Hirdetés

Eredetileg x86-os dizájnnak készült az NVIDIA Denver projekt

Aztán a potenciális licencproblémák miatt ARM-ra váltottak a zöldek.

Hirdetés

A HPCwire egy interjút készített Dave Ditzellel, aki a Transmeta korábbi vezérigazgatója volt, és közvetlenül is részt vett az NVIDIA szerverprocesszorokkal kapcsolatos korai fejlesztéseinél. Ezen konkrétan az előző évtizedben prezentált Denver projektet kell érteni, ami ugyan nem váltotta meg a világot, de közel sem mondható, hogy rossz kezdeményezés lett volna.

Dave Ditzel szerint az NVIDIA eredetileg x86-ban gondolkodott, de a potenciális licenproblémák miatt a fejlesztés végül ARM-ra tért át, és ez lehetséges is volt a Transmeta Tokamak technológiája által. Technikailag a Tokamak eredetileg a Transmeta harmadik generációs x86 chipjének készült a Crusoe és az Efficeon processzorok után, ugyanakkor ez sosem jelent meg, de magát az eljárást több cég licencelte, köztük az Intel és az NVIDIA is. Előbbi vállalat viszont a technológiát nem használta fel, de az utóbbi egy Tegra K1 variánst, egy Tegra X2-t, illetve egy Xavier nevű Tegra dizájnt tervezett rá.

Végül persze a Transmeta Tokamak technológiát az NVIDIA is eldobta, és visszatértek a klasszikus ARM processzormagokhoz, de az látszik, hogy a háttérben azért más ambíciói is voltak az NVIDIA-nak, és érdekes lehet pusztán elméletben feltenni a kérdést: mi lett volna, ha az eredeti tervek valósulnak meg?

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés