Apró, de nagyon fontos frissítést kapott a Shield Tablet

Az NVIDIA még az elmúlt év nyarán mutatta be a Shield Tabletet, amelyről az alábbi hírben írtunk. Azóta a termék megkapta a Google Android L operációs rendszerét, amit ma már Android 5.0-ként szokás említeni. Ennek a frissítésnek természetesen része volt a Google AEP kiterjesztés is.

Hirdetés

Az NVIDIA most egy apróbb, de nagyon fontos frissítéssel kedveskedett elsődlegesen a játékfejlesztőknek. A felhasználók számára persze az Android 5.0.1-es frissítés hasznos lesz, ahogy az egyéb javítások is, de vitathatatlanul a legnagyobb újítás az OpenGL 4.5 API beépítése.

A fejlesztők mostantól írhatnak olyan játékokat, amelyek az OpenGL ES 3.1, illetve az AEP helyett az OpenGL 4.5-re épít. Bár itt fontos kiemelni, hogy ilyenkor az applikáció nem kerülhet fel a Google Play áruházba, az NVIDIA számára ez a lépés mégis jelentős, mivel lényegében elérhetővé váltak a Tegra K1 képességei, amelyek az Android szintjén szabványos formában egyszerűen hozzáférhetetlenek.

Az OpenGL 4.5-tel az úgynevezett AZDO irány is megoldható a Tegra K1-en, vagyis drámaian csökkenthető a grafikus API-ból eredő többletterhelés, amely már komoly fejfájást okoz az ultramobil piacon érdekelt fejlesztőknek is.

Arról egyelőre nincs információ, hogy az OpenGL 4.5-öt bármelyik cég használni fogja-e. Az biztos, hogy az új kiegészítéssel a Shield Tablet technikailag megközelíti az Apple, Metal API-val felturbózott ultramobil eszközeinek képességeit. A kérdés csupán az, hogy a fejlesztők portolják-e a Metal API-ról az alkalmazásaikat az AZDO kiegészítésekkel megerősített OpenGL 4.5-re. Ez technikailag abszolút kivitelezhető, de nem biztos, hogy megéri a befektetést, mivel csakis a Shield Tableten lennének használhatók ezek a portok.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés