Hirdetés
A VIA Technologies részeként működő S3Graphics cég egy sajtókonferencia keretében mutatta be a legújabb DeltaChrome-chipjeit.
A három termék közül a legnagyobb teljesítményű a DeltaChrome F1, amelyet 0,13 mikronos gyártástechnológiával készítenek majd, nyolc renderelő pipeline-nal, pipeline-onként 2 textúrázóegységgel, valamint négy vertex shader-egységgel rendelkezik. Mind a pixel-, mind a vertex shader-egységek hardveresek és minimális mértékben túlszárnyalják a DirectX 9 specifikációit. A hangzatos nevek, mint a Render Target Blending/Depth Shading, a Per Pixel Gamma Correction, vagy a Depth-Cued Fog Color természetesen nem hiányozhatnak. A Dual Sided Stencil Shadows-funkció pedig az árnyékeffektek jobb megjelenítését teszi majd lehetővé - teljesítmény-visszaesés nélkül. A Displacement-Mapping nevű eljárást viszont nem támogatja a chip, mivel alig váltott ki érdeklődést a játékfejlesztőkből. E technikát csak az ATI- és a Matrox-chipek támogatják.
A pixel shadert - az ATI-hoz és az nVidiához hasonlóan - az S3Graphics videofilterként is használja, de valósidejű videoeffekteknél és szoftveres MPEG-2 dekódolásnál is szerepet kap. Az Advanced Deferred Rendering funkció abban segít majd, hogy felesleges feldolgozásokat az optimalizált Z-bufferen keresztül a chip ne végezzen.
Lesz még ezenkívül hardveres gyorsítás 2D-ben a Windows XP-felület számára és 10-bites színpontosság színcsatornánként, ami már a Longhorn operációs rendszerek jellemzője. A DeltaChrome F1 grafikus mag órajele magasabb lesz, mint 300 MHz, a kártyákat 128 vagy 256 MB DDR memóriával szerelik majd.
Teljesítményben az ATI Radeon 9500 Pro (8 renderelő pipeline) és a Radeon 9600 Pro (4 renderelő pipeline) fölé helyezi a chipet az S3Graphics. Az ár ugyanakkor ezeknél számottevően alacsonyabb lesz, körülbelül 200 dollár.
A középső modell a DeltaChrome S8 lesz, valamivel 300 MHz alatti órajelekkel, maximum 128 MB DDR-memóriával, nyolc renderelő pipeline-nal, így az erre épülő kártyák néhány esetben - így azokban, ahol sok textúrát, illetve textúraeffektet kell feldolgozni - még a Radeon 9600 Pro-t is legyőzheti majd. Ez a termék árban 150 és 200 dollár között várható.
A legkisebb chip a DeltaChrome S4, ami csak a kisebb órajelben és a nyolc helyetti 4 renderelő pipelineban különbözik majd az S8-tól, 64 vagy 128 MB DDR-memóriával látják majd el.
Nadeem Mohammad, az S3Graphics munkatársa szerint az első DeltaChrome-chipes videokártyák 2003 szeptemberétől lesznek kaphatók, az első minták már júniusra elkészülnek. Az S3 Graphics maga is kíván majd videokártyákat gyártani. A sajtókonferencián elhangzott még: az S3Graphics már tárgyal egy olyan nagy grafikus kártya-gyártóval, akit konkurense alaposan "felhúzott", ám konkrét cégnév nem hangzott el.
A Heise nevű német weboldalon időközben a konkrét órajelek is napvilágot láttak. Eszerint a DeltaChrome F1 grafikus mag órajele 300, a DDR-memóriáké 350 (700) MHz lesz, míg a DeltaChrome S8 grafikus magjának órajele 280, a DDR-memóriáké pedig 300 (600) MHz lesz.
És ez még nem minden: a SiS sem tétlenkedik, gőzerővel fejleszti a SiS Xabre II-öt, 350 MHz-es grafikus mag és 500 (1000) MHz-es memória-órajellel. A vertex- és a pixel shader-egységek is hardveresek, a pipeline kombináció szintén 8x2-es (pipeline és TMU / pipeline). A Xabre II sorozatgyártása július-augusztus körül kezdődik meg, majd később kapható lesz egy 4 renderelő pipeline-os kisebb teljesítményű változat is.