Még az előző hónap végén írtunk arról, hogy két új teszttel egészül ki a 3DMark, amelyek közül a IGP-ket célzó, DirectX 12-t használó Night Raid meg is jelent a 2.6.6174-es frissítésben.
Az korábban Futuremarkként ismert, de ma már UL Benchmarks néven futó cég be szerette volna mutatni, hogy mire jó egy explicit API egy korlátozott teljesítményű grafikus vezérlőn, ami nyilván egy érdekes kérdés, hiszen arányaiban ezek a hardverek számítanak a legelterjedtebbnek a teljes piacot tekintve. A Windows 10-hez tervezett új teszt gyakorlatilag két jelenetet tartalmaz, és mindkét esetben a DirectX 12-ben elérhető legalacsonyabb, D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szint a követelmény, emellett a grafikus motor épít az aszinkron compute-ra is, ami nagyjából a képszámítás 10-20%-át teszi ki. Utóbbi leginkább az első tesztjelenetnél lehet hasznos, mivel ez deferred leképezőt használ, és ebben több lehetőség van az egyes számítások párhuzamos elvégzésére. A második tesztjelenet a forward leképező miatt kevésbé tud ebből profitálni, viszont ebben van tesszelláció.
AZ első tesztjelenet egyébként megterhelőbb lesz a grafikus vezérlők számára, mivel több konkrétan, 1,8 millió háromszögből áll, szemben a második tesztjelenettel, amelynél ez az adat 0,7 millió. Utóbbiban inkább részecskeszimuláció dominál, így a pixel shader teljesítmény lesz a döntő tényező. A vállalat mindkét tesztet úgy tervezte meg, hogy 1 GB-nyi videomemóriánál ne igényeljen többet.
Az UL Benchmarks kiemelte még, hogy a teszt CPU-s teljesítményt mérő részét több maggal rendelkező processzorokhoz tervezték, illetve kihasználja az AVX2 utasításkészletet is, vagyis tipikusan modern környezetet biztosít a teljesítmény összehasonlítására. Amennyiben az AVX2 nem áll rendelkezésre, akkor a rendszer visszavált az SSE3 kódra. Opcionálisan egyébként kiválasztható az AVX-512 támogatása is, de ezt még nem tették alapértelmezetté, mivel egy processzor támogatja csak, ami ráadásul a gyakorlatban megvásárolhatatlan. Az ARM-os Windows 10-et futtató gépeken a NEON utasításkészletet használja a program, és ez kikapcsolhatatlan. Maga a processzorteszt fizikai számításokat végez más, egyedi paraméterezésű szimulációkkal, és az eredeti Time Spy tesztnél háromszor megterhelőbb. Pusztán a tényszerűség miatt érdekes megemlíteni, hogy az x86/AMD64-es processzorokon a fizikai kalkulációk mindig SSE3 kóddal futnak, és a teljes teszt úgy 15-30%-át teszik ki, míg a leképezéssel járó munkát a rendszer nem számítja be, hogy a grafikus vezérlő és a grafikus meghajtó jelentette limitációk ne befolyásolják a mérést. Az eredmény ezredmásodpercben lesz megadva a teszt jellegzetessége miatt, vagyis ezúttal a kisebb érték a jobb.
A combosabb GPU-knak a Night Raid nem megterhelő, de az IGP-knek az lehet. Többek között az Intel Core i7-8700K integrált grafikus vezérlője, azaz az UHD Graphics 630 nagyjából 6400 pontra képes, az első és a második tesztjelenetet rendre 27 és 36 képkocka/másodperces átlagos sebességgel tudja futtatni, vagyis alapvetően számítani kell akadásokra. Az AMD Ryzen 5 2400G APU Radeon Vega 11-es IGP-jének már kevésbé jelent problémát a Night Raid, ugyanis nagyjából 15500 pontot is képes kisajtolni magából, köszönhetően annak, hogy az első és a második tesztjelenet 65 és 87 képkocka/másodperces átlagos tempóval is lefut. Sajnos több eredményt nem tudtunk meg, de annyit kiderítettünk, hogy az IGP-s rendszerek közül alapvetően a Ryzen APU-k azok, amelyek közelítik vagy felülmúlják a 60 képkocka/másodperces álomhatárt, a többi megoldás ettől nagyon messze van, ideértve a korábbi generációs AMD APU-kat is.