Jön a Variable Rate Shadinget elemző 3DMark teszt

Az újdonság ingyenes lesz a 3DMark Advanced és Professional Editiont birtokló felhasználók számára.

A korábban Futuremarkként ismert, de ma már UL Benchmarks néven futó cég bejelentette, hogy augusztus 26-án egy új teszttel egészül majd ki a 3DMark. Ez a Windows 10 May 2019-es frissítés által bevezetett Variable Rate Shading funkció képességeit mutatja be.

A Microsoft a Variable Rate Shading által kihasználhatóvá teszi a fejlesztőknek, hogy a tartalomhoz igazítsák az árnyalást. Ezzel a natív minőséghez hasonló képet lehet előállítani, de úgy, hogy a hardver a natív képminőségű programfuttatáshoz képest kevesebb számítást fog elvégezni. Magát az eljárást először az NVIDIA mutatta be a Turing architektúrára épülő GeForce-okon, de ennek kihasználásához direkt támogatást kell írni a programon belül, így a DirectX 12 API-ra vonatkozóan szabványosították az eljárást. Magát a funkciót egyelőre csak a Turing architektúrára épülő GeForce-ok támogatják, de az AMD és az Intel is jelezte, hogy később beépítik a hardvereikbe. Az utóbbi vállalat például az Ice Lake kódnevű lapka IGP-jében hozza.

A Variable Rate Shading szintjei vizualizálva
A Variable Rate Shading szintjei vizualizálva [+]

A 3DMark egy D3D12_VARIABLE_SHADING_RATE_TIER_1 szintű implementációt alkalmaz, amelyben a távolság függvényében van meghatározva, hogy az árnyalás minősége. Ezzel kapcsolatban a működés nem túl bonyolult, a legközelebb álló objektumok leképezése 1x1 módban, vagyis natívan valósul meg, tehát egy pixel shader operáció ténylegesen egy pixelen fut. A kicsit távolabbi felületeknél már a 2x2 mód aktív, ahol egy pixel shader operáció egy négyes pixelblokkon fut le, míg a legtávolabbi területeken van alkalmaz a 4x4 mód, ahol már tizenhat pixelből álló blokkra érvényesül egy operáció. Ezt jól vizualizálja a fenti kép. Természetesen a Variable Rate Shadinggel sebességet lehet nyerni, de a képminőségre is van hatása, amit az alábbi összehasonlítás mutat be. Innentől már a felhasználó döntése, hogy az extra teljesítmény megéri-e az árát.

A Variable Rate Shading hatása kikapcsolva és bekapcsolva A Variable Rate Shading hatása kikapcsolva és bekapcsolva
A Variable Rate Shading hatása kikapcsolva és bekapcsolva [+]

A 3DMark új tesztje a működéshez May 2019-es Windows 10 frissítést igényel, illetve a kompatibilis driverek mellett a megfelelő hardvert, ami jelen esetben kimerül a 16-os és 20-as sorozatú GeForce-okban. Maga a frissítés a 3DMark Advanced és Professional Editiont birtokló felhasználók számára ingyenes lesz.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés