Az AMD hivatalosan is bejelentette az új generációs Radeon sorozat friss jövevényét, amely a Radeon RX 6700 XT jelzést viseli, és az RDNA 2 architektúrát használja. A Navi 22 kódnevű lapka a TSMC 7 nm-es gyártósorain készül, de egyelőre ennél több adatot nem lehet tudni róla, viszont az érkező VGA egyes paramétereit megosztotta a vállalat, amelyeket az alábbi táblázat részletez:
Típus | 6700 XT |
---|---|
GPU kódneve | Navi 22 |
Architektúra | RDNA 2 |
GPU Game/Boost órajel |
2424/2581 MHz |
CU-k száma (WGP-k száma) | 40 (20) |
Shader részelemek száma | 2560 |
Textúrázó csatornák száma | 160 |
Blending egységek száma | 64 |
Pixel kitöltési sebesség | 165,2 GPixel/s |
Texel kitöltési sebesség | 413 GTexel/s |
Elméleti számítási teljesítmény (FP32) | 13,2 TFLOPS |
Infinity Cache | 96 MB |
Memóriabusz | 192 bit |
Effektív memória-órajel | 16 GHz |
Memória típusa | GDDR6 |
Memória-sávszélesség | 384 GB/s |
TBP fogyasztás | 230 W |
PCI Express tápcsatlakozók | 8+6 tűs |
PCI Express csatoló |
x16-os PCI Express 4.0 |
A kimenetek tekintetében az AMD referenciamodelljén HDMI 2.1 és DisplayPort 1.4 lesz megtalálható, de ezek számát a partnerek egyénileg meghatározhatják az egyedi tervezésű VGA-k esetében.
A Navi 22 a nagyobb, Navi 21 kódnevű testvéréhez hasonló képességeket kínál, így támogatja az AV1-es formátum dekódolását, továbbá a DirectX 12 Ultimate, illetve a DirectStorage API-kat is. A VRAM kapacitás 12 GB lesz, amit a vállalat főleg a jövőre gondolva alkalmaz, de már most elmondták, hogy az egyes újabb játékokban már ma sem elég a 8 GB-nyi kapacitás a célzott 1440p-s felbontáson.
A Radeon RX 6700 XT esetében ez fontos, ugyanis az AMD a 499 dolláros listaárral rendelkező NVIDIA GeForce RTX 3070 ellen küldi harcba, csak éppen 20 dollárral olcsóbban, konkrétan 479 dollárért. Aztán, hogy a gyakorlatban hogyan alakulnak az árak, az manapság megjósolhatatlan.
Az AMD a bemutatón pár egyéb újításról is beszélt. Egyrészt érkezik egy új grafikus meghajtó, ami az általunk is tesztelt Radeon Anti-Lag támogatását kiterjeszti a DirectX 12-es címekre, és érkezik az új Radeon Boost, amelyet már február elején megszellőztettünk. Utóbbi az egyes DirectX 12-es címekre lesz aktiválható, és a korábbi megoldással szemben rendívül nehéz lesz vizuálisan észrevenni a minőségcsökkenést, mivel nem a teljes képkockára alkalmazza a felbontás mérséklését, hanem annak csak a mozgásban lévő részeire. Ehhez a VRS, azaz a Variable Rate Shading funkciót veti be, így csak a Radeon RX 6000 sorozatú VGA-kon érhető majd el.
Mindezeken túl a Smart Access Memory funkció is kibővül, mivel az AMD mostantól hivatalosan is támogatja a Ryzen 3000 sorozatú processzorokkal való használatot az 500-as sorozatú alaplapokon belül. Ez elméletben már működik, de nem kizárható, hogy bizonyos esetekben szükség van az alaplapi BIOS frissítésére, erről a vállalat gyártópartnereinél kell érdeklődni.
Az AMD még bejelentette azt is, hogy a korábban leleplezett játékok (Dirt 5, Godfall, World of Warcraft: Shadowlands, The Riftbreaker és Far Cry 6) mellé érkezik egy új cím, amire partnerszerződést kötöttek. Nevezetesen a Resident Evil Village-ről van szó, amely a DirectX 12 Ultimate API-t támogatja, és VRS-t, sugárkövetést, illetve FidelityFX eljárásokat kap.
A Radeon RX 6700 XT március 17-én érkezik a már említett 479 dolláros áron, és az AMD azt is elárulta, hogy hamarosan a mobil Radeonok bejelentésére is lehet számítani, de ezekről majd később beszélnek.