Hirdetés

Achievement Unlocked: az Intel játékfejlesztőket segítő partnerprogramja

A nagyobb PC-ben utazó gyártók számára manapság fontos, hogy a hardvereikhez megfelelő tartalom is érkezzen. Ennek értelmében az Intel, az AMD és az NVIDIA is dolgozik azon a játékfejlesztőkkel, hogy a PC-s portok megfelelő minőségűek legyenek. Ezeket a partnerprogramokat a társoldalunk az előbbi linkeken elemezte, így teljesen átfogó kép kapható arról, hogy ki milyen elvek szerint dolgozik.

Az Intel partnerprogramja azonban láthatóan nem tökéletes, legalábbis részleteiben nincs úgy kidolgozva, mint az AMD Gaming Evolved, vagy az NVIDIA The Way It's Meant to be Played. Ezt érezhette a vállalat is, így az idei GDC-n bejelentette az Achievement Unlocked partnerprogramot, amely elsődlegesen a fejlesztőknek kínál specifikus segítséget, hogy az Intel architektúráira jobban optimalizálhassanak.

Ez lényeges felismerés az Intel részéről, mivel viszonylag sok játékfejlesztő van úgy, hogy ha az Intelt nem érdekli, hogy az egyes játékok hogyan futnak a hardvereiken, akkor miért törekednének optimalizálással. Tökéletes példa erre a Telltale Games, amely vállalat egyszerűen beleírja a játékaik gépigényébe, hogy az Intel grafikus vezérlőiket nem ajánlják és kész.

Az Achievement Unlocked partnerprogram egyik legfontosabb alapja, hogy az Intel hajlandó lesz meghallgatni játékfejlesztőket, így ha valami problémájuk van, akkor a vállalattal közvetlenül kapcsolatba tudnak lépni, így egy esetleges driverhiba javítására nem kell heteket vagy hónapokat várniuk. A közvetlen kapcsolattal a vállalat több fejlesztőt elérhet, és a problémáikat napokon belül ki tudják vizsgálni és specifikus javításokat is tudnak biztosítani. Ez ugyan eddig is működött, de csak nagyon kevés fejlesztőpartnerre lekorlátozva, ami a rengeteg érkező játék mellett nem elég jó.

Az Intel játékfejlesztőknek szánt portálja is átalakul, így egyszerűbb lesz a fejlesztőeszközökhöz való hozzáférés, illetve a vállalat azt ígéri, hogy több partnernek is biztosítanak majd megjelenés előtt álló hardvereket.

A vállalat a játékosok számára is kínál újdonságot. Az Intel felmérése szerint a felhasználóik 85%-a egyszerűen hozzá sem nyúl a játékok alapértelmezetten beállított grafikai beállításaihoz. Ez egyébként más gyártó számára is probléma, hiszen az AMD és az NVIDIA is kifakadt már arra, hogy a felmérések szerint a PC-s játékosok majdnem 90%-a egyáltalán nem paraméterezi a grafikát. Többek között erre született meg az AMD Gaming Evolved és az NVIDIA GeForce Experience applikáció.

Az Intel nem csinál saját programot erre a célra, de a probléma ettől még megoldásra vár, így szövetkeznek a Raptr néven ismert céggel, és a hivatalos Raptr applikáció képes lesz optimalizálni a támogatott játékok grafikai beállításait az Intel újabb integrált grafikus vezérlőire. Mindemellett a Raptr kap QuickSync támogatást is, így az IGP-be épített dedikált transzkódolóval csekély teljesítményvesztés mellett lehet a játékot streamelni a Twitch-re.

Lényegében az Intel a hivatalos Raptr applikáción belül előáll ugyanazokkal a fontosabb funkciókkal, amelyeket az AMD a Gaming Evolved és az NVIDIA a GeForce Experience applikáción belül kínál.

Az Intel a fentiek mellett a GDC-n bejelentette, hogy új szerződést kötöttek az Ubisofttal és a Funcommal is, a Codemasterszel pedig tovább folytatják az együttműködést.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés