Krízisben a Zune?

Több mint két év telt el a Zune leleplezése óta, a terméket a Microsoft eredetileg az Apple iPod ellen próbálta bevetni. Az eltelt hónapok alatt természetesen több új Zune családot is megjelentettek, de a redmondi óriáscég médialejátszója folyamatosan az iPod árnyékában maradt. A 2008-as karácsony közeledtével a Microsoft egy igen egyedi akcióval próbálta a Zune népszerűségét növelni, az új információk szerint azonban a kívánt siker elmaradt.

A legfrissebb adatok alapján a Zune karácsonyi eladásai 54%-kal estek vissza az előző évhez viszonyítva, ezzel szemben az iPod a gazdasági válság ellenére  is hozta a megszokott formáját. Utóbbi termékből ugyanis 2001-es startja óta több mint 200 millió talált gazdára, ezzel az Apple a médialejátszók piacának a 71%-át birtokolja. A Microsoft gyakorlatilag mindent megtett az elmúlt évben, többek között frissítették a teljes Zune termékcsalád által használt szoftvert, ami lehetővé tette a zeneművek megvásárlását a Wi-Fi hotspot használatával, ezenkívül karácsony előtt egy gyors árcsökkentést is bevetettek. Az erőfeszítéseknek azonban nem volt igazi hatása, sőt az iPod közel van ahhoz, hogy minden idők legjobban fogyó zenelejátszójává váljon, letaszítva ezzel a Sony Walkmant a trónról.


Anno iPod-gyilkosnak becézték.

Az elemzők szerint a Microsoftnak gyorsan át kellene értékelnie jelenlegi stratégiáját. A szakértők az Apple legnagyobb előnyét az érintésérzékeny iPod touch modellben és a rendkívül hatékonyan működő App Store áruházban látják, a redmondi óriásnak ezekre a kihívásokra kellene válaszolnia.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés