Karnyújtásnyira került az Intel a Tencent felhős játékszolgáltatásától

Kína vezető felhős szolgáltatója lehet a vállalat első igazi győzelme az érintett területen.

Még a hónap elején írtunk arról, hogy az Intel kritikus projektnek tekinti a felhős játékszolgáltatásokat, és a legfrissebb információink szerint nagyon közel kerültek ahhoz, hogy megegyezzenek a Tencenttel, Kína vezető felhős szolgáltatójával.

Hirdetés

Az nem számít feltétlenül újdonságnak, hogy az Intel közös projekteket folytat a fentebb említett céggel a felhős játékszolgáltatások területén, de ezek leginkább tesztek, a tényleges piac még kiépülőben van, és arra a Tencent választhatna bármilyen hardvert. A jelenlegi tervek szerint az Ice Lake lapkára épülő Xeon, illetve az éppen fejlesztett dedikált grafikus vezérlő egyik variánsa lenne párosítva, vagyis a végleges rendszerek kiépítése valamikor 2020 végén kezdődhet meg.

Az Intelnek a Tencenttel való végleges megegyezés azért is lenne fontos, mert a Microsoft, illetve a Google jelenleg az AMD felé hajlik. Előbbi cégnek ez nyilván egy kényszerű döntés, hiszen a Project xCloud az Xbox One technológiáját használja, de a keresőóriás a Project Stream esetében szabadabban választhatott, és ennek ellenére is a Radeon Pro V340-et alkalmazzák. Utóbbi azért baj az Intelnek, mert az AMD a hardveres virtualizációra kialakított gyorsítója mellé kínál processzort is, és az EPYC 2 nagyon könnyen kiszoríthatja őket innen. Márpedig úgy néz ki, hogy a felhős játékszolgáltatások területén a csomagajánlatokon lesz a hangsúly, ezeket annyira olcsón kínálja majd az AMD és az Intel is, hogy külön komponenst kínáló cégeknek esélye sem lesz erre a piacra betörni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés