Karnyújtásnyira került az Intel a Tencent felhős játékszolgáltatásától

Kína vezető felhős szolgáltatója lehet a vállalat első igazi győzelme az érintett területen.

Még a hónap elején írtunk arról, hogy az Intel kritikus projektnek tekinti a felhős játékszolgáltatásokat, és a legfrissebb információink szerint nagyon közel kerültek ahhoz, hogy megegyezzenek a Tencenttel, Kína vezető felhős szolgáltatójával.

Hirdetés

Az nem számít feltétlenül újdonságnak, hogy az Intel közös projekteket folytat a fentebb említett céggel a felhős játékszolgáltatások területén, de ezek leginkább tesztek, a tényleges piac még kiépülőben van, és arra a Tencent választhatna bármilyen hardvert. A jelenlegi tervek szerint az Ice Lake lapkára épülő Xeon, illetve az éppen fejlesztett dedikált grafikus vezérlő egyik variánsa lenne párosítva, vagyis a végleges rendszerek kiépítése valamikor 2020 végén kezdődhet meg.

Az Intelnek a Tencenttel való végleges megegyezés azért is lenne fontos, mert a Microsoft, illetve a Google jelenleg az AMD felé hajlik. Előbbi cégnek ez nyilván egy kényszerű döntés, hiszen a Project xCloud az Xbox One technológiáját használja, de a keresőóriás a Project Stream esetében szabadabban választhatott, és ennek ellenére is a Radeon Pro V340-et alkalmazzák. Utóbbi azért baj az Intelnek, mert az AMD a hardveres virtualizációra kialakított gyorsítója mellé kínál processzort is, és az EPYC 2 nagyon könnyen kiszoríthatja őket innen. Márpedig úgy néz ki, hogy a felhős játékszolgáltatások területén a csomagajánlatokon lesz a hangsúly, ezeket annyira olcsón kínálja majd az AMD és az Intel is, hogy külön komponenst kínáló cégeknek esélye sem lesz erre a piacra betörni.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények