Hirdetés

Komoly stratégiát dolgozott ki az NVIDIA a Shield 2-höz

Már nyílt titokként kezelhető, hogy készül az NVIDIA Shield 2, melyet a vállalat vezetője sem tagad. Utóbbinak amúgy sem lenne értelme, hiszen az AnTuTu már árulkodott a rendszer létezéséről. A stratégia szempontjából a cég ugyanott folytatja, ahol az eredeti Shielddel abbahagyta, csak éppen az elmúlt évben gyűjtött tapasztalat felhasználásával. Utóbbi sokat érhet, hiszen a Shield amúgy is inkább egy teszt volt, ami ha nem is lett üzletileg sikeres, akkor is rámutatott arra, hogy ez a piac miről is szól, és mit is kell tenni a sikerért.

Hirdetés

Az NVIDIA nem véletlenül hozta el a Shield tulajok számára a Half-Life 2 és a Portal című játékokat, mert ez a jövőben lényeges stratégiai elem lesz. A Shield 2-vel a vállalat lényegesen jobban koncentrál majd a régi, de kedvelt PC-s címek androidos kézikonzolra való portolására, és ez kiterjedhet az új játékokra is. Ez egy nagyon fontos eleme lehet a terveknek, de ugyanakkor a portolás sok pénzt is felemészt, tehát jól át kell gondolni ezt a stratégiát. Nyilvánvalóan az NVIDIA segíteni fogja az érintetteket, de a Tegra 4-es SoC eléggé messze van a PC-s rendszerektől már a működés tekintetében is, miközben a Tegra K1 már alkalmasabb opció a fejlesztők számára is. Az Androidot is ki lehet egészíteni a CUDA platformmal, illetve akár a teljes értékű OpenGL 4.4-es API-val is, ami még kedvezőbbé teszi a portolást.

Half-Life 2 és Portal a Shielden Half-Life 2 és Portal a Shielden
Half-Life 2 és Portal a Shielden [+]

Úgy tudjuk, hogy az NVIDIA terveit a Valve, az Epic Games, az Oddworld Inhabitants és a Croteam is támogatja. Utóbbi két cég munkásságát figyelembe véve többek között az Oddworld: Stranger's Wrath és a Serious Sam 3 el is készül majd a Tegra K1-re és ezzel a Shield 2-re is. A fejlesztőket egyébként valószínűleg nem lesz nehéz meggyőzni. Alapvetően nem sokan zárkóznak el a mobil irányba tartó játékpiacon egy kézikonzol kiszolgálásától. Az NVIDIA számára csak a portolásokat kell segíteni, akár megfelelő képzettségű humánerőforrással, vagy csupán anyagi támogatással. A fő kérdés, hogy erre a területre mennyit érdemes rászánni, mert világos, hogy a Shieldnek ebbe az irányba kell lépkednie, de a komolyabb befektetésekhez komolyabb vásárlóbázis is szükséges majd. Utóbbiról esetleg exkluzív címek gondoskodhatnának, melyek egyelőre nincsenek terítéken, de a kézikonzolok területén abszolút reális stratégia.

Az esetleges exkluzivitás és a portolás segítése amúgy is reális elképzelés az NVIDIA Androidot érintő terveit tekintve. Ennek megfelelően nem szükséges csak a Shield termékcsaládra korlátozni a koncepciót. A vállalat szerint amúgy is az olcsó androidos asztali konzolok jelentik a konzolpiac jövőjét – természetesen Tegra rendszerchippel a fedélzeten. Az NVIDIA támogatását ezzel minden partner megkaphatja, miközben a stúdiók által megcélozható piacot is kiterjesztik, ami mindenkinek jó. Ezzel a stratégia rögtön nem csak a Shieldre, hanem a többi tegrás konzolra is kiterjed. Ezeknek persze jellemzően saját webáruházuk van, de ha már kész a portolás (ezen belül a munka oroszlánrésze), akkor tulajdonképpen csak üzleti kérdés, hogy az érintettek saját webáruházába mikor kerül fel.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés