- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós kamerák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mini-ITX
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Unigine Superposition Benchmark
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
PROHARDVER!
Mielőtt hozzászólásban feltennéd a kérdésed olvasd el a Témaösszefoglalót, a Téma tudnivalókat vagy használd a keresőt.
Az esetek nagy többségében megtalálható a válasz!
Új hozzászólás Aktív témák
-
füles_
őstag
Ide is elkéne már egy topikgazda!
-
-
#45185024
törölt tag
Na hogy már legyen egy kis nem OFF is.
Overclockers UK Exclusive Sapphire RX 480 Nitro+ OC Review -
Z10N
veterán
Volt mar?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
távcsőves
senior tag
válasz Callisto #2036 üzenetére
Azt nem értem, (adaptálni kell persze, de AMD vga esetén lényegesen kevesebbet) , hogy miért rossz az, ha futhat rajta egy kód amire képes a hardver és lényegében a kód kész is. Eddig ezt előnynek hozták fel, most meg rossz. Oké a DOOM az egyetlen eddig, de piszkosul látszik, hogy ez tényleg előny. És nem 1-2 FPS a mértéke. Akkor a csöcsömért van ennyi tranzisztor az AMD vga-ban, és hasonlít a konzolban találhatóhoz feleslegesen ezek szerint, ha most akkor mégse lesz ez így jó? Én személy szerint a fogyasztást pont ignorálom kb 200w alatt. Azért idegesít, mert úgy éreztem, most megvan a vga amire vártam (rx480). De megint elbizonytalanodtam, mert, ha a spéci shader kód használata káros, akkor egy jelentős valóban előnyt jelentő dolog kiesik RX480 mellől. Tudom hülyeségnek tűnik amit írok, csak tavaly decemberben akartam már új vga-t (1080P 60FPS nagyobb grafika butítás nélkül), akkor nem tudtam dönteni a 960 4Gb vs 380-380X trió tagjai közül. Valami mindegyikben nem tetszett. Vívódok itt magamban illetve OFF-ban.. Most pont azon gondolkodok, október helyett novemberben veszek vga-t és vagy erősebb és drágább lesz mint az rx480 (Akár 1070 is elérhető lenne nemhogy az 1060 akkor már.), vagy olcsóbb és olyan amilyen. (380x továbbra is tetszik azért, decemberben azért kicsit sok volt ára) Pedig nekiálltam a gépem is fejleszteni az új vga kedvéért. ( I5 helyett I7, több RAM stb.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2061 üzenetére
Arra reflektált, hogy miért nem hozzák át 1:1-ben. Ez nem így megy. Nem lehet csak úgy áthozni a konzol kódot GCN PC-re. Ennyi.
A konzolfunkció megint más téma. Lehet gyorsít, lehet sokat. De szétszakítja a piacot. Csak ezért káros. A PC szépsége pont az, hogy bármilyen CPU, bármilyen GPU van benne, mégis fut rajta a kód. Ha elkezdenek gyártóspec , netán arch spec dolgokat belerakni a játékokba, akkor az lesz a vége, hogy játékokra kell kb külön VGA-t venni és a végén meg konzollá alakulhat a PC. Nem lesz igény újdonságok kifejlesztésére hw sw oldalon sem.
Aztán, hogy ebből mi lesz... kitudja.
-
távcsőves
senior tag
válasz Ren Hoek #2063 üzenetére
Láttunk már ilyet. Physx. Szerzett vele előnyt a gyártó? Rövid távon biztosan. És nem 1:1 gondoltam áthozni, ezt sehol nem is írták. Némi munka van vele, de biztosan nem annyi mint egy teljesen új kóddal. Ami ráadásul nem is olyan gyors, mint az ami már "szinte készen" van. Fura, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2064 üzenetére
Azért azt is vedd figyelembe, hogy nemrég még 18% körül volt az AMD market share. 80% NV csücsült a gépekben. Erre is kell portolni. Még sokáig lesz DX11 port is, ez 100%.
A shader intrinsics-et fogják úgy ahogy alkalmazni, de mivel nem szabványos, ezért ez sem biztos általános lesz. Azért ez más mint a Physx. Az szinte alig adott a látványhoz, vagy gagyi volt, vagy még NV-n is szarul futott. Meg is döglött kb.
Ez teljesen más téma... ha a Doomban látott módon használják, ott kemény köröket verhet a konkurenciára.Hogy káros, vagy sem... az attól függ melyik gyártótól van kártyád. Ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
M@rdel
őstag
A BF1-ben mi lesz, hallotatok erről valamit?
Elméletileg AMD támogatot játék. -
Ren Hoek
veterán
válasz Malibutomi #2066 üzenetére
Igen és erre az a válasz, hogy nem szabványos. Ezt fejtegette Abu egy csomót. DX12-be meg nem fogják belerakni mint szabvány.
... de mostantól itt a kerülőút, szóval nincs probléma. Attól mert "káros" a piacnak, még alkalmazni fogják, remélhetőleg minél több helyen.
-
dergander
addikt
válasz Ren Hoek #2065 üzenetére
Ne viccelj már,már a legtöbb "Nagy" fátékfejlesztő cég már bőven csiszolja a DX12-es motorokat. Nem fogják már nagyon ezt a DX11et erőltetni,komplikáltabb is. A DX11 korszak innentől vége,jó sok "nemesebb" játék már érkezik is...esetleg az ilyen MMORPG-k még évekig maradnak,de sok értelmük nincs még most is pokoli a gépigénye 1-2-nek.
Ez a PhysX vagy akár a TressFX ugyan egy kaptafa lett,talán még 1-2 játékba szép is(Metro redux széria vagy Witcher - persze ha Nvidiád van,AMD fronton a Tomb Radier) de kihalni nem fognak,mindkét oldalnak kell egy marketing. Az AMDnek van talán a legjobb,nem is tudom melyik benchmarkba már benne van az hogy a Fizikai számítást az IGP végzi a CPU pedig már csak csücsül a nagyobb textrúra mozgásokat pedig a DVGA. Ebbe is lehet potencia AMD részről.
De még mindig az fog dönteni majd,ahogy írtad melyik gyártó van szerződésbe a fejlesztőkkel. Ha nvidia keze segítsége akkor NV , ha AMD akkor AMD. -
Remus389
veterán
válasz Ren Hoek #2065 üzenetére
Állandóan itt sírsz hogy nincs meg az 1500 mhz, meg minden, ezt edd meg:
Nagyon kemény, de most komolyan.
DX12 Hitman: 74 fps vs 63 fps a radeon javára, na ugye.
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
távcsőves
senior tag
válasz Malibutomi #2066 üzenetére
Pontosan. Köszi Malibutomi. Főleg úgy, hogy AMD a kisebb gyártó. Most akkor 18%-ért újra írunk mindent, amikor már van valami a kezünkben? Én pont ezért használnám. A megmaradt időben koncentrálhatok az NV optimalizálásra. Vagyis én biztos nem, de a fejlesztők pl. igen.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2072 üzenetére
Ki mondta, hogy mindent újra kéne írni? ... csak azt mondtuk, hogy ne hasonlítsunk egy fix konzol hardvert a PC-hez, mert rengeteg mindenben más. (Erre tért ki a válasz korábban). Volt a konzol -> DX12 / Vulkan átjárhatóságról pár kommentje Abu-nak, érdemes lenne ezeket megkeresni.
A fejlesztők régóta sírtak már a GPU-n natívan és gyorsan futó shader intrinsics függvényekért... Most megkapták a GPUopen alatt. Meg is néztem múltkor az ISA táblázatot, jó dolgok vannak benne. Simán lehet használni OpenCL alatt, vagy NV-nél CUDA alatt...csakhogy eddig grafikus API-kban nyoma nem volt.
...de most itt a Vulkan és elvileg DX11, DX12 alatt is használhatóak, ha a fejlesztő szeretné. Nem értem mi a problémád
"Főleg úgy, hogy AMD a kisebb gyártó. Most akkor 18%-ért újra írunk mindent, amikor már van valami a kezünkben? Én pont ezért használnám."
Mert hülye dilettánsok ülnek az AMD vezetésében. GCN már mióta van, és mióta tudják ezeket a konzolos dolgokat. Az AMD simán megléphette volna, már jóval korábban a GPUopen dolgot, amivel iszonyú nagy előnybe kerülhetett volna már a Maxwell idejében... de neeem fontosabb volt a szabványok sérthetetlensége, meg hogy káros mert szétszabdalja a piacot. Ha jóval előbb meglépik, már lehet az NV GPU-k is GCN szerűek lennének nyílt dokumentációval. Mert egyszerűen olyan hátrányban lennének. Na ezért lett 18% a 18%, mert balf*szok. Nem használták ki a legnagyobb ütőkártyát, erre kellett várni 2016-ig.
[ Szerkesztve ]
-
myckey
veterán
válasz D.Orion #2077 üzenetére
Persze, pláne hogy sok erősebb kártya is kevés némely játékban, ily elvárásokra.
De, lehet azokat a szűrőket, képjavító franckarikákat lentebb is venni, szerintem.
Szóval jó lehet ez a 460-470 variáns.
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
Z10N
veterán
2048/2304=0,888 raw
Orajelben 1 GHz-re tippelek alapnak. A boost leak alapjan ~1200, de nem vagyok benne biztos. A slideokon 4 TFLOPS+ szerepelt (1 GHz 4,096 TFLOPS). Vissza lesz fogva a vrm miatt is. Ezt szinten tukrozi a 110W tdp. Tippre 20%, olyan 380X szint fole lovik be kicsivel az alapot, ami megint 1 GHz, a boost pedig szvsz az rx480 alap orajele lesz (1120), talan 1140. Utobbival lenne meg a -20%. Az OC sokat segit majd rajta (15%+).
Ui: Mondjuk az vicces, hogy a 7870 vigan megfutja a 1200-t, de meg a 1250-t is. Mig az rx470-nek innen kene kezdenie, erre megint visszaestunk 1 GHz-re. Az elvart 1500 a fasorba sincs, ami eleg kiabrandito
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
olymind1
senior tag
válasz Malibutomi #2066 üzenetére
Pontosan, NV-re ígyis-úgyis meg kell írni a másik/lassabb kódot, de akkor miért kell szándékosan lassítani a GCN-eket vele...
-
Ren Hoek
veterán
válasz olymind1 #2080 üzenetére
"de akkor miért kell szándékosan lassítani a GCN-eket vele..."
Direkt visszaolvastam... ki és hol írt ilyet? Milyen játékmotorra gondolsz?Az alapkérdés az, hogy a most megjelent Shader Intrinsics konzolfunkciók összességében JÓ-e vagy nem jó a PC-nek, mint platformnak. Szeretnénk-e külön AMD-s PC-t és külön NV-s PC-t? Mert most egy PC van, szerencsére minden mindenhol lefut.
Ezt olvassátok el mindenképpen, mielőtt tovább ragoznánk (már kicsit off is). Abu itt nagyon szépen leírja az előnyeit a szabványos kódnak, és azt is, hogy vissza is fogja a teljesítményt.
http://prohardver.hu/teszt/velemeny_jo_dolog-e_konzolfunkcio_pc_hozni/szabvany_erdek_mindenki.html
+ hozzátenném, hogy NEM a Polaris jó ebben (Doomban), hanem az összes GCN támogatja a Shader Intrinsics-t. Ott van bennük.
[ Szerkesztve ]
-
távcsőves
senior tag
válasz Ren Hoek #2082 üzenetére
Ha ott van, használjuk. Ha nem használjuk, minnek van ott? (4 generáción át.) Mert majd elterjednek a next gen konzolok és királyság lesz.. Megtörtént. Hú mégsem lesz ez jó.. Befejeztem az OFF-ot, igazad van különben. Bár kicsit elbeszéltünk egymás mellett.
@NetTom: mai napig nem gondolkodtam 1070-ben, mert mki egyetért abban, fullHD 60FPS overkill. Lehet kicsit a szerény I7 2600K-nak is az ebben a felbontásban.
[ Szerkesztve ]
-
Venyera7
senior tag
-
-
korcsi
veterán
-
Remus389
veterán
Igen, de nem éri el a képfrissítési frekit (60hz)
Én nem veszek észre semmit különösebben , ha épp mondjuk 48 fps-el megy
Ez nem inkább a microlagg akar lenni?
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
lacus83
Topikgazda
válasz Apucy01 #2085 üzenetére
Csak hogy legyen ellen példa is mert egy játék nem játék.
Itt a zöltségek eszik meg a paprikát.
Minden elfogultság nélkül,előző közép kategória genekből volt R9380 és GTX960 is.
Ebben a sorrendben,a végén kihajítottam mind 2őt.
Pedig bőven elég volt FHDra mind 2 kártya.
Boostal 960 erősen nyalta R9 380 hátsóját,míg R9 380 + fesszel sem volt sokszor meggyőző GTX 960 ellen.
Kihajítás Amd oldalról az örökös driver bénázás,és Clock leszabályzás miatt.
Nvidia meg csak azért mert jó a 960 de egy 970 reményében elváltak útjaink.
Aztán 1060 áthúzta a számításaim.Nem veszek 970et 1060 árán.1060 papíron is erős lett,ha beesik 100k alá már rendelem is.
Rx480 még sehol,pedig 2 hónappal korábban jött.
(pedig ismételten nagyon tetszik a Sapphire megoldása)[ Szerkesztve ]
MSI B460 Tomahawk,I5 10400F Box,G.Skill Tident Z 2X8 Gb 3000Mhz RGB,Megahalems Cooler,LIANLI Lancool III,Samsung 860 Evo 256GB ,Toshiba P300 3TB,LC Power 600W,ASUS ProArt 4060,LG 27GL850B
-
korcsi
veterán
válasz Remus389 #2090 üzenetére
Nem igazán mikro lagg, inkább nem lesz egyenletes a megjelenítés, az új képkockák között hol 16, hol 33ms idő telik el.
(#2091) lacus83: Egyetértek veled, ez csak egy játék, de igazán itt az a lényeg, hogy megmutatták,, hogy lehet ilyet is, az AMD kártyái azonos kategóriába mindig több tranzisztorból állnak és többet fogyasztanak, ami értelmetlen ha a játékokban nincs ennek eredménye, véleményem szerint a DOOM ennek jó példája. Amúgy június 29-én jelent meg a 480.
[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Remus389
veterán
Értem, viszont annyira én ezt nem látom, ennyi belefér.
Illetve amint eléri a 60 fps-t mintha igazán vajsima lenne, de az sem különösebben zavar ha csak 45 akkor meg csak sima. Gondolom itt bejön néhány 33ms-os frame, ami a másodperc 1/30-ad része, de 4 frame-ből csak 1 ilyen 45 fps esetén (ami kábé az átlag nálam WOT esetén)
Ha itt nem olvasok róla, szerintem nemigazán érdekelne. Kérdés hogy ilyen csekélységért megéri-e százezreket pumpálni a gépbe? Pl egy GTX 1080-assal már nincs ilyen, de akkor ahhoz meg vesznek egy 4K-s monitort és egyből lesz. Szóval akkor 1080 SLI a tuti megoldás, de az meg félmilla
Tudod mit, akkor inkább elviselem
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2083 üzenetére
Azt azért szögezzük le, ezek a GPU-k általában első körben compute feladatokra jönnek, szerverekbe, workstation-ökbe stb...nem ám a törpe PC-s gamer piacnak tervezik ezeket. az AMD egy rakás dolgot bennehagy a gamer GPU-kban pl. Ne kérdezd miért. Talán bíztak benne, hogy sokkal több compute-ot fognak használni a játékok, vagy a DX12 előbb jön.
A kihagyás sem megy csak úgy. Pl kihagyhatod az ACE-ket, Async Engine.. de akkor ez is csak context switch-t fog tudni. Az egész GCN-t le lehetne csupaszítani, mint a Maxwell-t/Pascalt, de visszafejlődés lenne. Épp most, teljesen értelmetlen lenne a low level API-k hajnalán. Főleg, ha bátrabban mernek majd compute futószalagot tervezni async. Lehetne rendes fizika, rombolás, bonyolultabb táj stb. Azzal egyetértek, hogy egy elhibázott lépés volt 4 gen óta húzni ezt a dolgot. Akár csinálhattak volna egy Maxwell szerű GPU-t a nagy GCN-ek mellett, mert semmiféle hátrány nem érte volna őket DX11 alatt mostanáig. Cserébe fele fogyasztás mondjuk.
Fury X-eken látszik, mennyire sok van még abban a chip-ben, de annak meg lőttek a csonka 4 GB memóval sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #2095 üzenetére
Nézd egy kicsit másfelől... Az AMD már 2012-kor kopogtatott a M$-nál a mai low level API-k koncepciójával, és jött is hozzá a GCN. Számomra inkább az az érdekes, hogyan sikerült mégis ennyire elhúzni a DX11 vegetálását, hogy még mindig az legyen a fő vonal, és még csak most kezdődjön látszódni némi fény az alagút végét. Közben meg ugye a másik oldal betegre kereste magát a DX11-re és energiatakarékosságra kigyúrt GPU-ival, míg a GCN magasabb fogyasztásáért felelős részei teljesen kihasználatlanok maradtak évekig.
A Fury-kat sem írnám le. Normális motorokban, vagy kis érzéssel megválasztott beállításokkal elég sokmindenre elég, főleg ha nem DX11 alatt megy a kártya.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
"hogyan sikerült mégis ennyire elhúzni a DX11 vegetálását"...
Vs nélkül... Amikor eldőlt hogy a Timespyba a tesszelálás sok sok sokszorosa lesz a firestrikének, akkor leült egy 500 miliárdos 45 Miliárdos meg egy 3 miliárdos szavazatjogú emberke és "eldöntötték" hogy SOK legyen benne mert az így jó.
Itt számok beszélgetnek egymással a várható bevétel függvényében.
Ha Amd megreccsent volna Microsoft felvásárolta volna és jönnének ki a Xbox ésAMDMicrosoft kártyákon exclusive címek.
Ha megnézel egy ilyet látszik hogy minden szépen fut mégsem ezen fog múlni a siker:
RX 480 Gaming\ 15 Games in 10 Min \ Hitman The Division and More (1080P)
Azon inkább hogy pl Cronos Group merre nézelődik , ha csak Vulcan eredményből indulnánk ki nem értenénk hogy NV egyáltalán azokkal az árakkal hogy lehet a színen jelenleg...[ Szerkesztve ]
-
sutyi^
senior tag
A hogyan és miért kérdésekre általában a válasz az, hogy pénz.
Crysisban is sok haszna volt a 3 quadrillió polygonra tesszellált deszkáknak, betonterelőnek meg hasonlóknak. Miért volt benne? Mert fizettek érte.
Az alant látható példára például az erre elpocsékolt HW idő roppant módon megéri...
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
Új hozzászólás Aktív témák
● Hozzászólás előtt olvasd el!
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC GTX 1660 Super 6GB Garanciális!
- Lian Li Strimer Plus V2 12VHPWR 16pin - 3x8pin VGA Tápkábel 335 mm 8LED ARGB - RTX 4000 szériához
- Asrock RX 6700 XT Phantom Gaming, szinte új!
- MSI Radeon RX 6750XT GAMING X TRIO 12GB GDDR6 - Magyar garancia - Beszámítás: OK
- ASUS GTX 1070 STRIX OC 8GB GDDR5 - FELÚJÍTVA!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen