Hirdetés

Szemet kápráztat az ATI Eyefinity

Hirdetés

Az AMD a tegnapi napon megkezdte marketingkampányát újgenerációs Radeon grafikus kártyái kapcsán. Az első bemutatón az új ATI Eyefinity technológia került előtérbe, mely extrém felbontások alkalmazását teszi lehetővé az asztal több képernyőre való kiterjesztésével. A megoldás segítségével az egyetlen grafikus processzorral felszerelt kártyák akár hat darab monitort is képesek kezelni, sőt CrossFireX felállásban a megjelenítők száma megduplázható. Példaként az AMD egy Quad CrossFireX rendszer keretében összesen 24 kijelzőt kapcsolt össze, amin a Microsoft Flight Simulator X című játékprogramja futott.


[+]

A szeptember végén debütáló Radeonok paramétereiről egyelőre nem szabad információt közölni, de a bemutatón számos játékot ki lehetett próbálni egészen extrém felbontások mellett. A beszámolók alapján az új termékek brutálisan erősek lesznek, ami természetesen jót jelent a potenciális vásárlóknak. Az AMD hivatalosan közzétett videójában a Tom Clancy’s HAWX című játékon mutatja be a következő generációs Radeon képességeit, ahol a DirectX 10.1-es API-t használó program az elérhető legmagasabb grafikai beállításokkal 5760x2400 pixeles felbontásban fut.


[+]

Az Evergreen kártyacsalád felsőkategóriás lapkájáról egyelőre két adat nyilvános. A 40 nm-es gyártástechnológiával készülő grafikus processzor 2,15 milliárd tranzisztorból épül fel, számítási teljesítménye pedig meghaladja a 2,5 TFLOPS-os értéket. Persze az internet áldásos hatásainak hála a legfontosabb információk már kiszivárogtak a chipről, így a start pillanatában túl nagy meglepetés nem érheti az éber olvasókat.

Természetesen az újgenerációs termékcsalád teljesen támogatja a Microsoft DirectX 11-es API-ját, amely kapcsán felkerestük az AMD-t némi információ érdekébe. Ian McNaughton a vállalat marketingigazgatója készséggel állt rendelkezésünkre, így sikerült hivatalos tájékoztatást nyernünk a készülő DirectX 11-es játékokkal kapcsolatban.

Ian McNaughton elmondása szerint a DirectX 11 helyzete jelentősen jobb a Microsoft előző generációs API-jánál, hiszen nemcsak az új Windows fogadtatása kedvezőbb, de a fejlesztők nagy többsége is úgy gondolja, az új szolgáltatások jobb API-t teremtettek a DirectX 9-hez képest. A funkcióbeli újításokról röviden már egy korábbi hírben beszámoltunk, és alapvetően egyet is értünk a fejlesztőkkel, hiszen a DirectX 11, még az API 10.1-es kiterjesztésénél is szebb és gyorsabb feldolgozást garantál.


S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - DirectX 11-re hangolva

Persze a játékosokat a technológia csak akkor érdekli, ha játékok is készülnek rá. Ennek megfelelően nem kíméltük az AMD-t a várható DirectX 11-es címekkel kapcsolatban. Ian McNaughton elmondta, természetesen számos készülő játékról tud, amik már ezt az API-t használják, de a fejlesztőkkel kötött megállapodások értelmében csak három címet leplezhet le. Leghamarabb a tavasszal megjelent BattleForge-hoz érkezik meg a DirectX 11-es patch, míg az új játékokból még idén befut a Dirt 2 és vélhetőleg a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat is.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés