A március elején megrendezendő GDC-n vezető szerepet kap majd a DirectX 12, amelyet a Microsoft összesen négy előadásban mutat majd be, nem számolva az effektekre vonatkozó általános prezentációkat, amelyeket az AMD és az NVIDIA együtt vagy felváltva tart meg.
Hirdetés
Szerencsére annyi beszélnivaló van, hogy a Microsoft rákényszerült arra, hogy az API-val kapcsolatos apró részleteket több előadásban tálalja, így a redmondi óriáscég két prezentációban beszél az általános újításokról. Az egyik előadás az új API hatékonyságának alapjait tárgyalja, míg a másik ennek a gyakorlati eredményeit részletezi, persze sok példával.
A Microsoft a másik két előadásra az AMD-t és az Intelt választotta ki, ahol opcionális funkciók kerülnek bemutatásra. Az Intel a sorrendtől független átlátszóságra koncentrál, illetve pontosabban a Raster Ordered Views funkcióval megvalósítható effektek kerülnek előtérbe, szokás szerint példákkal.
Az AMD előadása speciális lesz, hiszen arra vonatkozik, hogy megértesse a fejlesztőkkel a GPU-k belső kihasználását. A GPU-limit ugyanis egyáltalán nem jelenti azt, hogy a hardver teljesen le van terhelve, csupán a szoftveres oldalon a kód további párhuzamosítást igényel. Erre vonatkozóan a DirectX 12 aszinkron DMA és aszinkron compute funkciókat kínál, amelyekkel a GPU-nak átadott feladatok párhuzamosan is lefuttathatók. A prezentáció során az AMD részletezi, hogy mire kell figyelnie a fejlesztőknek, hogy egy GPU-limites program tovább gyorsuljon.