Kína átvette az első helyet az LCD tévék versenyében

A kínai cégek több tévét adtak el együtt, mint a két nagy koreai gigász.

Hirdetés

A technológiai szektor egyik vezető piackutató cége, az IHS Markit, az egyik legutóbbi tanulmányában arról számolt be, hogy hosszú idő után Dél-Korea elvesztette az első helyet az LCD tévék szegmensében, legalábbis ami az értékesített darabszámot illeti.


[+]


Az adatok összesítése után kiderült, hogy az előző esztendő első három negyedévében a két piacvezető vállalat, a Samsung és az LG összesen 46,58 millió darab LCD televíziót adott el, a kínai cégek pedig ugyanezen időszak alatt 48,56 millió darabot. Őket követik jelentősen lemaradva a japánok 22,19 milliós értékkel, az európai konszernek 4,21 millióval, illetve az Egyesült Államok vállalatai 3,58 millióval.
Ez jól mutatja, hogy a kínai vállalatokkal egyre inkább számolni kell, de az is tény, hogy az eladott televíziók értékét tekintve még csak megközelíteni tudják a Samsungot és az LG-t, ott a két nagy dél-koreai holding vezető szerepe egyelőre még megkérdőjelezhetetlen.

Előzmények

Hirdetés