Már támogatja a Vulkan 1.1-et az NVIDIA Shield

Az zöldek konzoljának ez kifejezetten sokat ér, hiszen egy újítással jelentősen növelhető a számítási teljesítménye.

Az NVIDIA nagyjából három éve mutatta be a Shield Console névre keresztelt konzolt, amely terméket még a megjelenés előtt átneveztek, így ma már Shield TV néven hódít, és Android TV-ként érdemes rá tekinteni. A hardver nem igazán változott, viszont szoftveres frissítések érkeznek rá, így például nemrég megkapta az Android operációs rendszer 8.0-s, Oreo nevű verzióját.

A legfrissebb Shield Experience csomaggal még egy alapvetően fontos újítás is érkezett, így az eszköz már támogatja a Vulkan 1.1-es API-t, ami nem tűnik nagy dolognak, de a Shield TV tekintetében eléggé hasznos, ugyanis az alapul szolgáló Tegra X1 SoC támogatja az operációk csomagolását, vagyis egy 32 bites shader feldolgozója képes két 16 bites operációt is végrehajtani. Ezt viszont a Vulkan API-val eddig nem lehetett megtenni, mivel az NVIDIA nem írt erre saját kiterjesztést, köszönhetően annak, hogy ezt a képességet a grafikus vezérlőik döntő többsége nem támogatja, a Tegra X1 SoC pedig nem élvezett akkora prioritást, hogy specifikusan törődjenek vele. A Vulkan 1.1-gyel ugyanakkor szabványosan érkezik a támogatás, így a Shield TV IGP-je bizonyos, megfelelően megírt shaderek futtatásakor kétszer gyorsabban is elvégezheti az adott feladatot.

Természetesen ezt a képességet a programok oldalán kell kihasználni, azaz a Vulkan 1.1 csak a lehetőséget biztosítja, a fejlesztőknek pedig élni lehet vele. A Tegra X1 teljesítményszintjén persze minden extra jól jön.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés