Itt a Luna, az Amazon válasza az xCloudra és a Stadiára

Az Amazon is elindítja saját felhőalapú játékszolgáltatását, ám üzleti modelljük nagyban eltér a többiekétől.

A Microsoft Project xCloud és a Google Stadia után egy újabb amerikai multi, az Amazon is kér egy szeletet a streamelhető játékok tortájából, saját szolgáltatásuk Luna névre hallgat. Lényegét tekintve a Luna is megegyezik a többiekkel, vagyis havi előfizetési díjért cserébe letöltés nélkül játszhatunk bizonyos játékokkal, hiszen azok nem a mi saját eszközünkön, hanem egy távoli AWS szerveren futnak, mi csupán a képet kapjuk meg, ennek köszönhetően a gyártó saját Fire TV platformja mellett Windows és macOS rendszereken, illetve iPhone-on és iPaden is élvezhetjük a játékokat, azok letöltése nélkül.


[+]

Bizony, az Amazon rájött, hogy tudja elérni az Apple mobil eszközeinek felhasználóit, mégpedig olyan módon, amit az almás vállalat is külön kiemel az App Store szabályzatában. A megoldás a webes alkalmazásban rejlik (ami egyébként tekinthető az App Store-féle alkalmazások elődjének is), vagyis a program bár kap egy külön ikont a többi alkalmazás között, de a Safari böngészőn belül fut, így nem is kell megfelelnie az alkalmazás-áruház fizetési szabályainak.


[+]

De miben is más még a Luna a konkurensekhez képest? A szolgáltatás hasonlóan működik, mint az Amazon Channels, vagyis egyszerre egy „csatornára” fizetünk elő, amelyből jelenleg kétféle van, a Luna+ és a Ubisoft. Utóbbival kapcsolatban talán nem nehéz kitalálni, hogy a fejlesztőcég saját alkotásait érhetjük el vele, az összes DLC-vel együtt, egyelőre ismeretlen havidíjért, míg a Luna+-ban azok a játékok szerepelnek, amelyek jogtulajdonosaival sikerült megegyeznie az Amazonnak, ilyen például a Resident Evil 7, a Control, a The Surge 2, vagy épp a GRID. A Luna+ a zárt, meghívásos alapon működő tesztidőszak alatt 5,99 dollárt kóstál havonta, és ezért cserébe egyszerre két eszközön mehet a játék, míg az Ubisoft csatornája egy eszközre van korlátozva. Várhatóan a későbbiekben további fejlesztők is megkapják a saját csatornájukat.


[+]

A vállalat kezdetben 1080p-s felbontást kínál másodpercenként 60 képkockát generálva, ám később állítólag elérhető lesz a 4K felbontás is – előbbi esetben 10, utóbbiban 35 Mbps az ajánlott minimum sávszélesség. A játékokat egér és billentyűzet mellett PlayStation 4 és Xbox One kontrollerrel is irányíthatjuk, vagy választhatjuk az 50 dolláros Luna Controllert is, amely a klienseszköz helyett közvetlenül az Amazon szervereivel kommunikál, ezzel is csökkentve a késleltetést. Mivel az Amazon eszközéről beszélünk, így természetesen a kontrollerről elérhetjük Alexát is, továbbá Twitch integrációjára is számíthatunk, ami annyit jelent, hogy például egy közvetítést nézve egy gombnyomással mi is elindíthatjuk az adott játékot.

Az Amazon Luna tesztidőszaka hamarosan indul, a végleges verzióval kapcsolatban egyelőre nem kaptunk dátumot, az azonban biztos, hogy a tesztben kizárólag az Egyesült Államok lakosai vehetnek részt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés