Nem támogatja natívan az Arc sorozat a DirectX 9-et

Az Intel a Microsoft D3D9On12 nevű fordítóréteget használja a programok futtatására.

Amióta érkeznek a tesztek az Intel Arc A380-ról, kifejezetten feltűnő, hogy a fejlesztés a DirectX 9-es játékokban számottevően lassabb annál, amit papíron várni lehetne tőle. Ez persze sokszor nem jelent nagy gondot, mert elég régi címekről van szó, amelyeket könnyedén futtat, viszont a nyers teljesítményt tekintve látványos a lemaradása az AMD és az NVIDIA megoldásai mögött.

Mostanra ennek kiderült az oka is, ugyanis az Intel a terméktámogatási oldalán lejegyezte, hogy a 12. generációs processzorok IGP-i, illetve az Arc sorozatú VGA-k, vagyis összességében az Xe architektúrára épülő grafikus vezérlők nem támogatják natívan a DirectX 9-et. Az erre épülő programok nagy része persze ettől még futna, ugyanis az Intel a szóban forgó API natív implementálása helyett a Microsoft D3D9On12 nevű fordítórétegét használja, ami tulajdonképpen arra jó, hogy a DirectX 9 API hívásokat DirectX 12-re fordítja, így a DirectX 9-es alkalmazás képes lesz futni az adott meghajtó DirectX 12 implementációján.

Ez a mód egyébként teljesen elfogadott megoldás, az előnye annyi, hogy elég a DirectX 12 implementációt karbantartani, miközben az futtatni tudja a temérdek DirectX 9-es címet. Hátrány viszont a teljesítmény, mivel az elég korlátozott lehet ilyen formában.

Az Intel a DirectX 12 és a Vulkan API-t natívan támogatja, ahogy a DirectX 11-et is. Felmerülhet a kérdés, hogy mi a helyzet a DirectX 10-zel. Nos, ezek a címek eleve a DirectX 11-es meghajtóimplementációkon futnak, tehát itt is natív támogatásról beszélhetünk.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés