Hirdetés

Formálódik a WebGL 2.0

A Khronos Group az idei GDC alkalmával kitért a WebGL-re. A szabvány 1.0-s verziója majdnem négy évvel korábban készült el, és azóta elsődlegesen biztonsági frissítések érkeztek hozzá. Jelenleg az 1.0.2-es verziónál jár a projekt, ami az érintettek állítása szerint már rendkívül szigorú biztonsági előírásokkal rendelkezik, így nehezen támadható az adott számítógép a WebGL-en keresztül. Utóbbi fontos tényező, hiszen egy webes felületről beszélünk.

Hirdetés

A WebGL 2.0 azonban már aktívan formálódik, amely az eddig kifejlesztett biztonsági frissítéseket átmentve leginkább a tudás elmélyítésére helyezi a hangsúlyt, így az OpenGL ES 3.0-s API-ra épít. Ez jobb programozhatóságot, illetve több lehetőséget eredményez a fejlesztők számára.

A WebGL 2.0 specifikációi egyelőre még nem véglegesek, de a böngészők fejlesztésével foglalkozó szoftvercégek már tesztelik az aktuális implementációkat. Közülük is a Mozilla a legaktívabb, amely vállalat a fentebb megnézhető röpke előzetesen mutatta meg, hogy mire képes az új szabvány.

Látható, hogy az új felület legnagyobb előnye a grafikai lehetőségek kiterjesztése. Többek között újítás lesz a megnövelt precizitású fragment shaderek használata, a több render target, az instancing és az occlusion queries támogatása, valamint a fejlesztők által kontrollálható élsimítás bevezetése.

Az újítások a minimális hardverigényt is növelik, de amelyik grafikus vezérlő megbirkózik az OpenGL ES 3.0-val, annak a WebGL 2.0 sem lehet gond. A végleges specifikáció a Khronos Group ígérete szerint még idén elkészül.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények