Két lényeges kiterjesztést kapott a Vulkan API frissítése

Az egyik gyártófüggetlen fejlesztéssel a DirectX 12 Ultimate-re zárkózik fel a Khronos Group.

A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.2.158-as verzióját, amely a hibákra és specifikációkra vonatkozó változások mellett két új, gyártófüggetlen kiterjesztést tett elérhetővé:

  • VK_KHR_fragment_shading_rate: Ez kiterjesztés a DirectX 12 Ultimate, VRS (variable rate shading) funkciójának kvázi másolata, így lehetővé teszi, hogy az árnyalás ne a teljes felbontáson történjen meg, amivel sebességet lehet nyerni elhanyagolható, vagy nehezen észrevehető képminőségromlás mellett.
  • VK_KHR_shader_terminate_invocation: Az SPV_KHR_terminate_invocation nevű SPIR-V kiterjesztés használatát teszi lehetővé, amivel elérhető az OpTerminateInvocation utasítás. Ez azonnal kényszeríti az árnyalási hívások leállítását, és a minták lefedettségét 0-ra állítja. Ennek bevezetésére azért volt szükség, mert jobban igazodik a GLSL nyelv discard funkciójának működéséhez.

Az újításokat szabadon támogathatják majd a gyártók, ha az adott grafikus vezérlő megfelel a követelményeknek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés