Megmentené a GPU-s PhysX-et a ZLUDA

Nem csak a GeForce RTX 50-es sorozat működne, hanem az AMD GPU-kat is támogatná a rendszer.

Még februárban írtunk arról, hogy elkezdte felszámolni a GPU-s PhysX támogatását az NVIDIA, ugyanis az új GeForce RTX 50-es sorozat már nem támogatja a 32 bites CUDA applikációk futtatását, így a régebbi, eléggé kedvelt játékokban nem működik tovább a GPU-s PhysX. Mivel ez rengeteg címet érint, és főleg ezek voltak azok az alkotások, ahol ez a technológia még igencsak hasznos volt, a hamvaiból feltámadó ZLUDA kitűzte, hogy megpróbálják megoldani a problémát.

Hirdetés

Mint ismeretes a ZLUDA egy binaris CUDA állományok futtatását lehetővé tevő projektnek tekinthető, ráadásul olyan formában működik, hogy nem szükséges hozzá az NVIDIA hivatalos támogatása, az egyes GPU-ra más felületeken keresztül jut el a kód. Emiatt számít ez a konstrukció platformfüggetlennek, miközben mégsem igényel eltérő bináris állományokat a program szintjén.

A GPU-s PhysX megmentését célzó projekt az alábbi oldalon fog fejlődni. Első körben a PhysX FluidMark futtatása a cél, ugyanis ha ez megvan, akkor elméletben bármelyik GPU-s PhysX-et használó játéknak működnie kell. Persze a gyakorlat ettől eltérő lehet, de pusztán a PhysX FluidMark működése bizonyítaná, hogy a koncepció megvalósítható. Ezzel nemcsak a GeForce RTX 50-es sorozat tulajdonosai juthatnának GPU-s PhysX-hez, hanem az AMD GPU-kon is működne az egész. Vélhetően később az Intel GPU-kon is, de a ZLUDA esetében ez még nem prioritás.

Sajnos a helyzetet tekintve ez az egyetlen reálisan járható út, hogy a GPU-s PhysX ne vesszen el a szóban forgó címekben, mivel arra igencsak kicsi az esély, hogy az egyes stúdiók átírnák a programjaikat, hogy azok 64 biten keresztül fussanak. Az érintett játékok egyszerűen túl régiek, és sok esetben a forráskód sem feltétlenül van már meg.

A ZLUDA számára is hasznos lenne ennek az iránynak a megvalósítása, mivel ha ezt megtennék, akkor hőssé válnának a GeForce RTX 50-es VGA-kat birtoklók szemében. Az NVIDIA onnantól kezdve csak úgy tudna a ZLUDA ellen egy jogi támadást indítani, ha felvállalják, hogy a saját ügyfeleiknek is közvetlenül ártanak, ami komoly felháborodást válthatna ki. A ZLUDA fejlesztőjének tehát ez a projekt stratégiailag is fontos, mert egy megírt támogatás mellett a játékosok védenék a rendszert, és az NVIDIA kezét megkötné a potenciális presztízsveszteség.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények