Hirdetés
A GeForce GTX 680 startja a technikai oldalról alapvetően problémamentes volt, de a termék kapcsán több felhasználó is beszámolt egy úgynevezett „vöröshalál” (Red Screen of Death) nevű jelenségről, melyet – a tapasztalatok szerint – többnyire a diagnosztikai programok váltanak ki. A problémára mostanáig nem volt magyarázat, de az AIDA64 néven ismert program is érintett volt, így a Finalwire kivizsgálta az esetet, hogy mi is lehetett a gond. A jelenséggel foglalkozó fórumon született egy visszajelzés, hogy a gondot az előző generációs termékekhez hangolt algoritmus okozta. A korábbi termékeken volt egy GPU regiszter, amit a programnak meg kellett változtatni, hogy kiolvassa az adatokat a BIOS-ból. A GeForce GTX 680 esetében ez a regiszter már nem létezik, vagyis a program olyan helyzetbe hozza a rendszert, amit a driver nem tud tökéletesen kezelni. Az AIDA64-hez meg is érkezett a javítás, ami az alábbi linken érhető el, és megszünteti a „vöröshalál” problémáját a népszerű diagnosztikai programban.
Sajnos a „vöröshalált” más diagnosztikai program, illetve más olyan alkalmazás is előhozhatja, amely nem megfelelő módon próbál kiolvasni adatokat a BIOS-ból. Ezen az adott program fejlesztőinek kell változtatni, és a rendszer megfelelően fog működni. Arról nincs pontos adatunk, hogy konkrétan mely programok okoznak „vöröshalált”. A játékok, illetve a multimédiás vagy egyéb felhasználói alkalmazások jellemzően nem olvassák a BIOS adatait, így a probléma elsősorban a diagnosztikai és a kijelzők kezelését menedzselő szoftverekre korlátozódik. Természetesen a „vöröshalál” könnyen gyógyítható, amennyiben az adott program fejlesztője elkészíti a megfelelő frissítést. Remélhetőleg a legtöbben olyan gyorsan reagálnak a gondra, ahogy azt a Finalwire tette az AIDA64 esetében.
A „vöröshalál” egyébként nem okoz a hardverben semmilyen károsodást, így a kényszerű újraindítás kellemetlenségén túl nem jelent problémát.