A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – egy beérkezett panasz alapján – versenyfelügyeleti eljárást indított annak vizsgálatára, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek (ÁAK), a T-Mobile Magyarországnak és a Pannonnak az autópálya-matricák sms-ben történő vásárlására ösztönző tájékoztatási gyakorlata a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősül-e. Az eljárás megindítására azért került sor, mert az ÁAK egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szüksége az matrica mobiltelefonos megvásárlásához, holott az ún. prepaid ügyfelek esetében ehhez előzetesen egy külön egyenleget is fel kell tölteni. A T-Mobile-t és a Pannont azért vonták be a versenyfelügyeleti eljárásba, mert a szolgáltatás népszerűsítésében e két vállalat is részt vett.
A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága – így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja – tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
Az eljárás alá vont cégek előzetesen írásban, majd – a versenytanácsi tárgyaláson – szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra. A törvényi határidő szerint az eljárás lezárását jelentő döntést a versenytanácsnak a vizsgálat megindításától számított 90 napon belül kell meghoznia, amely indokolt esetben egy alkalommal 60 nappal meghosszabbítható. A GVH a döntését az ügyben a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni.
Megtévesztő az sms-matricák reklámja?

A GVH vizsgálja, hogy az Autópálya Kezelő és a két mobilszolgáltató megtévesztette-e a fogyasztókat.
- Írta: Erasmus
- Forrás: IT.news
- Kapcsolódó cégek:
- Telenor Magyarország
- T-Mobile Magyarország
Azóta történt
-
Tízmillióra büntették az Albacompot és a Synergont
A két vállalat összejátszott egy tender elnyerése érdekében, és bár nem ők lettek a befutók, a GVH szankcionált.
-
Számlás ügyfelei húzták fel a Pannon teljesítményét
A mobilszolgáltató piaci részesedése a harmadik negyedév végén 33,4 százalék volt.
-
Interneten is vásárolható autópálya-matrica
Az autopalyamatrica.hu internetes oldalon a mai naptól bankkártyával megvásárolható a négynapos, virtuális matrica.
-
Nagy-Britanniában jövőre már büntetik a reklámcélú hamis blogbejegyzéseket
A mind agresszívebbé váló reklámtechnikák elleni fellépés egyik eredménye az új brit törvény.
Előzmények
-
Elkelt a százezredik
sms-ben vásárolt autópálya-matrica. A sikernek köszönhetően a mobilról vásárolható matricák köre bővülni fog.
-
Népszerű az sms-matrica
Idővel interneten és WAP-on is lehet majd vásárolni autópálya-matricákat, de július előtt nem lesz változás.
-
Sms-ben is fizethető az autópályadíj
Egyelőre csak a T-Mobile és a Pannon ügyfelei vehetnek négynapos matricát mobilról. A szolgáltatás díja alkalmanként 100 forint.