Az idei CES egyik nagy bejelentése az NVIDIA által bemutatott kézikonzol koncepciója volt, amit Project Shield néven vált ismertté. Akkor és később is röviden elemeztük, hogy valóban van-e szüksége a piacnak egy androidos kézikonzolra az olyan ismert (és sok exkluzív címet kínáló) termékekkel szemben, mint a Sony PlayStation Vita vagy a Nintendo 3DS. Persze az ár ismerete nélkül elég nehéz volt konkrét állást foglalni, de most minden megváltozhat.
A Projekt Shield ugyanis véglegesen materializálódott, majd a gyártó legfrissebb döntése nyomán a projektet eladhatóvá minősítették és átkeresztelték szimplán Shieldre, ezzel egyetemben kitűzték az értékesítés dátumát és az árat is meghatározták. Mielőtt azonban erre rátérnénk, előre bocsátanánk, hogy a végleges termék mit sem változott a koncepcióhoz képest. A Shield végeredményben megmaradt az a felpattintható 5"-es, 1280x720 pixeles, multi-touch érintőkijelzővel, valamint asztali konzolgépekhez hasonló vezérlővel ellátott NVIDIA Tegra 4-es kézikonzol, amit korábban beharangoztak.
Persze most olyan részletek is kiderültek, hogy a Shield 158 x 135 x 57 mm-es méretekkel rendelkezik és 579 grammot nyom a mérlegen. Emellett a technikai részletekbe is belement az NVIDIA, így biztosra vehetjük, hogy a SoC mellett 2 GB RAM teljesít szolgálatot, míg az adatok tárolását 16 GB NAND flash tárhelyenen és opcionális microSD kártyán oldhatjuk meg. Továbbá helyet kap benne IEEE 802.11n szabványú Wi-Fi vezérlő 2x2 MIMO antennával, Bluetooth 3.0 és GPS modul, a játékhoz szükséges mozgásérzékelők (giroszkóp és gyorsulásmérő), bass reflex nyílással tuningolt sztereó hangszóró, mikrofon, HDMI kimenet, microUSB csatlakozó és természetesen kombinált 3,5 mm-es jack aljzat. Az Android Jelly Bean operációs rendszert futtató játékmasina természetesen akkumulátort is kap, ennek teljesítménye 28 Wh, ezzel 5-10 órás folyamatos játékidő is elérhető (programtól függően), streamelt videóval vagy játékkal állítólag ez akár a 20+ órát is elérheti.
Az NVIDIA nem csak hardveres, de szoftveres téren is megvalósította mindazokat az elképzeléseket, amiket korábban beharangozott: a Google Play áruház mellett a TegraZone alkalmazáson keresztül is behúzhatunk kifejezetten Shieldre optimalizált programokat. A felhős játék sem álom már, ami történhet internetes szolgáltatással, de akár az otthoni PC is befogható számolásra, így gyakorlatilag számos PC-s játék streamelhető Wi-Fi-n keresztül a konzolra, azaz PC-s címekkel is úgy játszhatunk a Shield kijelzőjén és annak kontrollerével, mintha azt a konzol futtatná teljes mértékben – például ily módon futtatható a Portal 2, a Sykrim, a Left 4 Dead 2, a Dishonored, a Borderlands 2, a Batman Arkham City. Ez a szolgáltatás egyelőre béta állapotú, kihasználásához pedig NVIDIA GeForce GTX 650 vagy annál jobb asztali GeForce VGA-val felszerelt PC, 4 GB RAM, GeForce Experience szoftver és Wi-Fi hálózat szükséges. Ugyanakkor az NVIDIA felhívta a figyelmet, hogy a Shield csak azokkal az androidos programokkal kompatibilis, amelyek képesek a fekvő tájolású kijelző kezelésére.
Visszatérve az NVIDIA-ra és friss döntésére: a Shield júniusban érkezik 350 dolláros áron, de a türelmetlenek és akik biztosra akarnak menni, már most feliratkozhatnak a listára, hogy elsőként értesüljenek az előrendelési lehetőségekről. Sajnos azonban első körben csak az USA-ban és Kanadában lesz elérhető a termék. Kérdéses viszont, hogy ezen az áron megéri-e a az NVIDIA konzolja, hiszen a felsorolt szolgáltatásokat a már piacon lévő kézikonzolok is tudják, ráadásul olcsóbban, exkluzív címeket is kínálva.
Az mindenesetre még mindig nem tiszta, hogy az NVIDIA milyen irányba akar a Shielddel elmozdulni, hiszen korábbi kijelentésük szerint nem szeretnének csak konzolos exkluzív címekből előnyt kovácsolni. Egyelőre az androidos konzol még meglehetősen új, java részben ismeretlen terület, legyen az kézi- vagy asztali megoldás. Mindenesetre az NVIDIA hátterével nagyobb sikerre van kilátás, mint például az OUYA esetében, noha ott a készülék vételára jóval alacsonyabb, de a programválaszték is szerényebb lesz.