- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi haladó szinten
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- Androidos tablet topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz bzolika10 #61702 üzenetére
El szokták fogadni.
Nem tudom hogy az AliExpress mobil app-ozót használod-e, de ha igen akkor megnéznéd hogy a vásárlás részleteinél alul a 3 pont ott van-e, (pirossal rajzoltam körbe) mert az lenne a számla letöltés. Bár én nem kaptam meg az e-mailjüket a számlával, csak a böngészős oldalon tudtam letölteni, -
bzolika10
aktív tag
Nincs három pont. Nem tudom, hogy mi ez az egész, de eléggé zavar. Bár most találtam egy chrome kiegészítőt, amivel lehet számlát generálni. Egy másik fiókomnál, amit a new user bonus miatt regeltem és rendeltem vele ott rendben látszik a három pötty és a számlát is le tudom tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
jézusom
addikt
Sziasztok!
A From China to Hungary via Cainiao Heavy Parcel Line Ilyen szállÍtással még megállÍtja a nav? Van ugye pár mód, de amit rendelni akarok nincs -
Topikgazda
válasz jézusom #61705 üzenetére
Értéktől és az itteni szállítótól függ, de minden vámolva van, csak nem mindig a NAV csinálja és ha 150 € alatti a termék ára akkor egyszerűsített móddal amikor az AliExpress szedi be az áfát. Ha több ennél akkor majd az kéri aki itt kézbesíti. Ez a módszer az EU-n kívülről érkezőek esetén van, ami EU-n belülről kerül a szállítóhoz azokra nem vonatkozik, hiszen azokat nem kell vámolni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz jézusom #61707 üzenetére
Itt nincs eu priority line, az Bangggood, de a nevében az van hogy EU akkor ugye az nem lesz vámolva, mert EU-n belül nem kell, de hiába AliExpress standard vagy AliExpress saver a szállítás, ha az értéke 150 € feletti, akkor teljes vámolás van. Nem tudom mi ez, de biztos valami nagy darab és nehéz ha ilyen szállítás van hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
guess.who
senior tag
Sikerült belefutnom nekem is újabb rossz tapasztalatba, és ez még csak nem is a szokásos postai vámügyintézés (a duplán számolt ÁFA-val és a hetekig parkoltatott csomagokkal): három AliexpressSaver-rel küldött cikket rendeltem még május végén, szépen el is indultak, kínai barátaink kombinálták egyetlen csomagba menet közben, kapott egy ExpressOne-os nyomkövetési számot is, amelynél a 17track szerint az utolsó bejegyzés: "2022-06-20 16:21 Import clearance success", az ExpressOne oldalán meg csak annyi látszik, hogy az összecsomagoláskor bekerült a szám a rendszerbe. Az ExpressOne ügyfélszolgálata szerint ők nem kapták meg a csomagot (jogos: ha bekerül hozzájuk, lényegileg másnap kézbesítik), így nem tudnak segíteni, mert ők sem látnak többet, mint én a nyomkövetésben. A vámhoz (ahol elvileg a csomag parkol) telefonszámot nem tudnak adni, és igazából a gugli sem segít ilyen ügyben - márpedig a vámnál, az ő légüres terükben van egy hónapja a csomag.
És innentől akkor ennyi is, nyugodjak bele, talán majd az Ali visszatéríti a rendelésem árát valamikor augusztusban.
Valakinek esetleg valami használható ötlete, netán tapasztalata a vámolás után felszívódó csomagokkal kapcsolatban? -
Topikgazda
válasz jézusom #61714 üzenetére
A Cainiao szállítások azok általában postai szállításuak és ezeknél van postai vámolás és kezelési díj. Visszakerestem és holland postai azonosítót kaptak ehhez de tényleg nehezek voltak. ha a holland posta jelzi a magyar felé hogy valójában Kínából indult akkor kérhetnek kezelési díjat, de ha nem jeltzik akkor csak holland küldemény lesz. De 399 Ft-ról van szó
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
Van egy dispute folyamatban...ez önmagában nem különösen említésre méltó esemény, volt már jó néhány..
Született döntés, ami számomra meglepő.. 1, részleges visszatérités ( ezt kértem amikor előterjesztettem) 2, teljes visszatérítés visszaküldés után. és itt jön számomra a csavar..
seller pays the return shipping fee , Notice:If the dispute ends with return&refund solution and the seller pays the shipping fee, please: 1.Kindly confirm the return fee before you return the item via message chat. 2.Proceed with return only if the seller agrees and confirms the return shipping amount. 3.Head to the local post office and ship the item.
Eddig a vevőnek kellett fizetnie a visszaküldési dijat ( vagy paypal-t bevonta az ember a visszatéritésbe, ha erre volt lehetőség) még ilyennel nem találkoztam hogy az eladónak kellett volna fizetni..
most valami uj hozzáállás lett a mérvadó az aliexpressen?
és mi van ha az eladó nem fogadja el a visszatériítéi dij összegét, és nem igazolja vissza? mert az ugye innen ugy 13-14 dollár is lehet.. -
Topikgazda
Ezt írják és nem mindig működik, valakinek azt adták meg hogy majd kupon formában kapja meg a posta díjat amikor rákérdezett. Nem kell sokat visszaolvasnod és írtam az árakat is.
Ez el szokott maradni, mármint hogy megerősíti, elfogadja a díjat,: return only if the seller agrees and confirms the return shipping amount.
Persze tehetsz egy próbát, a PayPal postaköltség visszatérítése az biztosan működik.[ Szerkesztve ]
-
oba
addikt
Tegnapelőtt rendeltem valamit amit még nem adott fel az eladó, amivel így nem is lenne gond. A termékre nyomva a "to be shipped" -nél azt adja be, hogy "this item is unavailable", tehát eltűnt az eladó boltjából. Ugyanitt még azt is írja, hogy 4 napon belül postázni fogja, ha nem, akkor automatikus refund. Ez azt jelenti, hogy direkt erre játszik az eladó és árfolyam meg egyéb dolgok miatt kevesebb lesz a refund és ezen keres pénzt? Az ilyen rövid auto refund idő és az eltűnt termék miatt gondolom így. Szerintetek?
-
cof
veterán
Dropshipper, lehet becsődölt vagy a kapcsolata. Amúgy nálam volt már olyan, hogy utolsó pillanatban írta be szinte a nyomkövetési számot de már rég volt mozgása a csomagnak. Legrosszabb esetben is visszakapod a pénzt, az lenne cumi ha beírna valami kamutrackinget és csak hetek múlva derülne ki hogy az.
Aliexpressnél van a pénzed, eladó aligha játszhat vele.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
oba
addikt
De ez neki miért jó ha kamu trackinget ad meg? Ha jól tudom addig amúgy sem kap pénzt az eladó amíg én vissza nem igazolom, hogy megkaptam a terméket.
szerk.: hogyan tudnám elkerülni, hogy ne hetek múlva kapjam vissza a pénzem ha mégis ez a kamu tracking jár a fejében? Dispute-ot érdemes lehet indítani azzal az indokkal, hogy megszűnt az eladó és a termék is és még nem adta fel?
szerk2: van itt egy cancel order gomb is, azt érdemes lehet megnyomni? ennek mennyi az átfutási ideje amíg visszautalják a vételárat?
[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
Nem. A vásárlás lezárul automatikusan is visszaszámlálás jelzi ezt is feladás után, akkor is ha te nem igazolod vissza a megérkezést. Vannak akik erre játszanak mert ha 10-ből 1 ember is elfeledkezik a rendeléséről az ingyen pénz, hónapok múlva meg nem lehet már reklamálni, de ezt inkább csalók szokták, ennek a boltnak azért van előélete.
Várj most türelmesen, nem kell a legrosszabbra gondolni.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
guess.who
senior tag
Nekem hasonló májusban volt: 7 napos, garantált, franciaországi szállításos felárral rendeltem, nyomkövetési szám is volt, a nyomkövetés szerint "megtörtént" a "feladás" - aztán vagy egy hónapig nem történt semmi, nem mozdult a "csomag" Franciaországból. Az Ali persze nem volt hajlandó foglalkozni az üggyel, amíg cirka 60 nap le nem telt, hiába múlt már el régen a 7 napos határidő. Végül visszakaptam a pénzt, bár az eladó még megpróbálkozott, hogy várjak már még 7 napot, meg kérdezzem meg a kézbesítőt, biztos ott van, holott nyilvánvaló volt, hogy már a feladás ténye sem volt igaz, mert egy külön, kínai nyelvű, nagyjából "kifogyott" értelmű sor ott volt a nyomkövetésben.
No mindegy, a lényeg, hogy úgy tudom (ha hibásan, akkor V/ remélhetőleg kijavít), hogy jelenleg az Alinál ez úgy működik, hogy a vásárlás után a pénzed náluk landol, és csak akkor utalják tovább az eladónak, ha visszajelezted, hogy megkaptad a cuccot (vagy ha már letelt a dispute nyitására adott határidő is, tehát nem tudod visszakérni).
Szóval vélhetően nem tudsz dispute/refundot indítani jelenleg (ha megpróbálod, vagy eleve nem engedi az oldal, vagy kiírja, hogy meddig kell várnod), de a vége elméletileg úgyis az, hogy visszakapod a pénzed (feltéve, hogy időben elindítod majd a dispute-ot).
Bár ha valami kamu eladó volt és ezért az Ali tette ki az oldalról (ez simán lehet az oka minden árucikk eltűnésének), akkor lehet, hogy automatikusan visszautalják a pénzed. Én legalábbis ebben az esetben így tartanám logikusnak. -
oba
addikt
válasz guess.who #61723 üzenetére
Köszi, akkor lehet, hogy még várok. Csak ezt a sok hetes időt szeretném elkerülni, amíg visszajut hozzám a pénz. Ezzel a cancel order dologgal van tapasztalatotok? Mivel még nem adta fel így úgy lenne logikus, hogy minden gond nélkül törölhetném, nem?
CoF: köszi neked is. Igen, van előélete, csak kérdés, hogy az nem hamisítható e. Nagyon gyanús, hogy az összes termék azonnal eltűnt.
[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
Cancel ordert ennyi idő után már az eladónak kell elfogadnia. De mondom, mivel dropshipper ő csak átadta az adataidad a cégnek aztán ők adják fel, eladó meg majd megkapja a nyomkövetési számot tőlük. Szóval lehet már úton van csak még nincs beírva.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
vasi89
addikt
Hali,
Van egy csomagom ami WANBexpressel jön de azt sem tudtam hogy ez létezik :D tudja valaki, hogy országon belül ezt ki hozza házhoz?
-
Harcipocok84
junior tag
Sziasztok!
Aliexpressen canceleztem egy 100K-s megrendelést mert rossz szállítási módot választottam. Ilyenkor mennyi idő kb. amíg visszautalják a pénzt? -
Topikgazda
válasz Harcipocok84 #61728 üzenetére
Ha elfogadja az eladó akkor pár nap.
-
Topikgazda
Ha nem adja fel akkor a feladási idő letelte után automatikusan visszakapod pénzed. Ha megszűnne a cég de szállítottra van jelölve akkor a 11. napon lehet dispute-t kezdeményezni, ha semmi mozgás nincs a beírt nyomkövetési azonosítóval akkor látva hogy megszünt a cég visszakaphatod pénzed, nem kell hetekig várni
-
GAbre
veterán
Olyankor mi szokott lenni,ha ~1 dolláros terméket rendeltem?És majdnem 1000Ft-ot kérnek el,mikor a csomagon volt telefonszám megadva.Amellett,hogy gombelemnél is kevesebb tartalom van a csomagban.(mobil fülhangszóró).
Alapban rohadt idegesítő ez a vám.De ha xarnak a saját szabályaikra,és több,mint 2x annyit fizessek,csak mert a hülye vámos a lapméretű csomagban olyan értéket talált,amit +éri vámoltatni.Vagy a rendszer nem látja a telefonszámot?
De nem értem,most akkor ki kell fizetni navnak reklamálni?(már írtam nekik 1 üzenetet).
Vagy aliexpressen kell visszakérnem az 1 dollár után a kb 2,5 dolláros vámolási eljárás díját.Vagy azért a hatalmas ~0.3 dollárért erőlködjek úgy,hogy az aliexpress-es azonosító nincs is rajta a csomagon?[ Szerkesztve ]
Avatar
-
Topikgazda
Tényleg nagyon sokszor írtam már 150 €-ig a Magyar Posta fel van jogosítva a teljes vámolási folyamatra, ők csinálják, nem kerül szóba NAV.
150 €-ig nincs vám hanem minden tételre van áfa, még a 10 centesre is.
Azt is írtam hogy a programjuk az elektronikus küldemény adatok és az elektronikus vám-árúnyilatkozatból dolgozik, sosem nézegeti a a küldemény címkéjét, azon nem igazán van rajta az IOSS téma sem, mert nem ott kell szerepelnie.
Azt is írtam már hogy amikor a küldemény menet közben kap egy vanuatui, azeri, emirátesi, kirgiz postai nyomkövetési azonosítót azt nem tudják összekötni az elektronikus vám-árúnyilatkozattal mert az az eredeti SOO vagy LP00 kezdetű vagy YP végű küldemény azonosítóhoz tartozik, így nem tudják hogy ez IOSS fizetésű küldemény, mert nincs ilyen információ és az elérhetőséged is lemaradt az új küldemény adatokból így online sem tudod kifizetni.Az áfát kérheted vissza az AliExpresstől amit ők szedtek be, mást nem.
A Magyar Posta eljárási díja az mindig van ha ők vámolnak, azt nem kérheted vissza senkitől.
Csak AliExpress standard és AliExpress saver szállítás esetén biztos (ha tényleg azzal küldik) hogy nem kell a Magyar Posta felé kezelési díjat fizetni, ha ezektől eltérő módú a szállítás akkor fizetned kell, ezt is folyamatosan írom itt. Csak akkor engedhető meg a más szállítás ha annak díja több lenne a 399 Ft kezelési díjnál és egyáltalán nem sürgős, tudsz várni rá akár 2 hónapot is. De nem vagy kivédve a 799 Ft és az újra áfa alól ha szállítót vált.
Így csak a fenti két szállítással érdemes rendelni.[ Szerkesztve ]
-
guess.who
senior tag
Teljesen egyetértve azzal, amit V/ válaszolt, két megjegyzés:
Még tavasszal rendeltem egy kb. 2*3*2 centis alutömböt, az ára összességében 800 Ft körül volt mindennel együtt. Menet közben egyszer csak "lett" egy ilyen kirgiz nyomkövetési száma, ami amúgy sehol nem szerepelt az alin, viszont egy általam ismeretlen "tracking" oldal értesített rossz magyarsággal, hogy jön egy csomagom. Nem esett le, hogy a kettő ugyanaz.
Cirka 3-4 héttel később meg a Posta értesített SMS-ben, hogy a kirgiz nyomkövetőjű csomagomat "vámolták" és fizessek cirka 200 Ft ÁFA-t + 399 Ft kezelési díjat 2 napon belül utalással, vagy ha nem fizetek, akkor kézbesítéskor már 1000 Ft körüli összeget kell a postásnak adnom. Nos, szépen kihozta a postás, én meg közöltem, hogy nem veszem át, mire ő elszontyolodva visszavitte. Sajnos ennél jobbat nem tudsz tenni akkor, ha nem figyeltél a megrendeléskor, hogy milyen szállítást kérsz.
Ugyanis ott fordul meg minden: a "Cainiao" kezdetű szállítási módokat kerüld el, és lehetőleg válaszd az "Aliexpress" kezdetűeket (pedig azok is a Cainiao infrastruktúráját használják ), azokkal nem szokott gond lenni és nem a Posta, hanem az ExpressOne szállítja ki a küldeményeket. Ennek ráadásul az az előnye is megvan, hogy a Posta által szállított küldemények az országba való beérkezéstől még 2-3-4 hétig "utaznak" a vámolás és a Posta útvesztőiben, míg az Aliexpress*/ExpressOne csomagok lényegében 2-3 nap alatt vámolásra kerülnek, plusz 2-3 nap alatt ki is szállítják őket... Igaz, rendszerint ezek már nem mennek ingyenpostával, de érdemes rászánni pár percet és átnézegetni egy adott termék után több eladót is, könnyen előfordulhat, hogy az elsőre "drágábbnak" hitt termék valójában olcsóbb lesz és gyorsabban megkapod Aliexpress szállítással.
És egy kiegészítés: az Aliexpress Saver küldeményeket szerintem nem szokták kombinált csomagba tenni, az Aliexpress Standardokat viszont igen, és úgy a szállításuk is gyorsabb valamiért: simán lehet, hogy a rendeléstől számított egy-két héten belül csenget az ExpressOne-futár és hoz egy szürke zacsit, amiben öt rendelésed is benne van. -
D4v3
őstag
Hello!
Rendeltem 2 hete 26$ értékben egy terméket, amiről ma jött mail, hogy fizethetem is online a 399 Forintot a 3763 Ft (??) értékű küldemény után (a trackingek amúgy írnak összevissza mindenfélét perpill), ezt meg is tettem, és láttam egy ilyen sort a posta oldalán: Önnek küldeménye érkezett harmadik országból, amely vám elé állítása és vámkezelése megtörtént. Küldeményét az alábbi díjak megfizetése után szabadon átveheti.
Most ha bemegyek a Podmaniczky utcai postára, akkor kiadják nekem vagy pár napon belül kézbesítik amúgy is? A kézbesítés felénk teljesen randomnak tűnik. Van, ami a postládában landol mindenféle értesítés vagy mail nélkül, van amiről sms jön. Most meg ez a befizetős dolog, pár gondolom ez a nagyobb érték miatt akadhatott fent. -
Topikgazda
A 399 Ft az kezelési díj, teljesen mindegy hogy 1 Ft vagy 54000 Ft az értéke.
Nem akadt ez fel semmin, minden EU-n kívülről érkezőnél kell fizetni ezt a díjat.
Ha belefér a postaládába (24 mm-nél vékonyabb) akkor kiviszik, ha vastagabb akkor kapsz majd értesítőt az átvételről. De ezt látod a nyomkövetésnél is majd.[ Szerkesztve ]
-
spe88
senior tag
Aliexpressen rendeltem kis kitűzőket és azt írta, hogy ezt valami speciális postázással küldi, aminek utánanéztem és azt jelenti, hogy az Aliexpress begyűjti a beszállítóitól és egy csomagként adja fel nekem. Erről tudtok valamit? Mi ennek a neve, mert már nem találom. A rendeléseim közt nem dobja fel.
Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
-
lacoka55
aktív tag
Sziasztok
Ez a csomagom hol lehet ? most megy még csak Belgium-ba vagy már el jött onnan és haza felé tart [kép] -
Hauptmann
addikt
Aliexpress Standard Shipping, posta hozza ki, futárcég, vagy csomagpont?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Vezetékes FEJhallgatók
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- nVidia kártyát mindenkinek!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi haladó szinten
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...