Hirdetés

Az Unreal Engine-re fókuszál a TressFX 5.0

Az új verzió leginkább továbbfejlesztett képességeket kínál.

A haj és egyéb szőrzet élethű szimulációjáért felelős TressFX legutóbb 2020-ban frissült, a verziószám akkor érte el a 4.1-et, most pedig a fejlesztők elérhetővé tették az 5.0-s verziót.

Hirdetés

Az új változat legfontosabb technikai újítása, hogy signed distance field (SDF) adatstruktúra befoglaló dobozaival kapcsolatos számítások a CPU-ról átkerültek a GPU-ra. Ezen túlmenően egy továbbfejlesztett szimuláció- és egy teljesen új SDF-szerkesztő is a csomag része, feljavított vizualizációs eszközökkel és jobb képességű Maya exportálóval karöltve.

Az általános javításokon túl a TressFX 5.0 kifejezetten az Unreal Engine 4-re koncentrál, és számos olyan problémát megold, amelyek a korábbi verziókban limitációt jelentettek. Többek között mostantól biztosított az animációs adatok tökéletes szinkronja, illetve támogatottak a szóban forgó videojáték-motor egyes fontos leképezőfunkciói.

Az AMD egyelőre az Unreal Engine 4.26.2-es verziójához kínálja fel a TressFX 5.0-t, de már aktívan dolgoznak a 4.27-es változat, valamint az Unreal Engine 5 támogatásán. A TressFX működéséhez egy patch letöltésére lesz szükség, amit az Epic Games GitHub oldalán keresztül érhetünk el, amennyiben rendelkezünk az ehhez szükséges fiókkal.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények