, 1440p 60 fps legyen meg, ha 4K@60-at vagy 1440p@144-et szeretnél akkor vedd meg 2000-3000$-ért az 500-600 wattos kártyát, ha meg megsüti a teljes gépedet akkor az már a te bajod. Fentebb felhoztam pár példát (Dying Light 2, Cyberpunk 2077, Battlefield 2042) amiből látszik, hogy már most vannak játékok amik nem képesek kompromisszum mentesen futni a jelenlegi csúcskártyákon, márpedig szerintem egy 3090 kategória a kompromisszum mentességről van szó. Nem arról van szó, hogy ezek a játékok játszhatatlanok lennének egy 3090-en, vagy hogy az 1-2 év múlva megjelenő játékok azok lesznek, arról van szó, hogy aki ennyit kiadott egy videókártyáért az szerintem jogosan várja el, hogy pár évig ne nagyon kelljen lejjebb adni a minőségből a legújabb címek esetén sem.
-
félisten
válasz Alogonomus #57215 üzenetére
Ez nem azt mutatja mennyire van ra erdeklodes ember,hanem azt hogy ennyit kaptak es tudnak eladni olvasd mar el a hozzaszolasokat.Te mindent ilyen szűrőn át tudsz csak ertelmezni?
Egyedul az MSI tudott szallitani nekik mult heten 3090 es 3080 Ti kartyakat,a heten kaptak meg par gyartotól,KFa +Palit kartyakat...Asus/EVGA hetek ota semmi,gigatol egy egy fajta beesik.
Ezek meg a banyaba mennek,nincs itt sok latnivalo.fele ekkora arfolyamon is oda mentek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57222 üzenetére
ezek mult heti ugye megvan hogy amit most latsz a boltban az a jelen? ,ma sincs EVGA es Asus,de mar jo ideje, ,gigabol 1 fele es jobbra elhuzva a tweetet lathatod melyik tipusokat adtak el.szinte csak MSI..Itt jobban lekovetheto mibol mi,az erkezo tipusokat is szoktak posztolni...[link] Az MSI jó,de Nvidianal a csucson megkerulhetetlen az EVGA es Asus,sokan ha nincs nem azt vagy nem onnan veszik,főleg ennyiért.
Szerk:
Jaj tenyleg.most jut eszembe az Nvidiara nincs kereslet a felsökategóriába ez jobb magyarázat.
Azert a reddites linken mar lathatod hogy a 6.heten 130 db ment el 3080Ti bol..Sajnos mindent elvisznek.ha nem gamerek akkor a banyaszok..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57251 üzenetére
Ez szerintem nem működik így.
Néhány vájtfülű emberen kívül a többség elsiklana afelett, hogy az alacsonyabb pontszámot produkáló termék kíméletesebb a hőtermeléssel és a fogyasztással és ezért hosszútávon használhatóbb. A "jó termék" gyakran csak szerényen pislog és eltapossák a "jobbnak látszó" termékek.
Ahhoz, hogy ez működjön, marketing kampányt kellene indítani, kifejezetten erre kéne felhívni az emberek figyelmét. Viszont a Samsung esetén nem egy ilyen tudatos tervezést látunk, hanem inkább kínos hallgatást.Szerintem valószínűbb, hogy igazak voltak a pletykák és az RDNA2 tényleg nem tud olyan magas frekvenciára turbózni, mint szerették volna. Azt is mondhatnám: a szokásos történet, ami lenni szokott, ha az AMD IP Samsung gyártástechnológán készül. Alacsony frekvencián hatékony, de egy bizonyos frekvencia fölött exponenciálisan kezd emelkedni a fogyasztás, a hősűrűség és összeomlik. Ez volt a polarissal, a vegával és a Zen-nel is, de szerintem hasonlóval szembesült az NVidia is.
Valószínűleg még dolgozni kell a Samsung gyártástechnológára való adaptáción.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Alogonomus #57269 üzenetére
Miért számít az egy AMD felhasználónak amúgy hogy a kizárólag Nvidia kártyain működő skálázó megoldás Tensor magon vagy bármin is fut vagy bármit is igényel egy Nvidia kártyán?
Amúgy a Spatial Rescaling nem igényel tensor magot. tavaly november óta elérhető.[link]
és sokszor jobb eredményt hoz :
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Alogonomus #57269 üzenetére
Ha csak a reklámszövegből ki lehetne indulni... Az alapján már az FSR1.0 is verte a DLSS-t...
Látni kell előbb, hogy mit tud.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Yutani
nagyúr
-
félisten
válasz Alogonomus #57275 üzenetére
Még egyszer megkérdezem miért számít ez egy AMD felhasználónak az FSR szempontjából egy kizárólag Nvidia kártyán működő felskálázó eljárásban bármit is a Driver mérete , az Nvidia felhasznált erőforrása, és hogy melyik címekben van bent?
Plusz ott a NIS ami ha nem optimalizált akkor is működik elég jó eredménnyel.sima on/ off és egy csúszka hozzá. Nem kell semmiféle AI és háló hozzá, működésben közelebb áll az FSR hez mint az FSR a DLSS-hez.
Ha jól számolom egy Nvidiásnak minimum 2 maximum 3 választása van van felskálázásra, egy DLSS, egy NIS és az FSR.
A NIS re jön egy AMD féle válasz mostanában, nem jutb eszembe a rövidítése,de amúgy a NIS is működik minden újabb AMD GPU-n is. [link]
Konkrétan nem látom mit veszít bárki is a DLSS 2.3. jelenlétével az AMD felhasználótáborban. Nekünk ez egy plusz szolgáltatás, jelenleg a legjobban működik és ez nem 2022 ben jön hanem kint van pár éve, már mint maga a DLSS.Ha már felesleges lesz kiiktatják addig meg elég sok jó címben segítséget nyújtott.
Tehát felesleges lenne a VS megint tőled, elfér egymás mellet szépen az FSR a DLSS és a NIS meg ami jön .
Amúgy nyugtával dicsérd a napot, melyik kártyákra lesz elérhető az új FSR. Minőségre biztos, hogy jó lesz ,ezt nem vonom kétségbe, de azt már igen hogy minden GPU támogatott lesz e akár AMD oldalon is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz Alogonomus #57275 üzenetére
Azért számít, mert a DLSS elterjedését leginkább az akadályozta, hogy az adott játék teljes játékteréről és az opcionális felszerelésekről is el kell készíteni a neuronhálót, ami:
Ez a DLSS 1.0 esetén volt így. A DLSS 2.* óta egy uniformizált rendszert használnak, ezért lehetett nem hivatalosan aktiválni a 2.2 majd 2.3 verziót például a Cyberpunk 2077 alatt.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #57281 üzenetére
Nem kell új driver a DLSS bekapcsolásához. Én már több játéknál is használtam úgy RT/DLSS-t, hogy hónapokkal régebbi driveren voltam a játék megjelenéséhez képest és semmi gond nem volt.
Ezek a Game Ready profilok 10-ből 9 játéknál semmit nem számítanak (a maradék egynél grafikai hiba/crashelés miatt kell feltenni). Sőt, olyan is volt már nem egyszer, hogy a GR driverrel rosszabbul működött a játék, mint egy korábbival.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #57275 üzenetére
A driver méretét nem ezek a kódok növelik jelentősen, hanem a vezérlőpult, vagy jobban mondva vezérlőpultok, mert az NV-nél ugye erre kettő is van.
#57273 Komplikato : A jelenlegi DirectStorage verzió azért van, hogy most már azért élesben is lehessen tesztelni a rendszer működését. Nyilván ez még nem a felhasználóknak szól, de abból a szempontból fontos, hogy jöjjenek majd a tényleges alkalmazások.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Alogonomus #57286 üzenetére
Megint nem értetted meg a cikk tobb elemét.
Csak kitetelkent a gsync parhuzamhoz DLSS 2018 ota van,2.0 2 eve. az FSR2.0 pedig 2022.4 és 2 év valamint a hardveres Gsyncet is minosegben jo sok idobe telt utolerni.
Minosegben meg mindig nem DLSS 2.3 a tesztek szerint,de kozel van hozza ami nagyon jó dolog ,arról nem is beszélve,hogy megy egy GTX 1060 karin is.kivancsi leszek Intelre mit produkál.l[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57289 üzenetére
Erről beszélek.A 3 nap azokban a jatekokban ahol van DLSS 2.0 tamogatas.
Ahol nincs az ugyan úgy több hetes /havi meló amit a kutya nem fog belefektetni regi jatekokba.osregi grafikus motorokban meg nincs szukseg felskalazasra.
Nem tudsz teszteredmenyeket hogy kijelento modban beszelhessunk.A megjelent promó képeken a DLSS meg mindig jobb eredmenyt ad.mivel egy atlagos neuralis halot hasznal mar a tobb hetes meló itt is adott.innentől megint az van ki melyik jatekot promóciózza,támogatja.Befektetett munkat igényel minegyik megoldas,ami penz.Ettol fuggetlenűl en orulok a fejlodesnek.Nezz utana dolgoknak mielott szamokat irsz le.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57289 üzenetére
[link]
reméljük hamarosan általános lesz a pár napos implementáció a gyártók eljárásai között.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57295 üzenetére
Ez 1.0 nem hasznal temporalis adatokat az eljaras.
A 2.0 temporalis adatokkal dolgozik,fel kell kesziteni ra a motort/jatekot mint a DLSS es XeSS eseteben ugyan úgy.
Az FSR 1.0 szerintem ennyi volt jon helyette az RSR (nvidia NIS) ami minden jatekban aktivalhato.Ha kap elokeszitest a HUD ot nem skalazza a jatek.tehat lesz RSR es NIS nativ es elokeszitett es FSR 2.0 DLSS 2.3-3.0 temporalis.
mindharom ceg egyseges utat kovet es Nvidia NIS es a DLSS utan mennek mert ez járható minőség terén.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57297 üzenetére
Szerinted mit jelent a jobb széle a grafikonnak illetve hogy ertelmezed ezt?
Tenyleg erdekel ,nem kotekedes.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57299 üzenetére
Minden skalazo eljarast igy kell beepiteni minden cegnek....fejlesztoeszkozok nelkul nem tudnak beepiteni se a DLSS se FSR-t.Nincs oyan hogy jatek magatol kinal skalazashoz temporalis es mozgasvektor adatokat a tamogatott felbontashoz .
ezt implementalni kell kiveve ha beepulo,mint az Unrealnal,de az van DLSS nel is.A DLSS tamogatottnal azert 3 nap az FSR 2.0 ,mert azt nvidia megtette mar, a jatek rendelkezik megfelelo elokeszitessel,optimalizalni kell ezeket es forditva is.
Tehat a grafikon azt jelenti hogy a temporalis eljarasi adatokkat nem rendelkező jatekot el kell latni ezekkel es ez 1 honapot is igenybevehet.Ezt mindegyik gyartonal es eljarasnal igy van ,DLSS nel is 1 honap.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
válasz Alogonomus #57322 üzenetére
Ohhh... Köszi. Ez az április 1-ei tréfa már alaóosztályban is ciki és kellemetlen volt, űdítő látni hogy vannak akik még ezt jópofának gondolják.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #57322 üzenetére
Pedig a cikkben amit linkeltem még írták is hogy nem tréfa, még kiemelt kommentben is kirakták az aljára. Ők is benézték akkor.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57375 üzenetére
ebből mennyi megy majd a bányászoknak?
Másként kérdezem: Legkorábban a Navi33, legkésőbb a navi31 érkeztével az RDNA2 kártyák EOL-t kapnak, vagy valami hasonló árcsökkenés (mármint hogy nem csak a piaci ár, hanem az msrp is csökken) várható, mint az elmúlt hónapokban a zen3 esetén?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57379 üzenetére
Azt mondod, hogy 6500XT/6400 csak egy pipecleaner volt?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57440 üzenetére
Nem akarnék erősködni, mert eddig semmilyen jel nem utalt arra, amit felvetettem.
De én úgy tudom, hogy az 5800X3D frekvenciáját alapvetően a 1.35V értékben maximalizált feszültség miatt kellett visszavenni. Ennél a többi Ryzen chip magasabb feszültséggel (1.4-1.45V) is szokott menni.A GPU-k üzemi feszültsége meg tudtommal 1.1-1.2V táján van, tehát itt nem lehet ugyanaz a korlátozás, mint az 5800X3D esetén.
Egy 3D tokozott cache lapkának persze fogyasztása is nyilván van. De a frekvenciacsökkentést az 5800X3D esetén nem a fogyasztás indokolja, mert a tesztekből az derült ki, hogy a 3D tokozott L3$ bővítmény ellenére kevesebbet fogyaszt, mint az 5800X.
Ezzel azt akarom mondani, hogy szerintem ha lett volna lehetősége az AMD-nek magasabb TDP-vel kiadni az 5800X3D-t, akkor se tudta volna megtenni, mert nem azért alacsonyabb a frekvencia, mert már így is túl sokat fogyaszt, hanem valamilyen más okból szükséges 1.35V-os feszültség korlát miatt.
Viszont ez az 1.35V-os limit nem korlátoz, nem tesz szükségessé fekvenciacsökkentést a GPU-k esetén. Ráadásul a GPU-k esetén könnyebb növelni a TDP-t is, ha indokolt.
Ezzel együtt mondom, nem erősködnék amellett, hogy igazam van. Csak azt mondom, hogy a CPU-knál érvényes frekvencia-csökkentési kényszer annak oka miatt nem zárja ki, hogy a GPU-k esetén növelni tudják a frekvenciát.
Viszont a rendre
12%-os, 12%, 9%-os VRAM órajel emelkedés
és a 3%-os, 1%-os, 2%-os órajel emelkedés
nem igazán magyarázza a
20%-os, 16%-os, 11%-os teljesítménykülönbözetet
6950XT vs 6900XT, 6750XT vs 6700XT, 6650XT vs 6600XTUtóbbi esetében még so-so. De általában a VRAM frekvencia és a core frekvencia növekedésének mértani közepe szokott teljesítményben kijönni.
Még esetleg el tudnék képzelni, hogy boost órajelet nem, de alapórajelet találtak ennyit egy új steppingben.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57468 üzenetére
"addig kell minél többet eladni belőlük a konkurencia eladásainak a rovására, amíg meg nem érkeznek az új generációs kártyák, mert senki sem fog játékra $1100-ért, még kevésbé $2000-ért kártyát venni, ha $600-ért ott van az új generáció 7-es sorozata az előző generáció 9-es csúcsmodelljeinek a teljesítményével, ráadásul fele fogyasztásból, amitől azoknak a kártyáknak a fizikai mérete is újra normális lehet."
Ezt a célt értem. De szerintem ezt a célt az szolgálta volna, ha befrissítik a kártyákat és vagy ugyanannyiért adják, vagy eleve picit olcsóbban.
Mondom, ha a 200-300%-os msrp közepén lennénk, érteném, hogy minden mindegy, mert úgyis elviszik, ennél még jóval többért is. De épp most csúsznak a kártyák árai msrp alá - feltehetően azért, mert a kínálat egyre inkább meghaladja a keresletet.Hát majd meglátjuk persze, hogy a következő hetekben viszik-e.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-FreaK-
veterán
válasz Alogonomus #57481 üzenetére
ehhez kell a Játékba beépíteni támogatást hozzá vagy csak driverből működik azt kész?
-
Yutani
nagyúr
válasz Alogonomus #57481 üzenetére
Ha ilyen lesz az FSR 2.0 minden játékban, az kiegyenlíti az Nvidia előnyét, amit a DLSS jelent egy ideje. Én is várom más játékokkal is a tesztet.
#57482-FreaK- FSR-t be kell építeni a játékba, mint a DLSS-t is. Viszont ahol van már DLSS, ott nagyon gyorsan lehet FSR 2.0-t implementálni (állítólag).
Driverből sosem lesz olyan jó a felskálázás, mint a játékba épített upscaling, mivel a játékból egyéb adatokat (pl. motion vector) is fel tud használni.[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Yany
addikt
válasz Alogonomus #57481 üzenetére
Főleg a konzolokon már létező Dynamic Resolution Scaling behozása hangzik jól, amivel már folyamatosan a beállított fps célhoz igazodhat a pillanatnyi felskálázás mértéke.
Apexben ez már benne van, nem győztem kikapcsolni, mikor véletlenül benyomtam, borzasztó idegesítő mindent homályosan kezdeni jelenetváltáskor. A VRS-t és úgy alapvetően a nem fókuszban lévő dolgok dinamizálását sokkal inkább támogatnám iparági szinten, mint egy en bloc teljes képernyőt lebutító brute-force eljárást.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
félisten
válasz Alogonomus #57509 üzenetére
Természetesen nem Jensenre gondolt, mint ember ,hanem Jensen vezetésével a mérnöki gárda vagy Jensen utasítására.
Amúgy ő nem nyilatkozhat egyértelműen ugye ez eléggé köztudott, mint ahogy senki sem, Greymond sem.
Kopite nem elfogult, csupán Nvidia felé jók az értesülései és a kapcsolatai míg Greymondnak az AMD felé. Amúgy minden Amd-s hírnél és leaknél jelen van, kedveli vagy pozitívan szól hozzá, mint ahogy Greymond is fordítva de a találati aránya csupán 70 % körüli ,( egyszer tettem be egy táblázatot erről ide is) azaz amit leír ,annak kb harmada kapufa vagy megváltozik időben az Nvidiánál és csak egy terv marad.
Mint mindig ezekben a topikokban le szoktam írni érdemes nyugtával dícsérni a napot .Ez lehet az hogy AMD nek nem úgy sikerült a chiplet vagy pedig Nvidiának sikerül jól az Ada és jól döntöttek még , hogy kivártak.
De ki tudja.
A másik pedig az is lehet hogy megy a ködösítés pont ezek miatta leakerek miatt és igazából direkt vezetik félre a népet épp ezt pár napja megfogalmaztuk az Nvidiásban .Ami nekem amúgy furcsa hogy az RDNA2 megjelenése elött ennyivel már azt lehetett olvasni hogy mennyire nagy harc lesz a felső házban , most ez hiányzik egyelőre megjelenés közeledtével egyre jobban és fordul át a hírekben ez a dolog.. vagy nincs konkrét infó még és valóban akadhat pár nehézség és kétesélyes a dolog.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57514 üzenetére
Nem vagyok ebben biztos.Épp ez írtam hogy kopite szerint a 450 wattos verzió is már ott lesz ahol lennie kell a konkurenciához nézve.
A fogyasztásban azonos teljesítmény szinteken szerintem olyan markáns különbségek nem lesznek.
Én azt gondolom, hogy azért írta amit írt mert többet vár(t?) az 5 nm+ 6 nm MCM dizájntól.
Ez nem azt jelenti, hogy nem lenne gyorsabb vagy ilyesmi, csak lehet túl nagyok az elvárások most már a sok hype miatt mindkét oldalon.
Aki nem technológiai b@zi az azt várja hogy az AMD az MCM dizájnnal olyat hozzon amit nem lehet monolitikussal mikor össze eresztik a két eltérő dizájnt.
Ha sem fogyasztásban, sem teljesítményben, sem árban lesz domináns eltérés akkor több féle értelmezést nyer majd az egész fejlesztés.
Nagyon Jó volt a példád arra amire gondolok, Vega vs Pascal.De én azt gondolom hogy terelés megy mindkét oldalról, jól fog sikerülni az AMD, szerintem meglepetés lesz,. lehet ez is egy oka annak hogy siet Nv az Ada kiadással.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
olymind1
senior tag
válasz Alogonomus #57514 üzenetére
Teljesítményben biztos jók lesznek azok a 7700-as kártyák, csak az nem tetszik, hogy csúsztatják generációról-generációra kategóriáról-kategóriára egyre feljebb a 128bites memória sávszélesség:
5500 128bit,
6600 128bit,
7700 128bit.
Persze az ára nem fogja azt tükrözni, csak a felső kategóriában már majdnem elfogynak a számok, mert annyira felviszik a teljesítményt, meg a hozzá tartozó árakat is.
Ha a 7700XT gyorsabb lesz a 6750XT-től, már ugye gyorsabbnak illene lennie, akkor lehet simán indul majd vagy 580-600$-ról.Mondjuk igaz, árakat nem közöltek, meg nem tudni hogy az YT videós táblázat a valóságot tükrözi-e.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #57535 üzenetére
A táblázatod pont az igazolja amit Petyke mondott.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #57537 üzenetére
Lehet, hogy én értek félre valamit vagy nem tudom. Ott a táblázatodban hogy 1 FPS az 5600XT nél 4,83$- ba került MSRP re nézve, majd felette ott van hogy a 6600Xt nél 4,86$ .
tehát amennyivel gyorsabb a 6600XT az 5600XT nél annyival drágább , ugyan annyi a perf/ $ értéke.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57535 üzenetére
Én nem értem, hogy mi szükség van ilyen vehemensen védeni a sokmilliárd dolláros cégek érdekeit. Kivéve persze, ha téged ezért megfizetnek. (Abban sincs semmi rossz, az nvidiának és a politikai pártoknak is biztosan vannak fizetett ügynökei a Redditen, meg hasonló oldalakon)
már csak azért sem értem, mert én a megjegyzésemben egy árva szóval nem hibáztattam amiatt az AMD-t, mert az RDNA2 nem hozott előrelépést perf/$ mutatóban. Az okokokat elsősorban a világgazdaságra és a bányászatra vezettem vissza. DE most hogy mondod, azért persze érdemes megjegyezni, hogy az áremelkedés hasznából azért egy kisebb részt - igen - az AMD is lecsippentett magának.
A táblázathoz:
Egyrészt ha úgy nézzük, hogy név szerinti generációróról generációra mi történt, akkor b-nek igaza van: azt láthatta a kedves vásárló, hogy az "ő szegmensében", "amiben vásárolni szokott" amennyivel nőtt a teljesítmény, annyival emelkedett is az ára.Amire Te gondolhatsz az nyilván az, hogy pl az 5700XT szintű teljesítményért 2019-ben $5.43/fps-t kellett fizetni, míg ugyanezért a teljesítményért 2021-ben (papíron) 6600XT néven futó termék formájában már csak 4.86. Ez az 5%-kal nagyobb teljesítmény 5%-kal alacsonyabb áron valóban tekinthető 11%-os perf/$ mutató javulásnak.
Ez azért lényegesen elmarad attól, ami korábban egy-egy generációváltás között kimutatható volt. Ez a változás betudható csupán annak is, hogy alacsonyabb tiereknél kisebb a prémium árazás mértéke.Azonban van egy másik probléma a táblázattal, ami ezt az elméleti számítást lesöpri az asztalról. Persze mondhatod, hogy arról az AMD nem tehet. De az engem nem érdekel, mert én nem azt mondom, hogy az AMD miért felelős, csak azt, hogy a fogyasztó mit érzékelt.
A probléma mégpedig az a táblázattal, hogy a míg az RDNA1 esetén az életciklus elején lehetett a táblázatban is szereplő msrp áron kapni és az életciklusa végén már akár $50-80-is akciókat is nyomtak rá, addig az RDNA2 kártyák életciklusukat a táblázatban szereplő msrp ár 150-200%-os szinjént kezdték a boltban és mostanában, az életciklusuk végén kezdik elérni a táblázatban szerelő msrp árat. (Hidegen hagy, hogy az RDNA2 megjelenését követően is lehetett RDNA1-et kapni még és annak az ára is felment.)
Tehát összességében a fogyasztó nemhogy az általad papíron kimutatott 11%-os perf/$ javulást nem érzékelte, hanem a két generáció közül az aktív életciklus során az RDNA2 lényegesen magasabb árakon volt kapható.
Ez ellen persze az AMD valóban keveset tehetett volna. Abu is mondta, hogy hiába árazták volna $200 vagy $250-ra, akkor is annyiba került volna, amennyibe. Az meg majd most fog kiderülni (talán) a következő hónapok során, hogy Abunak igaza volt-e abban, amikor azt mondta, hogy egy navi 23-at az AMD el tudna adni akár $199-ért is még valamekkora nyereséggel.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57541 üzenetére
> de azért olyat ne olvassunk a fejére, ami nem igaz.
Mi is volt az pontosan, ami a fejére lett olvasva és nem igaz?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Revolut
- Nyaralás topik
- Gyúrósok ide!
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen