Hirdetés

Két lényeges kiterjesztést kapott a Vulkan API frissítése

Az egyik gyártófüggetlen fejlesztéssel a DirectX 12 Ultimate-re zárkózik fel a Khronos Group.

Hirdetés

A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.2.158-as verzióját, amely a hibákra és specifikációkra vonatkozó változások mellett két új, gyártófüggetlen kiterjesztést tett elérhetővé:

  • VK_KHR_fragment_shading_rate: Ez kiterjesztés a DirectX 12 Ultimate, VRS (variable rate shading) funkciójának kvázi másolata, így lehetővé teszi, hogy az árnyalás ne a teljes felbontáson történjen meg, amivel sebességet lehet nyerni elhanyagolható, vagy nehezen észrevehető képminőségromlás mellett.
  • VK_KHR_shader_terminate_invocation: Az SPV_KHR_terminate_invocation nevű SPIR-V kiterjesztés használatát teszi lehetővé, amivel elérhető az OpTerminateInvocation utasítás. Ez azonnal kényszeríti az árnyalási hívások leállítását, és a minták lefedettségét 0-ra állítja. Ennek bevezetésére azért volt szükség, mert jobban igazodik a GLSL nyelv discard funkciójának működéséhez.

Az újításokat szabadon támogathatják majd a gyártók, ha az adott grafikus vezérlő megfelel a követelményeknek.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények