- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Mini-ITX
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
válasz HussarF #14739 üzenetére
Nem vagyok tribológus, csupán lelketlen amatőr, úgyhogy csak tippelek.
Az olaj viszkozitása a használat során csökken, esetleg kémiai és fizikai értelemben is szétesnek a szénláncok? 🤔
Mindenesetre én is tapasztalni szoktam a friss olajjal halkabb járást a flotta mind a 4 tagjával.[ Szerkesztve ]
-
Gtaati
őstag
Helló Mindenki!
Segítséget szeretnék kérni! Szüleimnek van egy 2006-s 1.4 16v fiat stilo autójuk. Korábban olyat csinált, ha sokáig nem volt használva, akkor állásában lemerült, olyan mintha valami fogyasztó szép lassan lemerítette volna. Ezután a következő jelenség, boltba mentek, parkolóban ott hagyták, bekapcsolt a hűtő ventilátor és mire kimentek lemerítette az aksit. Gyújtást rá adva a hőfok műszer meg teljesen ki volt akadva, gyújtást le véve a műszer nem ment vissza a nyugvó pozícióban hanem középen maradt, de ez mellett a kontroll kis lámpa ami a túl hevülést pirossal jelzi az nem világított, diagnosztika szerint mind eközben 75 fokos volt a víz, és a kiegyenlítő tartály kupakját letekerve nem bugyogott benne a hűtő folyadék. Tehát a műszerfal jelzett valótlant. Ez idő közben aksi mellett lévő biztosíték táblában össze vissza kattogott a relé ami kapcsolja a hűtő ventilátorokat. Olyan mintha kontakt hiba lenne vagy nem tudom. Valaki hasonlót a fentiekből tapasztalt-e már, illetve valaki tudna-e tanácsot adni, hol induljunk el a hibakeresésben, vagy mivel lehet a gond?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
ht42
senior tag
Sziasztok!
Van egy forgalomból ideiglenesen kivont 2.0 benzines Lybrám. 4 éve áll a kertben, meghirdettem a hahun, a legnagyobb meglepetésemre fél órán belül hárman jelentkeztek. Ebből 2 legalábbis érdekes volt, rögtön jöttek volna érte trélerrel 180 km-ről. Nem hiszem, hogy ennyire kapós lenne a márka, mi lehet a trükk? Sajnos teljesen tapasztalatlan vagyok eladás témában... -
LógaGéza
veterán
Szervót újíttatot már fel valaki? Megéri 55-60-ért a gyárit felújítani, vagy teljesen jó ~40e-ért pl egy új Kamoka?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
-
ht42
senior tag
válasz molnarpeter #14758 üzenetére
Mire kell vigyázni az adásvételi szerződésben? Nem akarok én fizetni a végén...
Integralenak (vagy bármelyik fórumlakó lybrásnak) szívesebben odaadnám, de neki nem kellett -
ht42
senior tag
válasz molnarpeter #14763 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
Winnie The P
őstag
Hali!
Óra, perc is legyen rajta. És ahogy előttem írták, mind a 4 példány eredeti aláírással.Gigabyte B450M S2H|Ryzen 5 5500|Arctic Freezer12|G. Skill 2*8 Gb 3000Mhz|MSI RX 570 8Gb|Kingston A400 240Gb SSD|SP Nvme 512 Gb|Seagate 2TB|FSP Hexa+ 500W|Zalman Z3|Philips 243V7|W11|
-
bardi
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2001-es Seicento sportingom, ami azt játssza, hogy hidegen nehezen indul. Ma egy ilyen indítás után kb 1,5 km-t vezettem, ennyit tudott melegedni, majd fél óra múlva a langyos motorral pöccre indult. Ezt már többször megfigyeltem, hogy ha mondjuk elugrok vele boltba, akkor a langyos-meleg motorral rögtön indul.Ennek mi lehet az oka? Nem gondolnám, hogy akksi vagy generátor, mert ilyen rövid úton szerintem nem tud annyit töltődni az akksi, hogy utána könnyen induljon. Persze lehet tévedek.
Másik ami felmerült, hogy a benzincsőben a nyomás leesik, ami miatt ilyenkor nem tud rögtön indulni. Azt próbáltam, hogy gyújtást adtam rá háromszor, megvártam, amíg a benzinpumpa abbahagyja a búgást minden alkalommal, de ez nem segített, így ezt is kizárnám.
Valakinek van ötlete mi okozhatja ezt?'92 Honda VFR 750
-
hobizoli
nagyúr
pl ha a hutoviz hofok jelado fals erteket ad, akkor az felrevezetheti az ECU-t a keverekkepzessel
kiolvasoval meg kene nezni a kopphideg(!!) motornal, hogy amit lat az kb valos-e a kornyezethez kepest
azaz pl ha 20fok van, az ne mutasson 60-t, mert 60 foknal mar kevesebb a korrekcio
masik lehetoseg pl hogy az injektor halodik megfele
de azt kulon ki lehet cserelni benne
vagy vhol falsot sziv a motor
-vakuumcso
-fekszervocso
-fekszervo devander membranja
lukas/repedt
tok kis luksi is eleg tud lenni ehheztöbb drón kell ;P
-
bardi
aktív tag
válasz hobizoli #14767 üzenetére
A vízhőfok jeladó cserélve lett, amiatt néha hibakódot dobott, amíg néztem, teljesen hihető értékeket adott. Ventilátorral, termosztáttal meg fűtőcsappal együtt mindet ki kellett cserélni.
Ha falsot szív, akkor nem kéne melegen is nehezen indulnia? Ezt amúgy még meg tudom nézni, köszönöm.
Injektorra is gondoltam, szerencsére ebben már 4 is van... Ezt már nehezebb lesz ingyen próbálgatni.
'92 Honda VFR 750
-
VMatteo
őstag
Tjet olajcsere:
Na a Bárdiban Total QUARTZ INEO C3 5W-40 helyett Total QUARTZ 9000 5W-40-et kaptam, mondván a C3 jelölés miatt az dízel autókba való. Most akárhogy nézem a Bárdi honlapját, mindkettő olaj mehet dizel és benzines autóba is.
Mit gondolok, visszavigyem délután kicseréljem, van jól van ez így?Tisztelet a Gépésznek!
-
426os
őstag
válasz VMatteo #14769 üzenetére
A Total olajkeresője az Ineo-t mondja.
Nekem valószínűleg Motul fog menni a T-jetbe jövő héten..
-
erik365
senior tag
válasz VMatteo #14769 üzenetére
Itt az különbözik, hogy ez nem tudja a 9.55535-S2 szabványt, mert a Quartz 9000 A3/B3/B4 olaj, nem C3, magasabb szulfáthamu, és TBN tartalommal. Ez a Fiat 9.55535-N2 szabványt tudja, ami 2007-ben lett leváltva csökkentett szulfát hamu tartalmú DPF kímelő olajra. 2007-ig ez kellett a Grande-ba, mármint az N2 szabvány, kárt nem fog csinálni, de ezt Neked kell eldönteni.
1.4 T-jet M32
-
erik365
senior tag
válasz molnarpeter #14772 üzenetére
Elgépeltem elnézést, amúgy szerintem kb semmi különbség az M2/N2 között, ha van az olajnak Fiat szabványa párhuzamosan szokták tudni az M2/N2-őt. (Ki érti ezt?)
Szerintem amúgy a benzines motorokba azért kezdték el használni a C3-as olajat, mert így tudták hozni az Euro normákat.[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
hobizoli
nagyúr
kisebb tényállásba kerültem a kékvillámmal: 147 2.0TS 16v
megyek vasarolni, kicsit furan indult be, de ott allt 1+ hete...
utkozben nezem, a klima nem fuj hideget, csak villog a digit kijelzon a hofok 2-3-t, ha vmit allitok....nabravo
auchan ki, elindul, 1km-re meki, ott megallok, be, ki, beulok, es az a tipikus inditomotor hang, amikor az akksi lekonyult...bikakabel persze a dizelben van, pont tegnap neztem, hogy baze ezt de regen hasznaltam mar ...erre ma kellett volna
jott egy csalad egy Corsa-val, veluk 3-n betoltukmeg ott a mekiparkoloban probalkozos benazaskor levettem a vilagitast, erre hazafele a klima fujja a hideget...
2,5eves az akksi benne egyebkent, a generatora meg 1 eve lett felujitva
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
nagyúr
Érdekes dologra lettem figyelmes.
Kipróbáltam a klímát, és a jobb oldalon jó hideget fúj, a bal oldalon "csak" hideget.
Szóval melegebb a vezető oldali befújt hőmérséklet, mint a jobb oldali.
Digit klíma, mono, automata állás.Ez vajh' mitől lehet?
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok, benne maradt a kulcs a deltában, teljesen lemerült az akksi. 1.4 multiair, start-stop-os. Be lehet bikazni kábellel?
-
426os
őstag
válasz cappa72 #14777 üzenetére
Ha szerencséd van, akkor gáz töltéssel jobb lesz. Ha nem, akkor műszerfal ki és terelőlapát-mozgató szervomotorok cseréje van napirenden. Utóbbi esetben valószínűleg van hibakód is. Keresnék valakit akinek van Multiecuscanje, ránéznék vele, megpróbálnék egy kalibrálást, remélve, hogy egy ideig újra jó lesz.
.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KilgoreTrout #14778 üzenetére
Ha jó az akku, én gyújtás nélkül tenném rá pár percre a kábeleket. Tölt rajta valamennyit a segítő autó, és aztán kábel nélkül önerőből be kéne induljon (és nem tud összeveszni a két autó sem)
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz molnarpeter #14781 üzenetére
Köszi a választ, minden rendben szerencsére. Lancia gyújtás nélkül, másik autó járó motorral 5-6 percig, majd így összekötve indítottam a Deltát is. Eddig úgy tűnik nem okoztam kárt semmiben
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
Grande Punto tulajdonosok figyelmébe! Tatabányán van eredeti gyári új padlókárpit, nagyon jó áron. 23 eFt. Ennyiért ajándék, ha valakit érdekelne.
Most érkezett meg az enyém."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
akooos
veterán
válasz gipsztigris #14786 üzenetére
Hú már megijedtem, hogy tetőkárpit. Vadászok fekete tetőkárpitra, de ritka mint az állat és ha van is drága. Olcsóbb lenne áthuzatni
-
-
erik365
senior tag
válasz gipsztigris #14791 üzenetére
Ha jól emlékszem a Lauber Lengyel cég, én féltengelyt használtam már tőlük, semmi gond nem volt a minőségével.
1.4 T-jet M32
-
LógaGéza
veterán
válasz gipsztigris #14791 üzenetére
Én is erre gondoltam (mármint hogy nem éri meg ennyiért felújítással küszködni).
Köszi"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
sanzi89
addikt
2017.11. havi 1.4 Fiat Tipo autónk 31.000km-rel az a következő hibát produkálja kb. 1 hónapja. Reggel, hideg indításkor minden második alkalommal amint elindul a motort, kb, 1 másodperc járás után leáll. Második indításkor általában elindul, de volt már olyan is, hogy csak harmadik indításra. A motor minden esetben elindul pikk-pakk, akku ellenőrizve, azzal tuti nincs gond, kb fél éve lett cserélve a gyári. Az autó használat közben semmilyen hibát nem produkál, nem dadog, jól gyorsul, alacsony és magas fordulaton se tapasztalok semmi rendelleneset. Amikor nem indul elsőre, csak másodjára, akkor van, hogy az alapjárat furcsa, felmegy 1500-ra, majd leesik normális tartományba pár másodperc után. Nem hideg indításkor semmi baja, ha már ment egy keveset és leállítom minden esetben normálisan indul. Mindig Maxmotion 95 üzemanyagot tankolunk. Van, hogy keveset járunk az autóval és le van téve egy hétre, de a hibát akkor is produkálja, amikor napi használatban van.
Hibakódokat kiolvastam (Multiecuscan+ELM327), nem találtam semmi eltároltat. A műszerfal se jelez vissza semmit. Mi lehet a gond, merre kutassak? Köszi előre is![ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
426os
őstag
válasz sanzi89 #14795 üzenetére
Mondanám, hogy kéne neki egy alapos diagnosztika, de alapvetően ez a tipikus T-jet dadogás hibának/tulajdonságnak tűnik elsőre, ami leginkább az üzemanyagminőséggel függ össze. Gyertyacsere, fojtószelep takarítás ideiglenesen segíthet, de én kipróbálnék más üzemanyagot (100-ast vagy másik Prémiumot), esetleg adalékozást a helyedben.
Az én Bravom is csinálta, aztán mióta Ausztriában tankolok (alap 95-öst), semmi baja. "Ez ilyen"..
-
VMatteo
őstag
válasz sanzi89 #14797 üzenetére
Mondjuk a Tipot én is T-jetnek olvastam
Amit írt 426os, az nekem is így játszódik le a Grande Tjet indításaimnál. Indídok hidegen, kb le akar a lelkem fulladni, magához tér a bolond agya, alapjáratot fellövi 1400-re és onnan ejti szépen vissza.[ Szerkesztve ]
Tisztelet a Gépésznek!
-
gipsztigris
addikt
válasz sanzi89 #14795 üzenetére
Nagyon komoly szakirodalma van a leírt problémának mint szívó mind pedig a T-Jet motorok esetén. OMV 100-as üzemanyaggal jó eséllyel mérséklődnek a tünetek. Ha mégsem, akkor tudok ajánlani szakembert aki ezzel foglalkozik.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #14799 üzenetére
OMV 100-as üzemanyaggal jó eséllyel mérséklődnek a tünetek
Megerősítem, nálam csak MaxxMotion 100-ast kap a MiTo, és még sosem találkoztam a szóban forgó anomáliával.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ingatlanos topic!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- LEGO klub
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kupon kunyeráló
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen házat vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest