Hirdetés
Nincs mit szépíteni a dolgon, az idei év sem lesz egy fáklyásmenet a globális televíziós iparág számára. Az ismételt járványügyi lezárások, és a brutális infláció miatt az első negyedévben 20 százalékkal kevesebb modell fogyott, mint egy évvel korábban.
Az Omdia nevű piackutató cég elemzése szerint a helyzet nem javul radikálisan később sem. Az előrejelzéseik alapján 2022-ben 211,6 millió televíziót adnak majd el, ami a legalacsonyabb szám 2010 óta. A zuhanás viszont a jelek szerint csak az LCD szegmenst érinti, hiszen az az álláspontjuk, hogy az értékesített OLED televíziók száma 23 százalékkal nő, és elérheti a 8 milliós számot, ami viszont még mindig kisebb a korábban vártnál.
Az OLED készülékek a darabszámot illetően csak a teljes piac 4 százalékát teszik ki, viszont értékükben idén elérhetik a 12,5 százalékot. Ha minden igaz, akkor idén érkezik a Samsung Display által fejlesztett panellel ellátott Sony és Samsung OLED televízió, ami élesebbé teheti a versenyt ebben a kategóriában is.