Új hozzászólás Aktív témák
-
haxxika
senior tag
Én a félbőr/félszövet kombóban érzem magam legjobban. Amivel én járok (S60) abban ez a félbőrös megoldás van, és egyáltalán nem izzadok le benne, de ráférne már egy kisebb tisztítás (+ télen sem fagyok meg ha ráülök). Ellenben a másikban (S80) bőr van, könnyebb tisztítani, kényelemre ugyanaz, de nekem ez a félbőrös megoldás jobban bejön, de ez csak saját vélemény.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
haxxika
senior tag
-
#03969024
törölt tag
Kíváncsi lennék a véleményetekre:
Szóba került itt nemrég, hogy milyen sokat el lehet költeni egy régebbi autóra. Bennem viszont felmerült a kérdés, hogy mi van olyankor, ha azt nézzük, hogy mennyit költök az autóra évente? Mire gondolok? Mostanában 2007-2008-as S80-akat nézegetem, ársáv úgy 2,2-4 millió forint. Az autó minden évben veszít az értékéből durván 10 százalékot, tehát évente veszítek legalább 300 ezret. Viszont, ha egy öregebb, de jó karosszériás autóra inkább elköltöm az árkülönbözetet, akkor talán jobban jövök ki. Állítólag, egy automata váltó felújítás után megint elballag 300k kilométert, ami biztos pont, míg a jóval drágább kocsi is elromolhat a vásárlás után. A többi része kb. ugyanez, feltéve, ha nincs agyonra kopva a motor. Mit gondoltok erről? -
őstag
válasz #03969024 #6755 üzenetére
Egy jóval egyszerűbb autóm van, C30 1.6 benzin, kézi váltó, pofátlanul kevés kilométer. Ha nincsen semmi baja és évente 18.000 kilométert megyek, akkor így épül fel a dolog:
biztosítás+casco 85e
adó 18e
kötelező szerviz (10 ezer kilométerenként szakszervizben) 150e
gumi (leosztva évente) 25e
autóápolás, ablaktörlők, stb. 30e
értékvesztés alsó hangon 250eEz összesen 558 ezer forint. És akkor nem cseréltettem vezérlést, fékeket, tényleg csak olaj és szűrők.
Üzemanyaggal együtt 1 millió. Ennél olcsóbban talán csak egy hibriddel lehet eljárni vagy ha magad szervizeled a kocsit, de ezek sem jelentős tételek.Én azt gondolom, hogy egy felső kategóriás autó fenntartása idős korában is vastag pénztárcát kíván és lehet bármilyen jó állapotban, az anyagfáradással nem tudsz mit kezdeni. Előbb vagy utóbb szinte mindent ki kell majd cserélned rajta, attól függ, hogy meddig akarod megtartani. Egy idősebb kocsinál már az elejétől tolhatod bele a pénzt, aminek SOHA nem lesz vége, egy fiatalabbnál csak lassacskán indulsz meg a lejtőn.
"Less but better" - Dieter Rams
-
6120
tag
válasz xEon1337 #6756 üzenetére
Nagyjából minden használtautó vétel lutri. Ha még vétel előtt elviszed és megnézik az sem életbiztosítás; nagyjából pillanatkép, hogy most milyen az állapota. Lehet h holnap meghal benne vmi villamos b@sz és arra költhetsz. Ezt nem fogja előre látni senki.
Típusismerettel / fórumok olvasgatásával lehet mérsékelni a kockázatot; nem SZOKOTT elromlani ez vagy az az adott autóban. Persze lehet h a tiéd lesz a kivétel...Írom ezt úgy, hogy nekem még sosem volt új autóm (szüleimnek több is).
Általában kis vagy alsóközepes autóim voltak (mind offos) eddig. Legolcsóbban egy 15+os olasszal autóztam; egészen hihetetlen 24,5 forintos kilométerenkénti költséggel (ebben tényleg MINDEN benne volt: biztosítás+adó+üzemanyag+összes javítás+gumik). Értékvesztése kb 30k volt évente, ez is benne van a fentiben. Kb csak az izzókat cseréltem benne én, minden mást szerelő intézett rajta.
Amikor eladtam, az árából kb kijött két hét autóbérlés szicíliában.Egy - modernnek mondott- alsóközepes, benzines autónál ennek azért a duplájával simán számolhat az ember. De inkább mondjuk 60-65ft/km-el. A C30-at kb ide tenném; nálad 55 jött ki, de még nincs benne a nagyobb szervizek ktg-e.
A V70-nél (ami ugye még nem lezárt opció nálam) a tippem inkább 85-90ft lenne. Én kb így forintosítottam magamban a biztonságot
(luxust).
Nem volt mókás, amikor a családom (terhes feleség+1éves gyerek) alól kiütötték a közepes franciát és mindenki kórházba került (igaz, szerencsére csak kivizsgálásra).
Akkor fogadtam meg, hogy min. 5m és 2tonna kell legközelebb. Oké, ez épp nincs annyi, de nem is akartam ettől többet költeni autózásra.Volt egy olyan elméletem, hogy max 3-4 havi nettódtól többet ne költs autóvásárlásra. És nem az autók drágák, hanem te keresel szarul...
-
#03969024
törölt tag
válasz xEon1337 #6756 üzenetére
Az biztos, hogy pl. egy 1 milliós, és egy 3 milliós S60-nak, ha nem kell a kasztnira költeni, s nem kopott a motor, akkor a meghibásodás nélküli üzemeltetési költsége ugyanaz kell legyen. Ha az olcsóbbra ráköltve az árkülönbözetet, elméletileg jobb, megbízhatóbb autót kell kapjak. Arról nem is beszélve, hogy az újabb fejlesztések nem igazán mutatnak a tartósság felé. Az öreg japán vasamban pl. 26 év után még nyoma sincs kontakthibának, méretes, jó anyagú csatlakozókat használtak akkor. A maiakról ez egyáltalán nem mondható el...
-
őstag
válasz proci985 #6759 üzenetére
20k a gyári intervallum, de annyira nem jelentős tétel egy olajcsere és nekem így nyugodtabb a lelkem. Arról nem is beszélve, hogy érezhetően selymesebben jár a motor friss olajjal
Most 8000 km van a jelenlegiben de már szinte kávébarna színű (Eneos Premium Hyper S 5W-30). Ezentúl Motult fog kapni, van nekik konkrétan Ford specifikációs olajuk, ami ehhez a motorhoz kell (Ford WSS M2C 913D).Szerk.: tudom, hogy nem gond, ha sötét lesz az olaj, mert ez a dolga, a kenés mellett megkötni a szennyeződéseket.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Peti78
őstag
válasz xEon1337 #6756 üzenetére
Szia!
Az első kérdésem, hogy mi kerül a kötelező szervíznél 150 ezer forintba, tehát mit tartalmaz?
A második, hogy hány évig használsz egy kerékgarnitúrát?A harmadik már nem kizárólag Neked szól, hanem a többi hozzáértőnek is.
Egy komplett vezérléscsere 2.4 es S60 (2000-2003) mennyibe kerül ami az anyagárat illeti? A vezérléscseréhez szüksége-e valamilyen speciális kulcs?
Mi a helyzet ebben a tekintetben olajcserénél? ANyagár stb.[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
aneda
senior tag
Mit jelent neked a komplett vezérléscsere?
160k-nál elvileg kell cserélni a hosszbordás szíj hajtást is kompletten.
320k-nál elvileg a generátor szabadonfutót is.
Speckó kulcs nem kell, nem egy bonyolult történet.Olajcsere ugyanez, mit cserélsz, csak olajat?
Milyen olajat?[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
őstag
Szia!
Évente kétszer kell vinni a kocsit ilyen futás mellett, ezért számoltam 2x75 ezer forinttal. De jövőre nálam esedékes lesz a vezérlés csere is, az meg önmagában kerül ennyibe szakszervizben, ha én viszem az alkatrészeket, ezt bele sem kalkuláltam előzőleg.
Egy gumi szett 80 ezer R15-ös méretben (külön téli-nyári), és 6 évig használok egy szettet.Egy sima olajcsere nálam így épül fel:
13700 Ft - MOTUL SPECIFIC FORD 913D 5W-30 5L
2150 Ft - MANN FILTER W7008 olajszűrő
4090 Ft - MANN FILTER C16134/1 levegőszűrő
5750 Ft - MANN FILTER CUK2440 aktívszenes pollenszűrő
5810 Ft - MANN FILTER WK614/46 üzemanyagszűrő
29000 Ft - Szakszerviz munkadíjDe most jön majd még hozzá gyertya, fékfolyadék és szervóolaj csere is, ezeknek az anyagára 18 ezer + 30 ezer a munkadíj, szóval ~ 108 ezer lesz a történet.
Illetve valami bal elöl cserés lesz a futóműben, mert nyöszörög rossz úton ha lassan megyek, fogalmam sincs, hogy mi okozza, de ahogy néztem ezeket a különböző összekötő rudakat, szilenteket, stb. néhány ezer forintos tételek.
Szerk: üzemanyagszűrőt csak 40.000 kilométerenként cseréltetek benne.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
aero.
veterán
válasz xEon1337 #6765 üzenetére
Huh, azért a 29 ezres munkadíj az nem piskóta, jól meg kell fizetni a szagszervizt. Nálam ez a móka, amit leírtál 2500ft és fél óra. Maszek szerelőnél (nem ismerős, de végignézhető a procedúra).
Üa. szűrőnek okés a 40e km, fanatikusok 2-3 olajcsere között dobják le.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Azért basszus, ott már van 26.500 forint differencia. Ennek még ha a háromszorosát veszem is nagy a különbség.
Megmondom őszintén, teljesen laikus vagyok a maszek szerelő témakörben, mivel a családban mindig új autóink voltak, amik természetesen soha nem jártak máshol, csak a hivatalos szervizben. Azt gondoltam, hogy ezért a műveletért a Jóska Pista is elkér legalább 15.000 forintot, akkor meg már inkább azt mondom, hogy legyen pecsét.. de ha ilyen eltérések vannak, akkor megfontolom az elveim feladását..
"Less but better" - Dieter Rams
-
aero.
veterán
válasz xEon1337 #6767 üzenetére
Azért hozzá kell fűzni, hogy nem minden maszek ilyen, nagyon ritka jót találni aki jól és olcsón is dolgozik. Szerencse kell, hogy találj egy embert a környéken, aki normális hozzáállású és nem csak a pénz kell neki. Ezek is inkább vidéki dolgok szerintem, míg folyik az olaj rá lehet gyújtani egyet és szidni a technikát. Mindent én sem bízok rá, kuplungcserémet független szakszervízben végeztettem, vidéki óradíjjal az 30k volt. Futómű szilentek, váltóolaj, kuplungcsere, váltóbak csere volt 30k munkadíj.
[ Szerkesztve ]
-
aneda
senior tag
Vezérműszíj készlet INA: 40k
Vízpumpa GRAF: 19k
Hosszbordásszíj készlet INA: 50k
Fagyálló: ~4k
Fentiek Láng listaárak, ezekből elérhető akár 40% kedvezmény is.
Munkadíj: ~3 óra x ~8.000Ft/óra, bár ezek nagyon nagyot szórhatnak, mind az idő mind a díj.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Peti78
őstag
válasz xEon1337 #6765 üzenetére
Én évente kb. 10 ezer km-t tervezek, ezért egy szervíz elég (ha egyéb gond nincs)
Ez az autószerelő téma jóféle, írtam egy pár sort itt egy nagyon rossz tapasztalatról. [link] A szervízdíj az esetek nagy többségében nekem kiesik, hiszen a linkelt hsz-ben szereplő barátom szívességből csinálja. Bár nem kér semmit, azért adok neki, mert illik. Azt hozzá kell tenni, hogy 100 km-re lakik, tehát ha olyan gond van, hogy nem megy el a lábán az autó, akkor debreceni autószerelőre van szükség. Jut eszembe: jó és olcsó autószerelőt keresek debrecenben(#6769) aneda Köszönöm De mi az a lang?
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
-
őstag
Most kértem emailen egy árkalkulációt az Udvari Automobiltól (Volvóra szakosodott szerviz Budapesten) a korábbi hozzászólásomban részletezett műveletre, amire a hivatalos győri szerviz 60 ezres munkadíjat mondott. Kíváncsi leszek, hogy mennyit mondanak.
Esetleg van valakinek tapasztalata velük?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Zsmester89 #6774 üzenetére
Meg is kaptam a választ, 45k.
Köszönöm a tippet, eddig még nem is hallottam erről az emberről. Látom, hogy ő is Budapesten van, egy telefont majd megeresztek rá.
"Less but better" - Dieter Rams
-
setom
tag
Sziasztok!
Nekem is időszerű lenne már a kötelező szervíz és a Blue-Cars Kft néztem ki. Velük van valamelyikőtöknek tapasztalata?
Vagy ki az akihez még érdemes lenne vinni az autót? -
haxxika
senior tag
Én általában vidéken csináltatom meg az autót (tokaji vagyok, a szerelőnk a szomszéd faluban van, már jópár éve hozzá visszük a Volvoinkat, és eddig nem volt vele probléma), de múltkor beütött a krach a körúton. A porlasztó nem volt jól lecsavarozva, és kitolta a hengerfejből a motor.
Ismerős ajánlotta, hogy vigyem el Kistarcsára a Varga Autójavítóhoz. Egy csavart kellett szerezniük, fagyállót kellett még feltölteni, meg helicoillal raktak menetet a csavarra a porlasztóhoz. Munkadíjjal mindennel fizettem 22-t. Nem tudom más ezt mennyiér csinálja, de örültem neki, hogy nem ment rá a gatyám ebben az esetben. Kedvesek, normálisak, nem Volvo specifikusok, de értenek a kocsihoz. Meg a másik, hogy trélerest is megúsztam 8000 Ft-ból (belvárosból Kistarcsára), ennek a számát szívesen megadom bárkinek.Mivel a közeljövőben nem leszek vidéken, de ha leszek is nem lenne idő az olajcsere, szűrőcsere műveletekre, ezért nemsokára beutalom a kocsit, és beszámolok, hogy mi mennyibe fáj náluk.
[ Szerkesztve ]
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
setom
tag
válasz haxxika #6777 üzenetére
Nálam is hasonló a helyzet, Debreceniként általában otthon csináltattam mindent, viszont most már csak hétvégenként vagyok Debrecenben ezért keresek itt helyben szervízt.
Végül beiratkoztam hozzájuk, a netes vélemények alapján jónak tűnnek. Ha esetleg hamarabb kerülök sorra szívesen beszámolok, hogy mennyi volt végül és mi a tapasztalat.
-
R.Kaikkonen
újonc
Üdv! Kérdésem lenne, (2004) S60 automata váltóba szeretnék olajat cserélni. A váltó "tetején" található 5 lap fejű csavar lenne a betöltő nyílás? Válaszokat köszönöm
-
nesa
veterán
Urak ma megállt az xc70 2.4D 163le (2011) mint a szög és nem lehet beindítani, udvarban alapjáraton ált meg, találkozott már valaki ilyesmivel?
Teker kompresszió is van, semmilyen hibát nem dob a fedélzeti...
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
2009-es Volvo V50-ben szeretnék jobb első helyzetjelző izzót cserélni, ami a tompított és a reflektor közötti függőleges csíkban van. A búrát kiszedtem, felül és hátul is eltávolítottam a műanyag burkolatot de nem férek hozzzá, csak látom.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
őstag
válasz Motion_Blur #6786 üzenetére
Nálam a C30-nál is szenvedés volt vele első próbálkozásra. Elég hosszú ujjaim vannak, de még így is alig értem el, erőt kifejteni pedig már nem is tudtam rá, hogy kihúzzam.
Ekkor fogtam a jó kis Leatherman multiszerszámomat és a fogójával nyomtam össze a füleket és húztam ki. A másik búrában már ment, mint az ágybavizelés.Szóval egy fogó lehet rá a megoldás.
"Less but better" - Dieter Rams
-
nesa
veterán
válasz Motion_Blur #6786 üzenetére
xc 70 is ilyen szerintem, mi hosszú fogóval húztuk ki, úgy emlékszem nem bajonettes volt, hanem csak ki kellet húzni.
(#6788) aero.
Nem rémlik, ez már full digites még az üzemanyag szintet is csak járó motornál mutatja.
Hétfőn öcsi elviszi hátha tárolt valami hibakódot.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Köszönöm a válaszokat, szerszám híján az ujjaimmal sikerült kipiszkálni a helyéről
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
aneda
senior tag
válasz Motion_Blur #6790 üzenetére
Ezeknél nem az van hogy ki lehet venni a lámpát egyben?
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
lolal
senior tag
Üdv nektek újra itt .
Egy tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Adott az a helyzet , hogy családi körülmények miatt tartósan lerövidült a munkába járás távolsága és főként városi környezetbe helyeződött át. Adott nekünk egy S60 2.4 D (részecskeszűrős) , és egyben pont ez a probléma is. A javarészt rövid utak használata miatt napi 15 - 25 km városban , ehez jön hozzá havi 1 biztos ráckevei túra ( dél pestiek vagyunk ) . Meg maximum évi 7 vidékezés ( 500 - 600 km ) .
A tanácsot a következőben kérném. Felvetődött az a gondolat , hogy esetleg eladnánk az autót , és valami kisebb 1.6 szívó benzinre váltanánk . Aggályunk ebből az életmódból adódó sűrűbb javítások költségei , ugyanis dízelnek tudom , hogy ez a formula nem jó.
Ti mit gondoltok , érdemes így megtartani ? Vagy adjuk el és nézzünk valami benzinest inkább.
( Nagy visszatartó erő az eladásban az , hogy a kéttömegűje és a teljes kuplung szerkezete most volt frissen cserélve)
Köszönöm előre is a tanácsokat !
[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
FeRRaR1
őstag
Vennél egy ismeretlen valamit, amire valamennyit biztos költeni kéne, csak a mennyit a kérdés. Sokan használnak D5-ös Volvot városban, ha ésszel csinálod nem lesz baja. Ha havi egyszer kap pályát az jó, amennyiben nagyon sok a hideg indítás, rövid út kombináció, egy sűrített olaj cserén gondolkoznék el, hogy nem 12, ha nem mondjuk 8-9 havonta. Esetleg ha van benne állófűtés, 7 fok alatt rásegíteni vele, indulás előtt 20-30 perccel.
Ha eladnád, másnak tennél jót, magadnak meg megadnád az esélyt hogy felülj a szopó rollerre.
Én 120% hogy megtartanám a helyedben.
-
lolal
senior tag
válasz FeRRaR1 #6797 üzenetére
Köszönöm a gyors reakciókat. Igazság szerint mi sem szeretnénk eladni , csak attól félünk hogy a városi használat során pl a turbó is hamarabb beszarik vagy az adagoló bármi.
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Escape from Tarkov
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Sweet.tv - internetes TV
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- Nintendo Switch
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest