A TCL lett az amerikai tévépiac királya

Az eladott darabszám szerint mindenképp, hiszen értékben továbbra is a Samsung vezet.

Hirdetés

A kínai TCL az elmúlt években elképesztő energiákat mozgatott meg annak érdekében, hogy a globális és különösen az észak-amerikai tévépiacon stabil pozíciókat építsen ki. Ennek a jelek szerint meg is van az eredménye, hiszen az IHS Markit legfrissebb jelentése szerint a vállalat az idei esztendő első negyedévében az eladott termékek számát tekintve 26 százalékos eredményt ért el, azaz nagyjából minden negyedik eladott új készülék a konszerntől származott! Az egy évvel korábbi adatokhoz képest ez tíz százalékos bővülést jelent, ami már távolról is szemmel látható különbség. Ezzel a TCL a piac vezetőjévé vált, hiszen a korábbi király Samsung csak 21,8 százalékot ért el, méghozzá úgy, hogy az előző esztendő első negyedévében még 28 százalékot produkáltak.


[+]

Viszont, ha az értékesített termékek értékét nézzük, akkor máris más a helyzet. Hiszen e téren a Samsung továbbra is őrzi óriási fölényét, 36 százalékos piaci részesedéssel. Őket követi az LG 17 százalékkal, és a TCL csak a harmadik helyet tudta megszerezni 10 százalékkal. Az IHS Markit szerint egyébként a régióban az első negyedévben 9,3 millió darab tévét értékesítettek, ami történelmi rekordnak számít.

A észak-amerikai tv piac (eladott darabszám) 2019 első negyedévében
A észak-amerikai tv piac (eladott darabszám) 2019 első negyedévében [+]

  • Kapcsolódó cégek:
  • TCL

Előzmények