Hirdetés
-
(Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
ph Jó pár éves kihagyás után, a Computex örömére elkezdjük a videós tartalmak gyártását is.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
it A jelentések szerint Musk arra kérte az NVIDIA-t, hogy a Teslának szánt AI-chipeket az X és az xAI felé irányítsa át. Idén 3-4 milliárd dollárt költhet NVIDIA hardverre a Tesla.
Új hozzászólás Aktív témák
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #9400 üzenetére
Ez az, hogy alig van egy hetem és lesz egy hosszabb külföldi út családdal.. a tököm tele..
Én úgy gondolom, hogy 13.3-13,5 V-al nem lehet teljesen feltölteni egy akkut.
Hőmérséklet szerintem nem befolyásolja, akár egy 1 évre visszamenőleg meg tudom nézni a töltési adatait, van benn műholdas cucc ami ezt is monitorozza, max 14,2 volt az alsó érték.Bontóról fogalmam sincs de szerintem itt nem lenne, és a fesszabályzó ha jól tudom a generátorban van, csak egyben menne.
[ Szerkesztve ]
-
aneda
aktív tag
Ugyanilyen hibám volt, több évig szoptatott.
Még a bosch teszter sem jelezte töltés hibának, mégis folyamatosan gyenge volt az akku.
Egyszercsak eldurrant a fesszabályzó, az új fesszabályzóval mindjárt meglett a 14,4V
A fesszabályzó volt vagy 10k, de addigra már vettem három akksit.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
person
senior tag
Ha a szerelőkre hallgatnék valószínűleg én is csak az akksikat cserélném, rosszabb esetben tréler..
Három szerelőből kettő szerint ez még normális érték, ha majd világít a töltésjelző akkor foglalkozzak vele.
Persze újabb autóknál tudom, hogy akár normális is lehet, van, hogy fogyasztó nélkül, akku jó töltöttségi szintje mellett akár teljesen leveszik a töltést. -
molnarpeter
nagyúr
Fel lehet tölteni, csak vagy sok idő, vagy vezérelt töltő kell hozzá, izzók viszont szeretik! Zsákolj egy tartalék fesszabot, nézz valami tutorialt, aztán legfeljebb kicseréled, ha gáz van. Szivargyújtós feszmérő, vagy Roidmi ha van, tudod figyelni még menet közben is a helyzetet, de ahogy látom, a hiba alapvetően a logból jött, ez tetszik
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #9404 üzenetére
Az lesz, jövő héten veszek is egy fesszabályzót, ahogy nézem nem kell hozzá leszedni, pár perc alatt cserélhető.
-
BigBlackDog
veterán
Megint felkerült egy új V8 S80, de valahogy nem kívántam rá. Az rendben van, hogy cserélve lett és felújításra került egy-két dolog (pl. automata), de azért a vajbőr ülések eléggé siralmas állapotba vannak így képek alapján. Meg aztán lehet mondani, hogy nem futásteljesítményt veszünk, de a ~488e km egy-két dolgot garantálni fog szerintem (minimum annyit, hogy eladni már nem nagyon tudja az ember ).
-
troll81
addikt
válasz BigBlackDog #9406 üzenetére
van olyan ismerősöm aki fél évente takaritja az autójat.......ami max 3 éves most az autó.az érdekesebben néz ki.ja és 150 000 km futott vagy többet.olajcsere 30 000 km ...............
ez az ülésen kívül és egy rendes átnézéssel még vállalható is lehet a km meg egy dolog.az össz állapota nem egy hulladékot mutat így elsőre. próbálni kellene meg alkudni
-
BigBlackDog
veterán
válasz troll81 #9407 üzenetére
"össz állapota nem egy hulladékot mutat így elsőre"
Na igen, ez nekem is feltűnt. Nem tudom, hogy mennyi lehet a reális alku, de belekötni nem nagyon tudok a futáson és az ülések állapotán kívül (meg aztán egy tisztítást követően szerintem egyáltalán nem lennének szörnyűek). Még a felniken látszik némi padkázás, de az sem vészes. Fene bele, meg kéne nézni...
-
troll81
addikt
válasz BigBlackDog #9408 üzenetére
A jelenlegi melos autóm kb 200 000 km re saccoljaák. pedig 350 000 van benne nap használatos. rendszeres karbantartással megtartható egy jó állapot,szerintem.forgó kopó alkatrészek cserélve nem amikor széthullott
az ülések felnik javithatók.abból egy 1500 eu a minimum amit kellene alkudni ez kivánatosabb? pl de ebbe ülnék egyértelműen V 70
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9406 üzenetére
Szerintem többen vesznek ennyit futott autót mint gondolnád, max nem tudnak róla...
Másrészt megnyugtató, hogy az enyémben csak 46e van
-
person
senior tag
Na ma voltam közvetlen annál a cégnél aki javította a generátort.
13,36V-ot generátotnál mérve, terheléskor emelt fordulaton max 13.6 V-ot már ők sem tartották jó értéknek.Raktunk bele egy új fesszabályzót de a helyzet változatlan! (Diódasort már nem lenne ennyire egyszerű cserélni)
Mellesleg ez nem a hagyományos fesszabályós generátor, ha jól tudjuk a motorvezérlőtől kapja a jelet LIN (zöld) vezetéken keresztül. Padon erre van külön eszközük amivel jelet adnak, hogy tesztelhessék a generátort.
Rábeszéltem, hogy vezéreljük meg az autóban ezzel az eszközzel a LIN vezeték helyére csatlakoztatva.
Így olyan értékkel töltött amivel akartuk, 14,6-ig feltekertük!Ebből talán következtethetünk arra, hogy jó a generátor csak valamiért nem vezérni meg a központi.
Ma délután be fogok rakni egy másik akkut mert ezt még nem próbáltam, addig is ha valakinek van ötlete ne tartsa magában!!Egyéb infók:
LIN vezetéket lehúzva és úgy indítva egyből bedobja a töltéshibát.
Járó motornál LIN vezetéket lehúzva ~13,3 V-ról ~13.6 V-ra áll be a töltés.Ebből talán arra következtethetünk, hogy a LIN vezeték nem sérült, van kommunikáció.
Illetve ha a vezérlőtől még alacsonyabb értéket kap ami már nem elegendő a működéshez akkor csak lehuzom a LIN vezetéket és ~13,6-V-al el lehet közlekedni tréler helyett..
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #9412 üzenetére
Megnéztem, úgy látszik tényleg a hőmérséklet befolyásolja, legutóbb mikor néztem a nyári adatokat nem tudtam lekérni hiányzó jogosultság miatt, most viszont javítottam és valóban 13,4 V az alsó érték.
Közben rákerestem és ez is ezt erősíti: [link]
Hát sory mindenkitől, bár talán haszos és érdekes dolgokat írtunk össze a témával kapcsolatban nekem meg rendbe lett téve a generátorom. Ezentúl legyintek mindenre amit hibának vélek.
-
Johnny_vT
senior tag
Tegnapra sikerült beszerveznem egy találkát egy Lexus IS 250 tulajjal, hogy megnézzem le tud-e hajtani a mélygarázsunk hülye rámpáján a típus. Le tudott, úgyhogy az S60 és S80 mellé visszavehetem az IS-t is a keresési listámra
Részletek a Toyota topikban: (#5032) Johnny_vT
A dolog azért érdekes és azért tartozik ebbe a topikba (is), mert jövő hétvégén kipróbálok egy S60-at nagyon hasonló motorizáltsággal. Baromira kíváncsi vagyok, hogy szinte azonos teljesítményből (nomeg sokkal több forgatónyomatékból) mit tudott kihozni a Volvo. Azért is lesz számomra fontos a próbaút, mert egy régi és egy új "reális álomautó" összevetése ez.
Kis előny azért van a Volvo-nál, mert a 2.5T felett van két további motorvariáns, míg Lexusból, ha nem akarok amerikai import IS 350-et (nem akarok), akkor max. a GS sorozat felé nézelődhetek. Az meg már Volvo S80 territórium. Őszintén S80 helyett már komolyan lehet, hogy inkább GS felé hajlanék. Kivéve a Yamaha V8-at, azt bármikor bármi helyett- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #9384 üzenetére
Természetesen! Viszem a párom is, sőt, inkább ő engem. Neki a márkából kettő is van...
-
haxxika
senior tag
Önindító felújítása volt esetleg valakinek mostanában 2005 előtti D5-ön? Ha igen, kb. milyen összeggel kell számoljak? Úgy néz ki, hogy ő lesz a ludas az indításnál, de legalább már a vezérlés rendben van a mai naptól.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
őstag
Sziasztok!
C30/S40/V50-ben van ez a bizonyos belső keringetés gomb:
Ha az "M" világít, akkor manuális belső keringetés módban van. Ha semmi nem világít, akkor nem aktív a belső keringetés, a külső levegő jön. Na és az "A"-val mi a helyzet? Azt tudom, hogy elvileg valami levegőminőség érzékelő szenzorral van összefüggésben. Magyarán automatikusan váltogat a külső-belső keringetés között, annak függvényében, hogy milyennek érzékeli a levegő minőségét? Az elmúlt két évben, mióta nálam van a kocsi, végig az "A" világított. Jól csináltam?
"Less but better" - Dieter Rams
-
FeRRaR1
őstag
Ezt még egyik autó sem tudta kivédeni, csak elméletben amiben ültem.
Én soha nem hagyom auton. Mikor elkezdek klímázni akkor pár percig belső, utána külső. Illetve ha nagyon poros vagy füstös helyen haladunk át rövidebb ideig akkor is belsőre nyomom. Ugyan ez érvényes füstölő kályhákra, buszokra, átfúrt kipufogós audikra.... az esetek 99%-ban kívülről fújja.
-
BigBlackDog
veterán
Ezzel kapcsolatban lát valaki valami kivetnivalót? Nemrég került fel és egész normálisnak tűnik számomra (leszámítva az alap fényezést és a fekete bőr belsőt).
-
őstag
válasz BigBlackDog #9426 üzenetére
Korrekt gép, mondjuk ez az első lámpa iszonyat ocsmány, a facelift utáni arca sokkal kellemesebb.
Kivetnivalóm még, hogy dízel."Less but better" - Dieter Rams
-
BigBlackDog
veterán
Egyébként a második generációs S60 mennyivel több, mint egy FL első gen? Megéri cserében gondolkozni?
[ Szerkesztve ]
-
válasz BigBlackDog #9429 üzenetére
Nekem az 1 fl sokkal jobban bejön kívül belül. A 2. gen kicsit esetlen a különálló lámpájával és az óracsoporttól sem kell hanyatt esni sajnos. Az alap kifejezetten ronda szerintem, egy Yugoban talán jól mutatna. A digitális még csak-csak, de szvsz gyenge eresztés.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #9429 üzenetére
Úgy rémlik, helyben bőségesebb, nálam csak a faceliftes 2 orra jön be (az viszont nagyon )
[ Szerkesztve ]
-
Def26
félisten
válasz molnarpeter #9431 üzenetére
ez melyik évjáratól van?
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #9426 üzenetére
Ma utánnaérdeklődtem. Kiderült, hogy én vagyok már a harmadik jelentkező és valószínűleg el van adva (szerződéskötés hiányzik). Őszintén meglepődtem. Azt hittem, hogy a dízeles mivolta miatt nem fognak ilyen gyorsan ráugrani. Igaz eléggé normális árat sikerült rá belőni. Viszont ezek szerint nem reménytelen manapság használt dízelt eladni, talán a sajátom is könnyebben elmehet alkalomadtán, mint gondoltam.
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9434 üzenetére
Nyugatra gázabb a helyzet, szerintem az Osztrákoktól keletre egyenlőre nincs semmi különbség városba hajtás és adó szempontjából.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #9415 üzenetére
Na szombaton végre megvolt a próbaút az S60 2.5T-vel. Őszintén nem tudom miért ilyen ritka a német utakon, mert ez baromi jó autó.
A srác második tulaj, már rozsdamentes sportkipufogóval (kat. nélkül természetesen ) és sportlégszűrővel vette. Videó nem adja vissza, de úgy durrogott és prüszkölt, mintha most kéretőzne vissza a Nürburgringre (A linkelt videókban a konkrét példány látható.)
Sajna két hete a Lexus-t nem vezethettem és a tulaj sem volt egy idegbeteg, így nem tudom összehasonlítani a kettő menését. De az S60 főleg ezekkel a hanghatásokkal nagyon durva volt
Negatívum, hogy csak 5-ös a váltó (apropó: az R-en és a FL dízeleken kívül melyik változatokat szerelték még 6-os kézivel?) és a fordulókör tényleg megszokást igényel, mert pl. egy szűk utcába az udvarról néha nem tud az ember egyből kifordulni. A csomagtér nyílása fura formájú és kifejezetten szűk/lapos, maga a csomagtér pedig tényleg nagyon mély. Az ülések hátfalát lábujjhegyen nyújtózkodva értem csak el a magam 180-185 centijével.
Apropó ülések: mint az anyaméh. Asszony pajtással ki se akartunk szállni. Egyedül a szellőztetés hiányzott, mert ez alatt a csapatós 30-40 perc alatt már bizony odamelegedett a zacsi a fekete félbőr ülésekhez, így ebből a szempontból mindenképp Lexus vagy S80 II a preferált.Meglepődtem egyébként, hogy asszony pajtás milyen jól viselte az állatkodást. Elsőre a tulaj vezetett és ő azért rendesen odalépett neki. Asszonykának szó bennszakad, hang fennakad, majd egy halk "aztakurva, ilyen gyorsulás is létezik?" Szóval azt hiszem ezzel zöld utat kaptam a nagyobb teljesítményű kocsik megvételéhez
Poén még az adott példánnyal kapcsolatban, hogy a nyestek elkezdték rágni a tűzfal szigetelését, amire az előző tulaj betett 6 (!) nyestriasztót a motortérbe, de a hülyéje mindegyiket gyújtásra kötötte be
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz molnarpeter #9437 üzenetére
Ez az volt (és meglepően jó állapotú ) Képzelem a full bőr milyen meleg lehet...
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Def26
félisten
Láttátok már ezt? Miért ilyen olcsó? [link]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
BigBlackDog
veterán
Gondolom a 280e km miatt. Kivételesen nem árazta túl, valószínűsítem, hogy el akarja adni. Azért ilyen futásnál már jöhetnek elő költségesebb dolgok, habár simán esélyes, hogy a kocsi egyben van.
Meg emlékeim szerint mintha ez az 1.6 közös gyökerekkel rendelkezne a Fordoknál ismert 1.6 Ecoboost motorokkal (amikről eddig nem hallottam jót), de ezt nem mondom biztosra.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz BigBlackDog #9440 üzenetére
erosen lehetseges valahol mindig talalkozik a ket ceg sajnos....
-
FeRRaR1
őstag
Amennyiben valaki nem látta még -> [link]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9442 üzenetére
Ebből kiindulva a YouTube végtelen világában valahogy kibukkantam ennél a videónál.
A másodiknál (Punto) felmerült a mérnöki énemben a kérdés: ha az összes autógyártó NCAP-re optimalizálja a ketrecet, akkor mi van, ha a valóságban valaki beletapos a fékbe ütközés előtt? Ugye itt az autó állandó sebességgel egyenesen belerohan a falba, viszont még a mai merev futóművű kocsiknál is van egy elég komoly bólintás vészfékezéskor. És ha a végeselemes modellből kijön, hogy az A-oszlopnak 26,15°-osnak kell lennie az NCAP teszt során fellépő energiák elnyeléséhez, akkor a bólintás (+-2-6°) elég durván bekavar ebbe a mérnöki álomvilágba és esetleg olyan oszlopok vagy tetőlemezek is megrogyhatnak, amik az "alapos" töréstesztek során nem.
Én reagálom túl?
Külön érdekesség, hogy az utolsó pár autó ún. organikus karosszériával rendelkezik, ahol az utas része a gyűrődőzónának
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9444 üzenetére
Én a Fordon akadtam ki nagyon. Akkora szemét egy tetü gyártó, közben meg leszarja a biztonságot. Ugye már Amerikában is optimalizálnak a kis átfedéses tesztre, IIHS. Ahol az autók nagy része elvérzett, kivéve pár Volvo. Na szóval most hogy rájuk is optimalizálnak a Ford betett extra merevítéseket előre. Igen ám, de csak a baloldalra mert csak ott teszteltek. Szúrópróba szerűen csináltak pár jobboldalas törést és a Fordok törtek mint a ropi. Ez kb 1-2 hónapja volt, és nem értem miért nem lett belőle világraszóló botrány. Számomra ez felfoghatatlan, a zsidóság netovábbja. Féreg egy banda, persze nem állítom hogy a többi sokkal jobb, de ez akkor is kiverte nálam a biztosítékot.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9445 üzenetére
Arról én is olvastam. Mivel nincs Ford a családban, felröhögtem egy jót és lapoztam tovább
Most nem találtam meg a cikket, de pl. a Lexus az aktuális IS generációt kétszer is átdolgozta (szerk.: mármint a facelift-ekkel egyidőben, tehát már élesben), hogy a végére megkapják az 5 csillagot a kezdeti 4,5 vagy 4 helyett. Náluk is a kis átfedéses teszt volt a kritikus, a végén már az egész első nyúlványt erősebb és vastagabb anyagból csinálták
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #9445 üzenetére
Hát, én "megértem" őket. Nézd cégvezetés szempontjából, "gazdaságis" szemmel! Ami elvárás, azt meg kell csinálni. A törésteszten elért eredmény megint csak erősen ajánlott, hogy szerezzenek/ne veszítsenek vásárlókat. Hogy a leghatékonyabb mindezt megoldani? A szükséges minimumot teljesítik. Nem folytatom, innen már egyértelmű.
Volvo és Ford nem egy kategória elég sok téren. Árban is érezni (még a prémiumfelárat leszámítva is), hogy Volvo feljebb játszik.
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9447 üzenetére
Én nem értem meg őket. Ez egy gerinctelen és erkölcstelen húzás, mikor a fillér b@szást a vásárlók biztonsága elé helyezik, és lesz@rják az ember életet. Mármint a jobb oldalon ülőkét... Számomra ez rosszabb mint az emissziós csalások, nem értem ezért miért nem lettek szarrá fingatva és bírságolva... Gondolom mert a kezük messze elér politikai és érdek körökben.
A Volvo talán az első gyártó aki régóta komolyan veszi a biztonságot. Illetve érdekes módon egyformán törnek bal és jobb oldalt is...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9449 üzenetére
Ilyen régről nincs. A nagyon drága Bently és Rolls modellek is szuper biztonságosak, illetve a Tesla ami átlagon felüli.
Saab is ugye már rég csődbe ment. Illetve ez nem csak gyártó függő, pl az Audinak is vannak nagyon biztonságos modellje, meg szinte minden komolyabb gyártónak. Meg kell nézni az IIHS teszteket, illetve az euro ncap-t, a kettő együtt már ad támpontot, egy adott modell esetében.
Ezek mellett még érdekes pár baleset vagy jávorszarvas tesztet megnézni... Mennyire hajlamos rozsdára, mert az nagyon sokat ront az idő múlásával a törésen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- World of Tanks - MMO
- Mobil flották
- Mini-ITX
- Spórolós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Tenisz topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs