- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
őstag
-
Fboy
aktív tag
Sziasztok,
Autó vásárlása előtt állok és megtetszettek az alfa 147-esek, ezen belül is az 1,9 JTD 140-150 lovas verziókat néztem.
Olvastam a topikban, hogy lehetnek elektromos hibáik, ezek mik lehetnek konkrétan?
Vásárlásnál még mire kell odafigyelni? Lehet valamilyen típushibájuk a szokásos dízeles bajokon kívül?
Illetve Vác környékén tud valaki egy jó szerelőt, akihez el lehetne vinni a kinézett autót?[ Szerkesztve ]
-
Termi16
őstag
Sziasztok!
Mi a bkue&me kódja bluetooth-hoz? Nem tudom párosítani. A win 10-es Lumia 1520-at..
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
norbert1998
nagyúr
Üdv.
Mai napon vásároltam egy 1.2 16V SX Bravo-t, 189 ezer km-el, 250 ezer forintért. Ezzel szeretnék többé kevésbé csatlakozni a topikhozLenne pár kérdésem is.
Milyen olajat vegyek bele?
És akkor most olyan kérdést is , amit komolyan is gondolok, és szeretnék is feltenni, választ kapni rá. Nyilván a fenti csak poén volt1.Szóval, a motor rángat menet közben ha a gazrol leszallok, főleg 3000 környékén, de ezt 100-nal is megteszi, épp úgy mint egyben . Ennek mi lehet az oka, vagy inkább egyedi, nem típus hiba, ismert dolog?
2.A riasztó a következőt csinalja: ha távirányítóval zárom az autót és kulccsal nyitom, akkor ha az utasoldali ajtót kinyitom (ehhez már nyilván nem kell a kulcs) egyből meg is szólal a riasztó. Ennek mi az oka, mit lehet ellene tenni?
3.ablakemelo kapcsolók rosszalkodnak. Csak érintkezés a valószínű? Vagy kapcsoló csere sanszosabb?
4.gyertyabol muszáj 4 pólusú?Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
Kommy
veterán
Sziaszok!
Valaki nem tud, vagy nincs neki Fiat Palio Weekend-hez, 1999-es 1.6-os 74Kw-os (100le) 178B3000 motorkódú autóhoz rendszámtábla világítása. a Gyári cikkszáma: 46415234
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #3506 üzenetére
1. passz, de TPS jelado lehet pl
2. ha a kulccsal nyitod ki, akkor elesitve maradt a riaszto, mikozben ajtonyitas tortenik, es azert szol. hasznald a taviranyitot
3. kontakt
4. minden gyertya 2 polusutöbb drón kell ;P
-
norbert1998
nagyúr
válasz hobizoli #3508 üzenetére
Gyertya terén a pólust úgy értem, hogy az a kis karom, ami a közepe fölé hajlik. Abból muszáj-e négykarmos, mert néztünk egy másikat, ott mutogatta a gyerek a régi gyertyákat, az négy karmos volt. Viszont nem tudom mi a neve, ezért mondtam pólust, bár tudom hogy nem egészen azt jelenti.
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #3510 üzenetére
tudom
de az testelektródaa menetesrész az GND-n van az akksi negatívon
a közepe a "meleg" ér, az azért is szigetelt, ott jön be a 25kV, és ugrik át testreez a két pólus van csak minden gyújtógyertyán
persze van olyan is, ahol a trafo az kozvetlenul a gyertyan van, minden hengernek sajat trafoja van, ez az un Coil-On-Plug (COP) rendszer, azoknal a 12VDC megy be csak, es helyben csinal belole 25kV-t a gyertyan ulo trafo
meg olyan van is, amikor 4 hengerhez 2 trafo van csak, es nincs gyujasteloszto se
ekkor egy trafo kimenet visz ket hengert, altalaban az 1-4-es 2-3 van parban
ilyenkor a gyujtoutemben levo henger parja is szikrazik egyet, de az ekkor eppen kipufogo utemben van, haszna nincs, csak megy a levesbe az a szikra
ez errol kapta nevet, mert ez a Wasted Spark rendszer (waste=hulladek)egy atlag negy hengeres autonal ket trafo kell csak negy helyett, nincs kopo/mozgo alkatresz se benne, barhova elfokolhato a gyujtas by ECU ennel is, mint a COP-nal, viszont mivel ugyanannyi futas km alatt 2x annyit szikrazik a gyertya, 2x gyorsabban fogy el a testelektroda is
ezt kompenzalando ezert van ezeknel tobb testelektrodas gyertya, amikor tobb helyre is kihuzhat az iv, de mindig csak egyhez foga a WS rendszernel, ha veletlenul forditva dugod fel a gyujtokabeleket is a hengerparokra akkoris ugyanugy fog mukodni a motor
tehat ha p az 1-s hengerre a nem az 1-s kimenet kabele megy, hanem a 4-se, sem lesz semmi
ugyanigy a 2-3 nal is felcserelheto a nagyfesz kabel[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
norbert1998
nagyúr
válasz hobizoli #3511 üzenetére
Most már ezt is tudom
Viszont a tps jeladó gond az úgy módosult, higy akkor rángat, mikor a gázpedál éppen csak be van nyomva. Ez egyes fokozatban olyan intenzív rangatast okoz. Hogy valami brutális, szerencsére ott nem igazán fordul elő hogy abban a pozícióban van a pedál, de negyedik és ötödik fokozatban előfordulna, ha nem rangatna. Így is tps jeladó a tipp?
-
norbert1998
nagyúr
Egy kérdés, ha én nem kaptam Fiat CODE kártyát, mennyire vagyok nyakig a trutyiban?
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3513 üzenetére
Minimalisan. Azon a kartyan van az immobilisernek a jelkodja illetve hivatalosan az alapjan tudnanak csak immos kulcsot masolni(de anelkul is tudnak).
Ha pl. immo hiba miatt, vagy mert a kulcsod rakoncatlankodik es nem ismeri fel az auto, a kodot a gazpedallal "beadva" el lehet inditani az autot.De ha gond van az immojaval, akkor megkeresel es megoldjuk. Nem az elso 1.4-es vagy 1.6-os Bravo/Brava lenne ami jart nalam, mert vagy szetcsesztek az immo antennat vagy egyszeruen megfekudt az immoja.
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3515 üzenetére
Hat marmint ha meglenne a kodkartya, akkor azon pl van egy 5 szamjegyu kod.
Ezt a kodot lehet bevinni a gazpedallal, ha a kulcsot nem ismeri fel az auto, mert igy elindithato.Gyujtas raad, gazpedalt teljesen be kell nyomni. Ezutan a "check engine" lampa kigyullad 8-10 masodpercre, majd kialszik, ekkor felenegeded a gazpedalt. Ezutan ez a lampa elkezd villogni. Szamolni kell a villogas szamat, majd a megfelelonel lenyomni a gazpedalt(pl elso szamjegy 3, akkor a harmadik villanassnal), ekkor a lampa egy hosszabb (4-5 sec) vilagitassal jelzi, hogy bevitted az elso szamjegyet.
Ezt el kell jatszani mind az 5 szamjegynel, az utolsonal pedig egy 4 masodpercig tarto gyors villogassal jelzi, ha jol sikerult bevinni a kodot es indithato az auto.De mondom, ez igy nem lenyeg ha nincs meg a kartya
Amugy ez a modszer ugye max arra jo, hogy a legkozelebbi szervizig elmenj, mert minden egyes inditasnal el kell jatszani.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3517 üzenetére
Mi lenne? Csinaltatsz masikat
A kodkartya nelkul is lehet csinaltatni immos kulcsmasolos embereknel, a kartya csak arra szolgal hogy ha a Fiat-tol rendelnel uj kulcsot, az alapjan lehet.
Amugy az a ritkabbik eset, ha valakinek megvan ez a kartya egy sokadik tulajos 15-16 eves autohoz. -
Prime110
aktív tag
válasz nyogo83 #3518 üzenetére
Akkor én ritka fajta vagyok, a 17 éves Kappa-mhoz megvan még a kártya, sőt a rádió riasztójához is megvan - de értelemszerűen a rádió már nincs benne, mert szeretem a retrót, de egy kazettás Lancia rádió azért inkább már csak eszmei érték - ettől függetlenül megvan a rádió is.
Sőt - ezt talán kevesen tudják - de a Lancia-khoz gyárilag például 4 kulcs járt - ebből az egyik pl "szállodai kulcs", ami azt jelenti, hogy ha elmész egy hotelbe és a boynak átadod a kocsit, hogy leparkoljon, azzal a kulccsal csak az autót tudja indítani, de a kesztyűtartót, a tankajtót és a csomagtartót sem tudja vele kinyitni.
Ezért szeretem az olaszokat, az ilyen finom megoldásokért
Ez csak úgy eszembe jutott, nem pont ide vágott -
Integrale
veterán
válasz Prime110 #3519 üzenetére
Szineten! 16 eves 145-hoz is megvan a kodkartya, plusz a Lanciahoz a kulcsok, koztuk a "szallodai", ugyan a tanksapka ezen elektromos es a kesztyutartobol nyillik, de a kesztyutarto zarhato ezzel a kulccsal, ahogy a hatso ulesek es a csomagterteto is.
"Bad reklám is reklám too"
-
grunge
addikt
Van valakinek tapasztalata Alfa 159-hez (standard 1.9 jtdm) valo Eibach Pro kit rugokkal? Egyik hatso eltört, igy ki kele cserelni az összeset. Bilstein b4 lengescsillapitokkal lenne parositva. Nemet rendszamom van, nem kel külön müszaki a cuccokra, viszont a rugok miatt kicsit lejjebb kerülne a kicsike.
159 SW 1.9 jtdm <3
-
csabi94
őstag
Klímával kapcsolatban melyik topikot érdemes zaklatni? Most nem nagyon aktuális, de jövőre az lesz, és már most irtózok a nyári kánikulától.
Két opció van a fejemben. Az egyik, hogy az öreg (de jó állapotú) Temprára nem költök egy fityinget sem, csak a minimumot majd, ami az egy év múlva esedékes műszakihoz szükséges, és elkezdek félretenni egy újabb autóra (egyetemistaként nehéz, de kivitelezhető, mivel dolgozok is). A másik, hogy nem autóra gyűjtök, mert 22 éves fejjel sokkal fontosabb lenne egy lakásra félretenni, viszont akkor meg a Temprát mindenképpen ki szeretném úgy pofozni, hogy még egy 6-7 évig autó legyen, csörgések, zörgések nélkül. Mivel maximalista vagyok, ebben benne van a klíma is sajnos. Nagy baja nincs a klímának, viszont régi fajta gáz kell bele, mert 92-es évjárat, utána elvileg már csak az elektronikáját kell cserélni/javítani, mivel hiába van feltöltve, nem indul el a klíma (direktben meg szépen hűt). Ezt leszámítva, ha hosszútávra tervezek vele, akkor kapna új lengéscsillapítókat, új első lökhárítót, új hűtőrácsot, ki lenne cserélve a vezérlés, váltóolaj, illetve megnézetném a szerelővel, hogy mostanában miért megy fel hajszálnyival 90 fok fölé a víz. Kontakthibákat úgyis hétről hétre javítom, szóval ezt leszámítva örökös a kocsi. Most kapott új olajat, új olajteknőtömítést, egy lengőkart, egy toronycsapágyat, alvázvédelmet, illetve 2 lyuk meg lett csinálva az alján. Szép állapotban van tényleg, olajat nem eszi, nem füstöl, 8-9 liter között járok vele.
Mi a véleményetek? Érdemes egy fillért is költeni rá, vagy használjam amíg megy? Egy év műszaki van még rá, állapot alapján szerintem jövőre még nem lesz gond, a legidegesítőbb hiba jobb elölről egy kopogás, ami valószínűleg egy berohadt, öreg lengéscsillapító. -
norbert1998
nagyúr
Kapok menet közben egy error üzenetet a km szamlalora. Találkozott már valaki vele?
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3526 üzenetére
A klimaval van valami gubanc. Legtobb esetben vagy a kulso visszapillantoba levo homerseklet erzekelovel van gond, vagy belul a szellozonel levo belso homerseklet erzekelo/es a vele egybe epitett pici ventillatorral.
Probald meg kiiratni vele a hibakodot, abbol meg lehet tudni, mi faj neki.
Vedd le a gyujtast.
Allitsd a homersekletet a maxra(HI), a levego elosztot a Max Def allasba, a ventillatort pedig a 0-ra.
Ezutan add ra a gyujtast, majd azonnal tekerd a ventillator kapcsolojat Auto-0-Auto-0 allasba.
Tehat ketszer kell vegallasba majd vissza tekerni egymas utan gyorsan.Ezutan a muszerfalon az Error alatt egy ketszamjegyu hibakod fog megjelenni a Cli-felirat helyen.
Na azt jol ird ide be
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3528 üzenetére
Bocs rosszul emlekeztem, hogy az auto vegallasban van.
Igen, nem vegallasba kell, hanem 0-auto-0-auto-0. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3531 üzenetére
Az azt jelzi, hogy nincs semmilyen hiba Gondolom most gyujtas raadasakor nem irta ki hogy hiba van, nem?
Valami idoszakos hiba lehet, vagy kontakt hiba. Probald meg akkor megcsinalni ezt a tesztet, amikor a gyujtas raadasakor kiirja hogy Error Cli, mert akkor tuti talalnia kell valamit.
A ventillator kapcsolo alatt van egy kis levego rostely(a ket gomb kozott). Amogott van egy pici ventillator meg egy hoszenzor. Nekem egyszer azert jelzett hibat(viszont kiiratva szinten 00- nem talalt hibat), hogy a rengeteg szosz osszegyult a ventillator lapat es a szellozo kozott, es nem tudott forogni.
Miutan megtakaritottam, tobbet nem jott elo a hiba. -
csabi94
őstag
válasz zoo8800 #3530 üzenetére
Annyit tudok róla (mivel eddig nem én használtam), hogy 3 éve egy szerelő feltöltötte gázzal, és nem ment úgy sem a klíma, de amikor direktben adott a klímának áramot, akkor fújta a hideget. Az én szerelőm azt mondta, hogy rámért, így 3 év után kevés benne a gáz, de van benne valamennyi, és direktben valami hideg-szerű levegőt fújt. Ennyit tudok jelenleg, de pl. nem tiszta, hogy annó faterom szerelője milyen gázt tölthetett bele, mert R22-es való bele (amit ugye betiltottak, ezért nem használható). Van valami helyettesítőgáz, de hogy az átalakításokkal jár-e, azt nem tudom.
-
norbert1998
nagyúr
dugnék rá hibakód olvasót is, de ha jól vettem ki, OBD2 sincs a gépen. Ezek után már csak pénzért tudnám kiolvastatni vele a rángatás és a klíma hibáját is
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3535 üzenetére
Igen, a belsolevego kerintgetes gombja es a masik kozott van.
A hibakod kiolvasashoz kelleni fog a normal OBD2-es/K-Line kabel melle egy 3-pines atalakito is, mert csak azzal lehet rakotni a diagot, szoval nem biztos hogy mindenhol tudjak olvasni.
A klimavezerloben nem vagyok biztos, hogy ra lehet csatlakozni. A motorvezerlo diagcsatija a motorterben a jobb toronynal van.Egy jotanacs: regisztralj a fiatbravo.hu-ra. Rengeteg hasznos leiras van, illetve segitokesz tagok. Tovabba ha ott beirsz a problemaval, akkor lehet hogy ha szepen megkered, lesz aki pesten kiolvassa neked a hibakodot (Zolee nevu srac), valamint kedvezo aron alkatreszeket is tud neked majd szerezni.
-
nesa
veterán
válasz zoo8800 #3530 üzenetére
Én a klíma szivárgást ezzel oldottam meg, azóta fasza.
-
LaptopSystem
őstag
sziasztok
mikortól lesz elérhető Magyarországon a Giulia?
Már úgy elmennék egy jó kis tesztvezetésre
[ Szerkesztve ]
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
qkaleko
tag
válasz LaptopSystem #3539 üzenetére
Úgy tudom árulják már, de egyelőre csak a dízeleket.
-
norbert1998
nagyúr
Azért az mi szép már, hogy a fiat szerviz/markakereskedes szerszám híján nem tudja kivenni a 15 éves bravo-bol a rádiót?
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3541 üzenetére
Ha jol emlekszem en eloszor 2 vajazo konyhakessel vettem ki, kb 1 perc alatt
Csak kb addig kell ket oldalra egy vekony lapos lemezt beszurni, hogy a kis kitamaszto fulek kipattanjanak a melyedesbol, utana mar kicsuszik.
De nem lep meg a dolog -
Integrale
veterán
válasz qkaleko #3540 üzenetére
Nem,mar ket honapja kaphato a 200 lovas TBi is (a QV-n felul) novembertol pedig jon a 280 loeros benzines Veloce es a 210-es dizel, plusz kesobb a 330 Le. Allitolag tavaszig befut a Q4-es QV 490 loerovel.
Remelhetoleg lefele is nyitnak, mondjuk egy 1.4 170 loero meg boven elferne.alfa156: Mar van tesztvezetes, Gyori Arkadban kint az auto is egy Tipo mellett, nagyobb kereskedesekben pedig vezethetoek is.
"Bad reklám is reklám too"
-
grunge
addikt
válasz LaptopSystem #3539 üzenetére
Lattam kinnt egyet a palyan, mögöttem jött majd hagytam megelözni es megcsodaltam. Nagyon baro mozgasban a kicsike. Kivancsi vagyok hogy miylen lesz belöle az SW.
159 SW 1.9 jtdm <3
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3545 üzenetére
Valoszinuleg igen, hamarbb kezd el torzitani az erosito amit a hangszoro elbir. Bar a gyari hangszorok se valami izmosak
-
Integrale
veterán
válasz LaptopSystem #3546 üzenetére
Eleg jol fogynak pedig, Papan csinaljak a belter bizonyos elemeit, a Maserati Levantenak pedig a 90%-at, durva megrendelesek vannak, az Alfae kiegyensulyozottabb, a Maseratinak egyik hetrol a masikra bekerik a tervezett duplajat. SW egyelore nem is lesz, majd ha befut, 156 edeteben is csak 3 evvel kesobb jott az SW.
"Bad reklám is reklám too"
-
norbert1998
nagyúr
Kíváncsiságból, amit a spritmonitorbol nem deritettem ki:
Akinek van vagy volt 1.2 16v-je, annak mennyit evett nagyon kíméletes és sportos módban? Mert nálam nagyon hangulat függő a vezetési stílus, és emiatt érdeklődnék. Na meg mert mióta megvettem még nem tankoltam tele.
Én 60-40%-ban országút-varos használom kb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest