Továbbra is masszívan uralja a tévépiacot a Samsung

A harmadik negyedévben 62,05 millió tévét adtak el a gyártók, ami történelmi rekordnak számít.

Hirdetés

A Trendforce nevű piackutató cég felmérései szerint az idei esztendő harmadik negyedéve rekordot döntött a tévépiacon. Az új koronavírus miatt visszaestek az eladások az év első felében, viszont a júliustól szeptemberig terjedő időszakban felpörögtek.

Ezen periódus alatt 62,05 millió darab televíziót adtak el a gyártók, ami történelmi rekordnak számít. Ez 38,8%-kal több, mint a második negyedévben, illetve 12,9%-kal jobb eredmény szezonálisan tekintve. Ebben a három hónapos időszakban a Samsung dominálta a szektort. A konszern 14,2 millió terméket értékesített, míg a második helyet továbbra is a másik nagy dél-koreai vállalat, az LG birtokolja, 7,94 millió eladással. A nyakukon viszont ott liheg a TCL 7,3 millió készülékkel. A negyedik és ötödik helyre két másik kínai cég futott be: a Hisense 5,5, illetve a Xiaomi 3,38 millió darabbal.

Ez is jól jelzi, hogy mennyire megváltoztak az erőviszonyok az elmúlt évtizedben, hiszen a japán gyártók már sehol sincsenek. A Trendforce előrejelzései szerint a negyedik negyedév még jobb lesz, hiszen 64,54 milliós eladással számolnak. Meglátjuk, hogy majd ebből mi jön össze.

Előzmények

Hirdetés