Az Unreal Engine-re fókuszál a TressFX 5.0

Az új verzió leginkább továbbfejlesztett képességeket kínál.

A haj és egyéb szőrzet élethű szimulációjáért felelős TressFX legutóbb 2020-ban frissült, a verziószám akkor érte el a 4.1-et, most pedig a fejlesztők elérhetővé tették az 5.0-s verziót.

Az új változat legfontosabb technikai újítása, hogy signed distance field (SDF) adatstruktúra befoglaló dobozaival kapcsolatos számítások a CPU-ról átkerültek a GPU-ra. Ezen túlmenően egy továbbfejlesztett szimuláció- és egy teljesen új SDF-szerkesztő is a csomag része, feljavított vizualizációs eszközökkel és jobb képességű Maya exportálóval karöltve.

Az általános javításokon túl a TressFX 5.0 kifejezetten az Unreal Engine 4-re koncentrál, és számos olyan problémát megold, amelyek a korábbi verziókban limitációt jelentettek. Többek között mostantól biztosított az animációs adatok tökéletes szinkronja, illetve támogatottak a szóban forgó videojáték-motor egyes fontos leképezőfunkciói.

Az AMD egyelőre az Unreal Engine 4.26.2-es verziójához kínálja fel a TressFX 5.0-t, de már aktívan dolgoznak a 4.27-es változat, valamint az Unreal Engine 5 támogatásán. A TressFX működéséhez egy patch letöltésére lesz szükség, amit az Epic Games GitHub oldalán keresztül érhetünk el, amennyiben rendelkezünk az ehhez szükséges fiókkal.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés