Formálódik a WebGL 2.0

A Khronos Group az idei GDC alkalmával kitért a WebGL-re. A szabvány 1.0-s verziója majdnem négy évvel korábban készült el, és azóta elsődlegesen biztonsági frissítések érkeztek hozzá. Jelenleg az 1.0.2-es verziónál jár a projekt, ami az érintettek állítása szerint már rendkívül szigorú biztonsági előírásokkal rendelkezik, így nehezen támadható az adott számítógép a WebGL-en keresztül. Utóbbi fontos tényező, hiszen egy webes felületről beszélünk.

Hirdetés

A WebGL 2.0 azonban már aktívan formálódik, amely az eddig kifejlesztett biztonsági frissítéseket átmentve leginkább a tudás elmélyítésére helyezi a hangsúlyt, így az OpenGL ES 3.0-s API-ra épít. Ez jobb programozhatóságot, illetve több lehetőséget eredményez a fejlesztők számára.

A WebGL 2.0 specifikációi egyelőre még nem véglegesek, de a böngészők fejlesztésével foglalkozó szoftvercégek már tesztelik az aktuális implementációkat. Közülük is a Mozilla a legaktívabb, amely vállalat a fentebb megnézhető röpke előzetesen mutatta meg, hogy mire képes az új szabvány.

Látható, hogy az új felület legnagyobb előnye a grafikai lehetőségek kiterjesztése. Többek között újítás lesz a megnövelt precizitású fragment shaderek használata, a több render target, az instancing és az occlusion queries támogatása, valamint a fejlesztők által kontrollálható élsimítás bevezetése.

Az újítások a minimális hardverigényt is növelik, de amelyik grafikus vezérlő megbirkózik az OpenGL ES 3.0-val, annak a WebGL 2.0 sem lehet gond. A végleges specifikáció a Khronos Group ígérete szerint még idén elkészül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés