A WebGL 2.0-ról még idén márciusban írtunk, hiszen akkor már kiderült, hogy az új szabvány alapjait az OpenGL ES 3.0 fogja szolgáltatni, ami jobb programozhatóságot, illetve több lehetőséget eredményez majd a fejlesztők számára.
Hirdetés
Az akkori tervek szerint a szabvány az év végére végleges formát öntött volna, de a SIGGRAPH-ról származó információk alapján nem kizárható, hogy ez jövőre csúszik. A Khronos Group ugyanakkor még lát esélyt arra, hogy tartsák az eredeti ütemtervet, de garancia erre vonatkozóan nincs.
A fentieket leszámítva a WebGL háza tájáról csupa jó hír érkezik, hiszen már a Microsoft is a támogatók közé tartozik, és nagyon jól áll a glTF projekt is. Utóbbi egy nyílt és szabványos formátum a 3D-s modellek szállítására, amire nagy szüksége van az iparágnak, mert tipikus problémát jelent kiemelten a WebGL számára, hogy nincs egy jól specifikált formátum a tartalmakhoz. A WebGL 2.0 és a glTF nagyjából hasonló időben lesz véglegesítve, így semmi sem állíthatja meg a 3D-s web forradalmát.