Hirdetés

Virtuális valósághoz tervezett Androidot kap a Shield konzol

Az NVIDIA egy hónappal korábban mutatta be a játékpiac jövőjének szánt Shield konzolt, amelyről természetesen beszámoltunk. Az újdonság hardveres része ismert, de a szoftveres háttér még fejlesztés alatt van. Persze az Android operációs rendszer biztos pont, de olyan módosításokat kap majd, amelyek csökkentik a megjelenítésért felelős alrendszer szoftveres késleltetését, így jó élményt lehet vele elérni virtuális valóság mellett is.

Hirdetés

Az adatok önmagukban nem sokkolóak, hiszen az NVIDIA régóta saját Androidot tervez a Shield termékcsaládba tartozó eszközökhöz, de az már érdekes, hogy mennyire fontosnak tartja a cég a virtuális valóságot a Shield konzolon. Utóbbi például abban is tetten érhető, hogy a VR Direct jelen formájában is elég jól optimalizált csomag a Tegra K1 és X1 rendszerchipekhez, de ez nem elég, ugyanis az operációs rendszer is jelentős szoftveres késleltetést ad hozzá a virtuális valósághoz, amit a Google direkten nem kezel.

Információink szerint a VR Direct használatának lehetősége mellett az NVIDIA több helyen finomítja majd az Androidot. Egyrészt lehetővé teszik az alkalmazásnak, hogy a hardvertől garantált teljesítményt kapjon. Mint ismeretes a mai rendszerchipek az első pár percben nagyobb teljesítményre képesek, majd miután felmelegedtek elkezd ugrálni a CPU és az IGP órajele, ami a virtuális valóság szempontjából nem optimlis. Ezt a paramétert a fejlesztő fixálhatja egy állandó, garantált szintre annak érdekében, hogy a virtuális valóság élménye egyenletes legyen. A megjelenítésért felelős alrendszer is átdolgozásra kerül, hogy jelentősen kisebb szoftveres késleltetés mellett működjön, emellett fontos adalék az alacsony perzisztenciát lehetővé tevő kijelzőmód, amely jelentősen javítja a komfortérzetet és a vizuális stabilitást.

Ezek a fejlesztések nem feltétlenül lesznek elérhetők a Shield konzol megjelenésekor, de idővel beépülnek, hiszen az Android operációs rendszert folyamatosan frissíti majd az NVIDIA. Azt tudni kell, hogy ezek az újítások csak a Tegra K1 és X1 rendszerchipekhez jók, tehát Tegra 4-re építő, legelső Shield kézikonzol esetében a virtuális valóság még szoftveres frissítések után sem lesz elérhető.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés