Hivatalosan is megjelent az NVIDIA Shield

Nincs több csúszás, az NVIDIA tényleg bemutatta a Shield nevű androidos kézikonzolt, melyről már többször is írtunk. A végső termék kapcsán senkit sem ért meglepetés, azt kapjuk, amit az NVIDIA ígért. Az eszköz kinézete egy manapság megszokott gamepadhez hasonlítható, amin felnyitható egy 5 colos, 1280x720 pixeles felbontású, érintésre érzékeny kijelző, mely IPS panelt használ. A 158 x 135 x 57 mm-es, 579 grammos masinán egy nyolcirányú digitális pad, két analóg kar, nyolc tűzgomb és további öt funkciógomb található.

A számításokat a Tegra 4-es SoC végzi. A lapkában négy darab 1,9 GHz-es ARM Cortex-A15-ös processzormag dolgozik, a szokásos egy darab szintén Cortex-A15-ös segédmag mellett, mely akkor kapcsol be, amikor a alacsony terhelést kifejtő programokat futtat a gép. Az IGP szerepét a GeForce ULP látja el, mely 24 vertex és 48 darab pixel árnyalót tartalmaz, és az OpenGL ES 2.0-t támogatja. A feldolgozás minősége szempontjából a pixel shader magok 20 bites precizitást használnak. Az LPDDR3 szabványú rendszermemória kapacitása 2 GB, míg az adatok tárolására 16 GB-os NAND flash lapka felel, de extra kapacitás nyerhető egy microSD memóriakártya használatával. A terméken egy Android 4.1.2-es operációs rendszer fut, és a Shield lényegében egy normál androidos eszköznek számít, vagyis elérhető róla a Google Play áruház.

Hirdetés

A kézikonzolon található micro USB és mini HDMI interfész, 2x2 MIMO antennával dolgozó IEEE 802.11a/b/g/n-es Wi-Fi, valamint egy Bluetooth 3.0 és egy GPS modul. A sztereó hangrendszer – a mérete okán – csodára nem képes, de a mobil eszközökhöz képest jól szól. A beépített akkumulátor 28,8 Wh-s, így a játékok egyetlen feltöltéssel a terheléstől függően 5-10 óráig is futtathatók, illetve nagyjából 20 órán keresztül képes a rendszer videók lejátszására.

A termékről az első beszámolók pozitívak. Jó az anyagminőség, kellően gyors, illetve képes arra, amire a többi androidos tablet. Ez azonban egy kézikonzol, így az NVIDIA saját áruházat is üzemeltet majd, ahol azok a játékok találhatók, melyek teljes kompatibilitást kínálnak a Shieldre. Ez fontos szempont ugyanis a Google Play áruházon belül vásárolt játékok esetében nincs garantálva, hogy a dedikált gombok működni fognak. A szoftverek ugyan futtathatók, de a Shield kialakítása miatt az érintőképernyő nagyon nehezen érhető el. Az NVIDIA szerint jelenleg 131 játék támogatja tökéletesen az eszközt, de a lista természetesen bővülni fog. A játékok zöméért fizetni kell, de van köztük ingyenes is. Annak érdekében, hogy a vásárlók ne kezdjék az életüket egy üres géppel, a vállalat előtelepíti a Sonic 4 Episode II THD és az Expendable: Rearmed című alkotásokat.

A Shield másik szolgáltatása a PC-s játékok streamelése. Itt arról van szó, hogy a felhasználónak nem kell az adott PC előtt ülni, mivel a gépen futtatott játékot a Shieldről is lehet vezérelni, és a kézikonzol kijelzőjén jelenik meg a tartalom is. Ez lényegében egy otthoni számítási felhő. Sajnos ezt a funkciót igen kevés, 21 PC-s játék támogatja jelenleg, illetve maga a szolgáltatás is béta fázisban van. Talán ennek tudható be, hogy a beszámolók szerint ez a funkció még nem tökéletes, mivel néha akadozik a tartalommegjelenítés, illetve időnként a hang is csúszik. A streameléshez egyébként követelmény egy otthoni Wi-Fi hálózat, mivel az adattovábbítás ezen keresztül valósul meg, valamint a PC-ben is kötelező a GeForce VGA használata, illetve a GeForce Experience alkalmazás telepítése.

A NVIDIA Shield tulajdonképpen jól sikerült, legalábbis a beszámolók kedvezőek. A hardver kapcsán egyedül a tömegre volt panasz, míg a szoftveres oldalt általában nehéz értékelni, mivel a kezdetekben ez sosem tökéletes egyetlen konzolnál sem. Vitatható azonban, hogy a Shield megér-e 299 dollárt. A legfőbb érv ellene, hogy a Sony PlayStation Vita és a Nintendo 3DS is olcsóbb nála, miközben számottevően jobb játékkínálattal rendelkeznek. A Shield akkor tudna igazán kiteljesedni, ha az NVIDIA is elkezdene az exkluzív tartalmak felé menetelni, ami alapvető követelmény ahhoz, hogy egy kézikonzol sikeres legyen. Egyszerűen kell az adott gépre pár olyan játék, ami máshol nem érhető el és egyben érv lehet a vásárlás mellett.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés