Hirdetés

Vélemény: elvesztik létjogosultságukat a több GPU-s PC-k? - frissítve!

Megszámlálni nem lehet, hogy az elmúlt hónapokban hány program jelent meg CrossFire és SLI támogatás nélkül, amelyek hiányában a több GPU-val rendelkező PC-k lényegében nem képesek többre, mint az egy GPU-s társaik. A fejlesztők viszont nem sokat tesznek azért, hogy ezt a problémát elkerüljék. Persze tisztelni lehet a kivételt képző réteget, de sajnos túl kevesen vannak, és a felhasználók inkább a rosszra, mintsem a jóra emlékeznek.

Az Evolve című alkotás is felkerült erre a nem túl előkelő listára. Persze maga a játék az utóbbi hónapok igen rossz minőségű portjai után egy tisztességes iparosmunkának tűnik, így az egy GPU-s megoldásokon nagyon szépen skálázódik már most is. Ráadásul az NVIDIA a tegnapi napon kiadott hozzá egy játékhoz optimalizált grafikus meghajtót, amivel az AMD még adós, de a SweClockers tesztje alapján így sincs probléma egyik termékcsaláddal sem.

Az Evolve teljesítménye az új VGA-kkal 2560x1440 pixeles felbontással
Az Evolve teljesítménye az új VGA-kkal 2560x1440 pixeles felbontással (forrás: SweClockers) [+]

A CryEngine láthatóan ismét teszi a dolgát, így a gondot leginkább a 4K-s felbontás jelenti, ahol a csúcskártyák is beesnek átlagosan 30 képkocka/másodperces sebesség közelébe. Ide kellene például a GeForce GTX 980 SLI vagy a Radeon R9 290X CrossFire ereje, de amíg a program az AFR technikát nem támogatja, addig az extra hardverek nem érnek semmit. Nem véletlen, hogy a fejlesztők a több kijelzős technikákra (AMD Eyefinity vagy NVIDIA Surround) sem figyeltek, hiszen még a csúcskártyáknak is túl nagy lenne a terhelés.

Azt tudni kell, hogy a fejlesztők szerint készül egy javítás, amely lehetővé teszi az SLI és a CrossFire működését, de nincs semmilyen konkrét dátum erre vonatkozóan. Fontos lenne, ha az érintettek megértenék, hogy a PC-s játékpiac keménymagja, az a réteg, amely képes 4K-s kijelzőre költeni és mellé képes vásárolni egy extra VGA-t, nem azért teszi, hogy majd pár hét, vagy rosszabb esetben egy-két hónap után megkapja a szükséges teljesítményt egy frissítésben, hanem azért adja ki a pénzt, hogy a játék megvásárlásának pillanatában elérje az adott, több GPU-t tartalmazó PC-ben rejlő teljesítményt.

Függetlenül attól, hogy az Evolve fejlesztőit és magát a megjelent programot messze nem szabad egy szinten említeni pár Ubisoft és Warner Bros. által kiadott nem túl jól optimalizált alkotással (például Assassin's Creed Unity vagy Dying Light), nem lehet elmenni amellett szó nélkül, hogy valahol ez a piac csúnyán félresiklott. A gondokat már nem lehet egy-két fejlesztőstúdióra levetíteni, lassan ott tartunk, hogy a több GPU támogatásával csak pár szoftvercég törődik, akik továbbra is pozitív példát közvetítenek, amiért minden tisztelet megilleti őket, de ez összességében kevés. A probléma gyökere sokkal mélyebb, és el kell kezdeni kigyomlálni azt, különben több GPU-s PC-k elvesztik a létjogosultságukat.

Kiegészítés: Időközben a játékhoz érkezett egy SLI profil, amelyet a GeForce 347.52-es meghajtóval (a GeForce Experience mellett) lehet elérni. Ezzel az SLI lényegében működni fog.

Előzmények

Hirdetés