NVIDIA GPU-kon futnak majd a Luna szolgáltatáson a játékok

Igaz a teljesítmény eléggé visszafogott lesz, de az Amazonnak figyelni kellett a fenntarthatóságra is.

Az Amazon nemrég leplezte le a Luna névre keresztelt felhős játékszolgáltatását, amelyről bővebben is beszámoltunk az alábbi hírben. A vállalat ugyanakkor nem publikálta, hogy milyen hardveren futnak majd a játékok a felhőben, viszont érdeklődtünk az adatok iránt, és kiderült, hogy nincs itt semmi titok, konkrétan az EC2 G4-es instance-ek kerülnek bevetésre.

Egy instance maximum négy játékost tud majd kiszolgálni, elméletben opció lehet nyolc felhasználót is ráengedni a rendszerre, de ahhoz szoftveres formában virtualizálni kell a GPU-kat, és ez nem ad igazán jó hatékonyságot a játékok futtatásakor, tehát egyelőre egy játékos dedikált grafikus vezérlőt kap, amelyhez az aktuális konfigurációban 8 darab, Cascade Lake Xeonból származó processzormag, illetve 64 GB rendszermemória társul.

Tesla T4, az Amazon Luna aprócska lelke
Tesla T4, az Amazon Luna aprócska lelke

A konfiguráció limitje egyértelműen az NVIDIA Tesla T4, amely ugyan a TU104-es lapkát használja, vagyis azt, ami a GeForce RTX 2080-on található, de fontos kiemelni, hogy nagyon erősen vissza van fogva a teljesítménye. Ez annak köszönhető, hogy a fogyasztása mindössze 70 watt, így a Tesla T4 főleg a tensor magok működése esetén tudja biztosítani az 1590 MHz-es GPU Boost órajelet. Ezzel nincs igazán gond, mert a gépi tanulás dedukció szakaszára tervezték a hardvert, viszont egy játék futtatása során inkább az 585 MHz-es magórajel közelében fog működni, ugyanis nincs meg ahhoz a fogyasztási keret, hogy komplex kódoknál megfelelően nagy órajelskálázás történjen. Ezzel az Amazon Luna szolgáltatás alatt egy játékos nagyjából GeForce RTX 2060 teljesítményének úgy az 50-70%-át kapja meg (a program terhelésétől függően), ami első olvasatra rosszul hangzik, de valójában nagyon is jó, mert így a rendszer üzemeltetési költségei relatíve alacsonyak maradnak az Amazon számára, és ezzel az előfizetési díj tekintetében is nagy lesz a mozgástér. A legtöbb játéknál egyébként nagyjából 3,5 TFLOPS lehet kihúzható a GPU-ból.

A rendszer képes lehet biztosítani az ígért Full HD-s felbontást, mivel a Tesla T4 azért ahhoz még alacsony órajelen is elég erős, hogy komolyabb játékokban is kipréseljen magából másodpercenként 60 képkockát, ha a grafikai beállítások közepes szint körül vannak belőve. A Luna amúgy Windows operációs rendszeren fut, és rendkívül minimális módosítások szükségesek ahhoz, hogy egy kereskedelmi szinten elérhető játék fusson rajta.

A 4K bevezetéséhez mindenképpen hardvert kell váltani, mert a Tesla T4-et eleve nem játékra tervezték, a jelenleg biztosított pixelszám négyszerese egyszerűen túl sok lesz neki, ezért is jöhet csak később az említett felbontás.

Előzmények

Hirdetés