Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #57500 üzenetére

    "Az OpenGL-be már senki sem öl erőforrást"

    Hm..ezt már hallottuk sok éve a D3D11-ről is aztán beütött a valóság. Amúgy úgy tűnik, hogy mégis megéri egy 8 fős csapatot foglalkoztatni érte, szóval de, még mindig ölnek bele erőforrást (a 8 fős csapat nem ingyen dolgozik).

    "mivel a Microsoft azon dolgozik, hogy kizárja az API-nak a támogatását a Windows operációs rendszeren"

    Ezt a MS pontosan mikor és hol nyilatkozta? Forrást please!
    Én csak annyit találtam, hogy a MS és a Collabora egy új futtatási lehetőséget kínálnak majd OGL-hez D3D12 alatt azok PC-kre, ahol nincs OGL driver telepítve, a hivatalos compatiblity pack is pontosan ezt mondja:
    "This compatibility pack allows more of your favorite OpenCL™ and OpenGL® apps to run on a Windows 10 PC that doesn't have OpenCL and OpenGL hardware drivers installed by default."
    A Collabora egyik programozója is ezt erősíti meg, ezt mondta:
    "Vendors can still build native GL/CL drivers if they want - as you noted, many of them do."

    Szóval én sehol nem látok infót,m utalást arra, hogy az OGL ki lenne majd zárva, a Collabora féle D3D12 mapping layer ahogy a fejlesztők is és a MS is írják azoknak készül, akiknek nincs natív driver supportjuk, márpedig az AMD, Intel és NV rendelkezik natív OGL supporttal.

    Szóval légyszi linkeld be azt a kijelentést a MS-tól, hogy Windows-on lehetetlen lesz natív OGL app futtatása, mert én csak ezzel ellentétes infókat találtam!

    "Ezzel egyébként rákényszerítik a szoftverfejlesztőket is arra, hogy javítsák ki a nem szabványos OpenGL kódjaikat, mert a gyártók innentől kezdve nem tudják megtenni drivermachinálással. Amelyik cég nem csinálja meg, annak az alkalmazása futtathatatlan lesz."

    Az applikáció fejlesztőjének ehhez semmi köze, mindössze a drivereket kell jól összerakni, nem is várható el, hogy a régi játékokat patcheljék. Ha erre gondolsz, akkor ellentétesen sikerült értelmezni a bejegyzést.

    "This means our sources of issues are:
    OpenGL driver
    D3D12 run-time
    D3D12 vendor-driver
    Hardware "

    Tehát ahogy írják is, az applikáció fejlesztője nincs benne a képletben, ez nem is várható el, nincs is értelme, mert natívan továbbra is futni fognak.

    "Annyit tudni még, hogy a Microsoft OpenGL 3.3-ig implementálja le az API-t."

    Igen, most már biztosan erre gondolsz. Egész pontosan eddig kizárólag az NVIDIA driverek mentek át az OGL 3.3 teszteken.
    "Right now, the only configurations we're cleanly passing the OpenGL 3.3 CTS on are WARP (which became conformant on November 24th, 2020), and NVIDIA (which became conformant on February 26th, 2021)."

    Tehát ki és hol írja azt hogy az OGL programok nem fognak futni natívan Windows-on? Hol ír ilyet a MS?

    "This work is all part of Microsoft's effort for getting OpenGL (and OpenCL) working atop Direct3D 12 for use on Windows when lacking native OpenGL/OpenCL driver support as well as with use under WSL." ( [link] )

    #57501 Isobutane : Nem kell minden hülyeséget elhinni. Ajánlom figyelmedbe a fentebb taglaltakat.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák