Szinte minden második eladott tévé UHD felbontású

Jellemzően kétszázezer forint alatti készülékeket választunk, egyre ritkábban cserélünk megjelenítőt. A 32 hüvelyk a menő, mert az olcsó.

Nemrégiben írtuk meg, hogy a tévéműsor miatt egyre kevesebben kapcsolják be televíziókészülékeiket. De akkor mire, illetve hogyan használják az emberek a zajládákat? Vásárlói szokásokról faggattuk az Extreme Digitalt. Van még kereslet a Full HD-nál alacsonyabb felbontású készülékekre? Mekkora az UHD TV-k aránya? A cég válasza erre az, hogy a HD Ready eszközök gyakorlatilag kiszorultak a piacról: jelenleg még egy kicsivel vezet a Full HD, 54 százalékos részesedésével megelőzi az UHD eladásokat, melyek 46 százalékot adnak.

A fogyasztók számára még mindig a méret a lényeg, a pénzükért az elérhető legnagyobb képátlóval rendelkező készülékekre vadásznak, másodsorban pedig az okosfunkciókat keresik, hiszen az okostévék alapból képesek lejátszani pendrive-ról a filmeket, zenéket, illetve működik rajtuk a YouTube, Netflix, HBO GO és más hasonló streamszolgáltatások. Egyébként a smart funkciókkal ellátott típusok az összeladás 65 százalékát adják, a hagyományos készülékek 35 százalékban kerülnek a kosarakba.

Hirdetés

Még mindig a 32 hüvelykes modellekből viszik a legtöbbet az emberek, érdekes adat viszont az, hogy ha a 40-43 hüvelykes tévék eladásait összeadjuk, ezekből már több fogy. A televíziók átlagos mérete ez alapján 38-40 hüvelyk közé jön ki. Az eladások 80 százaléka 200 ezer forint alatti készülékeket jelent, csak 20 százalék az ennél drágább tévék mutatója.

Főleg tévét vásárolunk nagy méretben, a legalább 32 hüvelykes képátlójú készülékek között csak öt százalékos részesedése van a monitoroknak, a többi TV. Ha nem számoljuk a nagyobb készülékeket, csak a 32 hüvelykes kategóriát nézzük, akkor már 20 százalék a monitorok aránya.

Az UHD tévék térhódítását az új funkciók pörgetik
Az UHD tévék térhódítását az új funkciók pörgetik (forrás: 4k.com) [+]

A bútorértékesítés még nem pörgött fel igazán, alig vannak, akik tévéasztalt vásárolnak az Extreme Digitaltól, de a tartókonzolok aránya is viszonylag alacsony, minden tizedik készülék mellé vesznek fali tartót, vagyis a vevők többsége inkább a meglévő készülék helyére vásárol új megjelenítőt.

Az Extreme Digital adatai alapján száz tévére nagyjából 8 multimédialejátszó, 3 Blu-ray lejátszó és 3 Chromecast jut, fél év alatt pedig országosan mintegy húszezer filmet tudnak eladni a cégek. A vásárlók nem sok tartalmat írnak Blu-ray lemezre sem, szintén fél év alatt 3-5 ezer üres korongot értékesítenek hazánkban. Ebből arra következtetnek, hogy inkább pendrive-ról vagy hálózatról etetik tartalommal a készülékeiket az emberek.

Ma az UHD TV-ket nem a tartalmak miatt választják sokan, hanem azért mert a legújabb fejlesztéseket (HDR) egyszerűen nem építik be a gyártók a HD felbontású panelekkel rendelkező modellekbe, ráadásul a trend az, hogy egyre ritkábban cseréljük a készülékeket. A most kapható QLED és OLED modelleket az Extreme Digital szakértője szerint 5-8 évig biztosan nem kell majd cserélni.

Azóta történt

Előzmények