Az NVIDIA publikálta a többszálú OpenGL-t

Az NVIDIA még az elmúlt év végén beszélt először a többszálú OpenGL-ről, amelyről természetesen írtunk is egy hírt. Az alapkoncepció egy GL_NV_command_list kiterjesztés, amely nagymértékben belenyúl az OpenGL működésébe, hogy a rajzolási parancsok több szálon is feldolgozhatók legyenek.

Hirdetés

Az NVIDIA az akkori tervezetet most publikálta, így előkerült a GL_NV_command_list specifikációja, amely az alábbi oldalon olvasható meg. Bár nem megszokott, hogy egy új kiterjesztés nem a hivatalos oldalra kerül fel, de valójában nem is tilos. A GL_NV_command_list kiterjesztést ugyanis a Khronos Group jelenleg nem fogadja el szabványosként. Ennek a vezető oka az, hogy olyan mértékben belenyúl az API működésébe, hogy az OpenGL-ből nagyrészt csak a név marad meg.

A hitelesítésre vonatkozóan egyébként még nincs végleges döntés, ugyanakkor a GL_NV_command_list kiterjesztés támogatása megköveteli a program oldaláról is, hogy a fenti specifikációkban leírtak szerint működjön a rendszer, vagyis a már meglévő OpenGL-es leképző mellé kell még egy alternatív OpenGL-es leképző is, tehát technikai értelemben hiába fut egy név alatt az OpenGL, az eltérések miatt akkor is két külön API-nak tekinthető a Khronos Group szabványa, illetve a GL_NV_command_list kiterjesztésre épülő rendszer. Éppen ezért a Khronos Group még hezitál, mivel a GL_NV_command_list kiterjesztés elfogadásával felvállalnák azt, hogy az OpenGL bizonyos alapfunkciói már egymással sem lennének kompatibilisek, ami egyértelműen nem cél egy API-nál.

Az NVIDIA a GL_NV_command_list kiterjesztést továbbra is azoknak a professzionális piacon érdekelt szoftvercégeknek ajánlja, amelyek valamiért nem tudják kivárni a Vulkan és a DirectX 12 API publikálását.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények