A TrendForce nevű piackutató cég közzétette a LED-ekkel kapcsolatos komplex tanulmányát. Ebből kiderül többek között az is, hogy az előrejelzések szerint idén a Micro LED és a Mini LED háttérvilágítást használó kijelzők piaca elérheti a 380 millió dollárt, azaz a 109 milliárd forintot.
Ez önmagában nem nagy összeg a globális kijelzőszektorban, azonban érdemes ezt úgy nézni, hogy ez 265 százalékos bővülést jelent a 2020-as adatokhoz képest. Az elemzők szerint a jó eredményekben kulcsszerepet játszanak az Apple és a Samsung termékei, hiszen a két gyártó élen jár az új technológiák elterjesztésében. Mi itt még megjegyeznénk, hogy a TCL-t sem szabad elfelejteni, hiszen a kínai konszern jelenleg a világ harmadik legnagyobb televízió gyártója, és ez a cég úttörő szerepet játszik a Mini LED eljárás bevezetésében. Többek között ők dobtak piacra elsőként Mini LED háttérvilágítású televíziót, is idén is több ilyen modellel lépnek színre.
Emellett a TrendForce munkatársai arról is beszámoltak, hogy a LED-es videófalak szegmensében is előrelépést várnak. A prognózis szerint az ilyen jellegű termékekből, illetve a kapcsolódó megoldásokból származó bevétel 2021-ben elérheti az 1,78 milliárd dollárt, azaz 511 milliárd forintot, amely 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez viszonyítva.