Hamarosan érkezik a 3DMark API Overhead tesztje

A Microsoft a tegnapi napon hivatalosan is bemutatta a világ számára a 3DMark érkező tesztjét, amely a Farandole kódnevet viseli, de végleges formájában már API Overhead névre hallgat. Korábban már írtunk arról, hogy ez az úgynevezett feature teszt érkezik, de most több adat derült ki róla.

A nevének megfelelően az API-k többletterhelését fogja mérni, és ennek érdekében elképesztő mennyiségű tartalmat fog kirajzolni a képernyőre. A friss információink szerint a teszt úgy fog zajlani, hogy egy viszonylag kis procedurálisan generált tereppel kezdődik a mérés, majd ahogy megy előre a kamera, úgy rajzolódik ki egyre több objektum. Ezzel a kiadott rajzolási parancsok száma folyamatosan nőni fog, és tulajdonképpen azt fogja majd megállapítani a rendszer, hogy az egyes API-k használatával mennyi rajzolási parancsnál esik a sebesség 30 képkocka/másodperc alá.

A Microsoft tegnapi bemutatóján ez viszonylag hamar megtörtént a DirectX 11-es API-val, így a teszt indítása után röviddel már több másodpercig is eltartott egy-egy új képkocka számítása, miközben a DirectX 12 bírta a strapát.


[+]

Az API Overhead teszt első körben három API, de ezen belül is négy módot fog támogatni. A DirectX 12 és a Mantle API-s módban eleve több szálon zajlik majd a feldolgozás, mivel ezek úgynevezett független parancspuffereket kreáló API-k, tehát az egy szálra való limitálásuk szoftveresen szimplán nem lehetséges. A DirectX 11-es leképzővel már két működési mód is támogatott. Az egyik az egy szálra korlátozott, míg a másik a deferred contextet is támogató többszálú feldolgozás. Talán nem árulunk el nagy titkot, hogy mindkét esetben nagyon hamar el fog hasalni a DirectX 11.

Az API Overhead teszt hamarosan bekerül a 3DMarkba. Úgy tudjuk, hogy a FutureMark meg szeretné várni amíg a Microsoft elérhetővé teszi a DirectX 12-t a Windows 10 tesztverziójában, és ezért nem került még beépítésre az újdonság. A későbbiekben egyébként nincs kizárva a továbbfejlesztés. Például ezt a tesztet valószínűleg mindenki nagyon szívesen látná a mobil operációs rendszereken is, akár az Apple Metal API-t is támogatva.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés