Nem mindig futtatható több GPU-n az Unreal Engine 4

Az Unreal Engine 4 jelzésű videojáték-motor nagyjából egy évvel korábban vált elérhetővé, ám túl sok PC-s programban még nem mutatta meg a képességeit. Ugyanakkor a kiadott demonstrációkkal sokan elvoltak, azonban manapság egyre többször felmerül az a kérdés, hogy miért nem működik ezeken az SLI és a Crossfire.

Hirdetés

Utánajártunk ennek a kérdésnek és megtudtuk, hogy nem a grafikus meghajtókból hiányzik a támogatás, ugyanis erre figyel az NVIDIA és az AMD is. A gond inkább az, hogy az Unreal Engine 4-ben vannak olyan eljárások, amelyek nem futtathatók AFR elven működő több GPU-s rendszerrel. Ilyen például a rendszer speciális deferred leképzője, amely az új képkockák számításához számos, előző képkocka által létrehozott puffert újrahasznosít. Ez sokszor igen nagy, több száz megabájtos adathalmaz, amit mindig másolgatni kellene a grafikus vezérlők memóriái között. Persze nem ez az egyetlen, többek között számos készülő új effekt, mint például a temporális élsimítás is használhatatlan lesz az AFR elven működő több GPU-s rendszerekkel.

Ugyanakkor maga az Unreal Engine 4 támogatja az SLI-t és a Crossfire-t, de ehhez például az ultramobil eszközökhöz fejlesztett forward leképzőt kell használni PC-n is, illetve számos effektet le kell tiltani. Erre vonatkozóan egyébként vannak a mai grafikus eszközillesztőkben profilok, így ha egy fejlesztő a grafika butítása mellett dönt, akkor az Unreal Engine 4 képes kihasználni a több GPU-s konfigurációkat.

Az Unreal Engine 4 esetében egyébként mindig fontos kiemelni, hogy a fejlesztésért felelős Epic Games elsődlegesen az ultramobil piacra, illetve a független PC-s fejlesztők igényeire koncentrál, mivel a motorfejlesztéssel kapcsolatos iparági nézetek megváltozása következtében a nagy PC-s kiadóknak már nem tudják eladni a rendszert. Ennek megfelelően a több GPU-s technológiák kihasználására jelenleg nem fókuszálnak, mert a potenciális licencelők nem készítenek az Unreal Engine 4-gyel extrém technikai képességekkel megáldott játékokat, amelyekhez esetleg több GPU-ra lenne szükség.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények