Az Intel készen áll a játékfejlesztők támogatására

Az Intel az idei GDC-n jelentette be az Achievement Unlocked partnerprogramot, amelybe egy ideje már jelentkezhettek a stúdiók, de most lényegében véglegessé vált a rendszer mögötti koncepció. A vállalat példaként emelte ki, hogy már ma is számos játékba kínáltak különféle effekteket, kiemelve a Codemasters és a Blizzard fejlesztéseit, így megvan a tapasztalatuk a megfelelő segítségnyújtáshoz.

Hirdetés

Az Intel szerint az új API-k felé fordulás egyértelmű üzenet, hogy a fejlesztők nem szeretnének használhatatlan, zárt forráskódú rendszereket, így a vállalat megerősítette, hogy kiállnak a nyílt forráskód mellett. Az így felkínált effektek felhasználása teljesen ingyenes és korlát nélküli marad, de az Intel szeretné, ha az érdeklődők felvennék a céggel a kapcsolatot, ha beépítik az adott effektet a készülő programba.

Sok kritika érte a vállalat fejlesztői weboldalát is, miszerint sok dolog túlságosan el volt rejtve, így ez mára némileg átalakult, hogy a sűrűn keresett dolgokat egyszerűen el lehessen érni. Többek között a nyílt forráskódú effektek az alábbi gyűjtőoldalra kerültek és kerülnek a jövőben fel.

A grafikai effektek forráskódjának elérhetősége egyébként nem számít változásnak az Intel koncepciójában, de az már igen, hogy ezt konkrét előnyként jegyzik. Ez persze érthető, hiszen zárt forráskódú eljárások beépítésével nincs lehetőség jó minőségű programot kiadni, vagyis összességében rosszul optimalizált, magas gépigényű alkotás születik, amely rontaná a PC-s játékpiac megítélését. Az Intel ezt természetesen nem szeretné, így mostantól kampány szintjén is kiállnak a nyílt forráskód mellett.

A vállalat az INDE fejlesztőkörnyezetre is fel szeretné hívni a figyelmet, így bejelentették azt is, hogy az INDE Professional verzió nyár végéig ingyenes, továbbá a letöltése konkrétan egy licencbeszerzésnek minősül az eredeti 299 dolláros ár kifizetése nélkül, így az új licencelők jogosulttá válnak a 99 dollárért történő megújításra az őszi hónapokban.

Lényeges megemlíteni azt is, hogy az Intel az alábbi oldalon dokumentálja a megjelent GPU-architektúrákat, így a vállalat kiemelten javasolja a fejlesztőknek, hogy nézegessék a rendszerek működését, mivel az új generációs API-kkal már maga a program felel a grafikusvezérlő hatékony működéséért, vagyis ha az ezekre írt optimalizálás nem elégséges, akkor ezen friss meghajtókkal lehetetlen lesz javítani. Ebből a szempontból, ha valakinek bármi nem világos, akkor az Achievement Unlocked partnerprogram segítséget kínál, akár egy kirendelt rendszerprogramozó személyében is, de ez egyéni megbeszélés kérdése.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés