A Qualcomm igen jól teljesít a mobil VR platformok piacán, ugyanis az önállóan üzemképes headsetek jelentős része a vállalat korábbi, GoerTekkel közösen tervezett referenciadizájnjára épül, így a Snapdragon 835-ös rendszerchipet használják.
Hirdetés
A cég ezúttal ennek a továbbfejlesztését jelentette be, amelynek tervezésében ismét a GoerTek segített, a fő változás pedig az új Snapdragon 845-ös SoC. Ennek főleg az Adreno 630-as IGP-je fog sokat segíteni, amely nem csak gyorsabb és energiatakarékosabb a korábbi generációs opciónál, de az Adreno Foveation technológiával egy fontos újítást is kínál. Ez lényegében a szemkövetés, vagyis a rendszer alapvetően figyeli azt, hogy a felhasználó hova néz, és képkockának csak azt a területét számolja ki teljes pontossággal, míg a szem fókuszán kívül eső részeknél már nem fontos, hogy a grafika minősége jó legyen, ezzel pedig energiát lehet megtakarítani.
A Qualcomm új mobil VR referenciaplatformja szemenként egy 1024x1152 pixeles kijelzőt használ, amelyek frissítése 120 Hz. Ezt nyilván nem feltétlenül kell követni a potenciális partnereknek, elvégre maga a Snapdragon 845-ös SoC más kijelzőkkel is megbirkózik. Valószínűleg a vertikális frissítési frekvencia miatt esett ezekre a panelekre a választás, mivel a következő körben már a 120 Hz egy kiszolgálandó igénnyé válhat. Mindemellett a referenciamodell esetében a fejkövetést 6DoF mozgásérzékelés biztosítja, vagyis a headset teljesen önálló, nem szükséges külső érzékelő a fej pozíciójának meghatározásához.
A Qualcomm friss VR platformja elsődlegesen a fejlesztőket és az érdeklődő partnereket célozza, tehát a kereskedelmi forgalmazás nem valószínű. Ugyanakkor talán még az idén várhatók olyan dizájnok, amelyek friss platform az alapjait felhasználják.